וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים שובת: יותר מ-500 אלף תלמידי תיכון יישארו בבתיהם

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 5:02

יו"ר הארגון, רן ארז, הכריז על שביתה בתיכונים - ותקף: "לשר החינוך לא אכפת להתעלל במורים ובתלמידים". שאר מערכת החינוך, כ-2 מיליון ילדים ובני נוער, יפתחו את השנה כרגיל - בהם כ-20 אלף מפונים שיחלו את השנה במוסדות לימוד הרחק מביתם

יו"ר ארגון המורים מאיים: לא נפתח את שנת הלימודים הבאה בלי הסכם/צילום: ניב אהרונסון

יותר מ-500 אלף תלמידי תיכון יישארו הבוקר (ראשון) בביתם בעקבות שביתת ארגון המורים. שאר מערכת החינוך, כשני מיליון ילדים ובני נוער, יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ה. בצל המלחמה, כ-20 אלף מפונים יחלו את השנה במסגרות מחוץ לאזור מגוריהם.

מתוך כלל התלמידים, 1.174 מיליון ילמדו בבתי ספר יסודיים ו-335 אלף בחטיבות ביניים. לגנים יגיעו 535 אלף ילדים, בהם 197 אלף בגני חובה ו-338 אלף בטרום חובה. במקביל, 236 אלף עובדי הוראה יפתחו את השנה לאחר הכנות מאומצות - 754 מנהלים, 208 אלף מורים ו-24 אלף גננים.

אינפו לפרויקט 1 בספטמבר, ידיעה של אורי סלע. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
אינפו לפרויקט 1 בספטמבר, ידיעה של אורי סלע/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

179,300 תלמידים יתייצבו לראשונה בבית הספר ויעלו לכיתה א'. בצד השני, עבור 144 אלף בני נוער שיעלו לכיתה י"ב תהיה זו השנה האחרונה במערכת החינוך, אחרי שנאלצו להתמודד עם מגפת הקורונה, איומי שביתה, מניעת ציונים ומתקפת הפתע מעזה.

בסך הכול, ברחבי ישראל יפעלו השנה 22 אלף גני ילדים, 5,754 בתי ספר ו-5,533 מעונות יום מפוקחים. 354 אלף תלמידים יהיו זכאים לחינוך מיוחד ו-180 אלף מחוניים ומצטיינים. בחינוך החרדי ייקחו חלק 526 אלף תלמידים, מספר דומה לזה של החברה הערבית - 530 אלף.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פגישת המו״מ במשרד החינוך בתל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגישת המו״מ במשרד החינוך בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הכריז ביום חמישי האחרון על שביתה בתיכונים - ולמרות ישיבה שהתקיימה במהלך הלילה, בנוכחות שר החינוך יואב קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס -ארגון המורים הודיע כי השביתה בתיכונים תתקיים באופן סופי. נוסף על כך, ישבתו גם מורים מכיתות ז'-ט' שמלמדים בבתי ספר שש-שנתיים, וכן מורים בכיתות ט' בתיכונים שבהם קיימת חטיבה עצמאית.

רן ארז אמר בתום הישיבה: "לשר החינוך כנראה לא אכפת להתעלל במורים ובתלמידים למען יחסי הציבור שלו. לנו אכפת מהם. אנו מודיעים, אין כל ייתכנות לחתום על הסכם קיבוצי במהלך הלילה , גם אם יקרה הנס הבלתי אפשרי ודרישותינו ייענו. ללא הסכם מושלם וחתום לא יסתיים המאבק, לכן השביתה בעינה עומדת ותתקיים מחר כמתוכנן. אם למדינה לא אכפת להתעלל בתלמידים ובמורים לנו זה חשוב ואנו נמנע זאת".

יואב קיש 
רן ארז. פלאש 90 Yonatan Sindel, עיבוד תמונה
יואב קיש רן ארז/עיבוד תמונה, פלאש 90 Yonatan Sindel

שר החינוך, יואב קיש, תקף ארז בתום הישיבה, אך גם את שר האוצר: "לאחר ישיבת החרום והמו"מ הלילי שבו הנחתי מתווה פשרה נוסף, הגעתי למסקנה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ וגם רן ארז רוצים את השביתה. צר לי שהם אינם מבינים את גודל השעה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה והם בקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים. שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה ואת המחיר משלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן".

לפי גורמים המעורים בפרטים, המתווה שהציע קיש קושר בין סוגיית החוזים האישיים והחזרי השכר הרטרואקטיביים. לפי הצעתו, בשנה הקרובה ינסו להניע את מהלך החוזים האישיים כפיילוט, ובסיומה לארגון המורים תהיה זכות וטו על המשכו. תשלום השכר הרטרואקטיבי ימתין לסוף השנה, כך שאם הארגון יבחר להמשיך עם החוזים האישיים הוא יועבר, ואם יעצרו אותם הוא לא יתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully