וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט על התבטאויותיו החריפות בקבינט: "ישראל בנקודת הכרעה. חונכתי שלא משאירים פצועים בשטח"

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 22:28

לדברי שר הביטחון, הוא אמר את הדברים הקשים לנתניהו מכיוון שסבר שההחלטה עלולה לחרוץ את גורלם של עשרות החטופים. מטה המשפחות בעקבות ההתבטאויות: "צריכות להדיר שינה מעיני כל ישראלי. דורשים מראש הממשלה לקיים הצהרה בה יודיע שהחליט לוותר על חיי החטופים"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את אירוע הסרת האיום של חזבאללה בבור בקריה, לצד שר הביטחון יואב גלנט, 25 באוגוסט 2024/איתי קדם, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט הסביר בשיחות סגורות היום (שישי), שהתבטא בצורה חריפה כל כך במהלך ישיבת הקבינט אמש, מכיוון שסבר שההחלטה שהתקבלה עלולה לחרוץ את גורלם של עשרות חטופים ישראלים שנמצאים בשבי חמאס.

גלנט הסביר בישיבת הקבינט אתמול כי ישראל נמצאת בנקודת הכרעה ברורה שבה היא צריכה לבחור בין החטופים לבין התעקשות על סוגיית ציר פילדלפי.

גלנט אמר בישיבת הקבינט ובשיחות סגורות לאחר מכן כי יצא נגד ההתעקשות של נתניהו כיוון שהנסיגה המדוברת מציר פילדלפי היא לשישה שבועות בלבד שאחריהם נשמרת לישראל הזכות לשוב ולהילחם בכל מקום ברצועה, כולל בציר בפילדלפי.

"כל חיי חונכתי וחינכתי על האמירה הברורה שלא משאירים פצועים בשטח. מה קרה לנו? אנחנו מדברים על אנשים שנחטפו מהמיטות שלהם", אמר גלנט. "האמירות שלי היו קשות, אך מדובר בדיון שההחלטות המתקבלות בו, קובעות את גורלם של עשרות מאנשינו".

רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בקריה, 25 באוגוסט 2024. מעיין טואף, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגלנט בדיון בקריה/לשכת העיתונות הממשלתית, מעיין טואף

בכיר ישראלי אמר כי אחרי שנתניהו הודיע שהוא מתכוון להעלות את נושא ציר פילדלפי להצבעה, גלנט הגיב ואמר: "לראש הממשלה יש סמכות להעלות כל החלטה להצבעה. גם להוציא את החטופים להורג". הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני אמש בנושא עסקת החטופים הגיע לכדי חילופי צעקות בין נתניהו לבין גלנט, כך לפי שני בכירים שמעורים בתכני הדיון.

בעקבות הציטוטים מישיבת הקבינט, ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר הערב: "הציטוטים מישיבת הקבינט צריכים להדיר שינה מעיני כל אזרח ישראלי. ידע כל אזרח כי במידה וייחטף בפיג'מה ממיטתו בשבת בבוקר, ראש הממשלה שלו יעשה הכל כדי לשמור על כיסאו, גם במחיר הפקרתו למוות במנהרות החמאס