וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפגנה בתל אביב: אחותו של החטוף מתן צנגאוקר נפצעה מפגיעת פרש משטרה

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 6:00

ההפגנה המרכזית בתל אביב התקיימה הערב בסימן "שומרים על הדמוקרטיה", ובמקביל לחידוש המחאה נגד המהפכה המשפטית. נטלי צנגאוקר נפצעה במהלך ההפגנה, ככל הנראה לאחר שנהדפה בידי פרש משטרתי. סהר קלדרון, שחזרה מהשבי: "אבא אמר לי, תילחמי עלי, אני מפחד להישכח כאן ולמות"

מוחים נעצרו ליד בתים של חברי ממשלה/ברק דור ודב גזית

ההפגנה המרכזית למען השבת החטופים המוחזקים בעזה התקיימה הערב (שבת) בצומת עזריאלי בתל אביב, במקביל ל-80 הפגנות נוספות ברחבי הארץ. במקביל להמשך הדרישה לשחרור החטופים ולהחלפת הממשלה, נמסר ממטה המאבק "חופשי בארצנו" על הכוונה לחדש את המחאה נגד המהפכה המשפטית. במטה אמרו שההפגנה הערב היא בסימן "שומרים על הדמוקרטיה".

בהפגנה נאמו יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן, נופר גילור מקיבוץ חולית, בת כיתתם של טל שהם, תמיר אדר ואיתי סבירסקי שנחטפו לעזה, ופרופ' יניב רוזנאי ממרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים באוניברסיטת רייכמן. הערב, מעט לאחר ההפגנה, הוציא גולן הודעה בזו הלשון: "היה ויגיעו בשורות איוב, נתניהו לא יוכל להתחבא פעם נוספת מאחורי גבו של דובר צה"ל. אני דורש מנתניהו: האיש שהפקיר הוא גם האיש שיודיע. לא תחמוק מהבשורה. לא תחמוק מהאשמה".

במהלך ההפגנה נדחפה נטלי צנגאוקר, בתה של עינב צנגאוקר על המדרכה ונחבלה, ככל הנראה על ידי פרשים של המשטרה. מפגינים ניסו לרדת לאיילון סמוך למחלף ארלוזרוב. כמה מפגינים נעצרו במהלך העימותים עם המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: האירוע ייבדק.

בגין - נטלי צנגאוקר מטופלת אחרי שנדרסה ע"י פרש על הכביש.. Paulina Patimer, אתר רשמי
בגין - נטלי צנגאוקר מטופלת אחרי שנדרסה ע"י פרש על הכביש./אתר רשמי, Paulina Patimer
נטלי צנגאוקר אחותו של החטוף מתן מטופלת אחרי שנדרסה עי פרש על הכביש/אדר איל Adar Eyal

במקביל התקיימה הערב, כבכול שבוע, עצרת למען שחרור החטופים בכיכר החטופים ברחוב שאול המלך בתל אביב. ממטה משפחות החטופים נמסר לקראת העצרת: "לא ניתן לרה"מ להמשיך להקריב את חיי יקירינו על מזבח התירוצים - רפיח אתמול, פילדלפי היום, לא נחכה לתירוץ הבא. משפחות החטופים קוראות לעם ישראל להגיע לכיכר החטופים: הערב אנחנו צריכים אתכם יותר מתמיד! זה יכול היה להיות כל אחד מאיתנו".

סהר קלדרון, ששוחררה משבי החמאס בעזה בעסקה הקודמת יחד עם אחיה הקטן ארז, נשאה דברים בעצרת הענק בכיכר החטופים. "כמה רגעים לפני שהפרידו ביני לבין אבא שלי בשבי הוא אמר לי: 'תצאי להפגנות ותלחמי עליי, אני מפחד למות כאן ושישכחו אותי".

בנאומה אמרה קלדרון: "ממשלה יקרה זה נראה לכם הגיוני ושפוי שאני יכולה לחזור ללימודים ולהמשיך את החיים שלי כרגיל כשאבא שלי מוחזק על ידי פסיכופטים שיש בהם רק רוע טהור? שמחזיקים את אבא שלי 24/7 עם קנה של אקדח על הראש? ביבי אני פונה אליך ישירות: אתה חושב שאני ילדה בת 17 יכולה לחיות חיים נורמאלים בלי אבא שלי? בלי דמות אב? בכל פעם שאתה מכשיל עסקה אתה תוקע סכין בגב של אבא שלי, בי ובכל משפחתי. אתה בוגד בחטופים ובמדינה שלך. איזו מדינה מקריבה בני אדם? אנשים שנחטפו ממיטתם בפיג'מה. שמעתי שמוכנים לוותר על אבא שלי! אתם קוברים אותו חי! רוצחים אותו! איך זה קרה? אבא שלי הדבר הכי יקר וחשוב לליבי. אבא שלי עולם שלם בשבילי. אני לא יכולה בלעדיו, לא מוותרת עליו, מדינה בבקשה אל תבגדי בי בפעם השנייה".

סהר קלדרון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סהר קלדרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גילור אמרה בנאומה: "נולדתי וגדלתי בקיבוץ חולית בדרום המועצה האזורית אשכול. בשבעה באוקטובר, בקיבוץ הקטן שלי, נרצחו חמישה עשר נשים וגברים, ושישה נחטפו. שום דבר, אבל שום דבר, לא קודם להשבת החטופים. ללא חזרתם, לא נוכל להתחיל לייצר כאן מציאות חדשה ומתוקנת. כל עוד הם שם - כולנו חטופות וחטופים, מוחזקים על ידי שובינו מבפנים. בשבעה באוקטובר לקחו מאיתנו, מכולנו, את הבסיס שעל גביו יכולנו להתקיים. מאז, אנו במאבק על האפשרות לחיות כאן. לחיות בכלל".

היא הוסיפה: "העומד בראש הממשלה והשרים סביבו, ניצלו במשך שנים את הנאמנות שלנו למקום ואת החיבור החזק אליו, בזמן שהם - הוציאו לבנה אחר לבנה מן המגדל, מאיימים להפילו, לחרבו, לרסקו. הם רדפו אחרי כוח, כסף וכבוד, והותירו אותנו עם כעס, כאב וכמיהה. ממשלה שקיומה הוא אות קלון למקום הזה, ועלבון לחברה הישראלית".

משפחות החטופים בכיכר בקריאה לעסקה עכשיו 31 באוגוסט 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
משפחות החטופים בכיכר בקריאה לעסקה עכשיו 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, פאולינה פטימר

יאיר גולן אמר: "עתיד כולנו תלוי בשני דברים: הבנת חומרת המצב והאמונה שאפשר וחייבים לנצח - תחושת הדחיפות והתקווה. ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על אזרחי ישראל, בהצהירה כי ציר פילדלפי הוא צור מחצבתנו, סלע קיומנו, המרכיב היחיד עליו מושתת ביטחון ישראל. זהו שקר נורא. הייאוש חיוני לרודנות. הרודנות שורדת רק במקום שהדיכוי מצליח. הדיכוי מצליח רק במקום שבו נותנים לייאוש לגבור. אנחנו לעולם לא נתייאש, לעולם לא נוותר, ניאבק ונציל את ישראל".

עוד אמר גולן: "לא נתייאש כי ייאוש אינו תוכנית עבודה. לא נתייאש כי הקמנו כאן בית, לחמנו עבורו, גידלנו בו ילדים, ונשבענו שכאן, בבית הלאומי של העם היהודי, תקום אומה מתקדמת, מודרנית, פורחת ומשגשגת, הבזה לבערות, מתעבת את הקנאות, ושוללת מכל וכל את הניסיון ההרסני להפוך אותנו לחברה שבטית".

רבבות בקפלן בקריאה לעסקה ובחירות עכשיו 31 באוגוסט 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
רבבות בקפלן בקריאה לעסקה ובחירות עכשיו 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר לקראת ההפגנה: "בזמן ש-107 חטופים וחטופות עדיין מופקרים בשבי חמאס, רבים מהם חיים, אותם אנשים שהביאו את המדינה לשפל היסטורי מחזירים את ההפיכה המשטרית, וממשיכים להצעיד אותנו לתהום. שר המשפטים לוין לרגע לא ויתר על השתלטות פוליטית על בית המשפט העליון, השר בן גביר ממשיך בהשתלטות העוינת והמסוכנת על המשטרה ועצמאותה".

הוא הוסיף: "אנו מתקרבים לציון שנה לאסון, כ-100 אלף עקורים בארצם ולממשלה אין שום אסטרטגיה מלבד זריקת אחריות והישרדות פוליטית. נפגעי 7 באוקטובר מגלים סביב טקס יום השנה אחריות ונכונות לפשרות, בזמן שהממשלה דוהרת לקיר וממשיכה להתחמק מהן בכל דרך אפשרית. הטקס היחיד שיש לממשלה מנדט לקיים, הוא טקס לקיחת אחריות, חשבון נפש על חלקם במחדל הנורא, והודעה על הליכה לבחירות".

מחאות נגד הממשלה ובעד עסקאת חטופים בחיפה 31 באוגוסט 2024. מחאת העם חיפה, אתר רשמי
מחאות נגד הממשלה ובעד עסקאת חטופים בחיפה 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, מחאת העם חיפה
משפחות החטופים בכיכר בקריאה לעסקה עכשיו 31 באוגוסט 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
משפחות החטופים בכיכר בקריאה לעסקה עכשיו 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, פאולינה פטימר
רבבות בקפלן בקריאה לעסקה ובחירות עכשיו 31 באוגוסט 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
רבבות בקפלן בקריאה לעסקה ובחירות עכשיו 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין
מחאות נגד הממשלה ובעד עסקאת חטופים בחיפה 31 באוגוסט 2024. אילת מרקוביץ, אתר רשמי
מחאות נגד הממשלה ובעד עסקאת חטופים בחיפה 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אילת מרקוביץ

הפגנות התקיימו אחרי הצהריים והערב גם במקומות רבים אחרים ברחבי הארץ. בכרכור נחסמה הצומת למשך זמן מה, ובוצעו מעצרים. בחיפה משתתפים אלפי בני אדם בהפגנה במרכז חורב. תא"ל (מיל) אמיר השכל ומפגיני מוקד קיסריה חסמו לזמן קצר רחוב סמוך למעונה של משפחת נתניהו וצעקו "עד שהוא ישב! הדחה עכשיו!", הם מסרו, "אנחנו נמשיך להגיע לכאן, נחושים, עד שהוא ילך". קרדיט צילום: דני שטרנפלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully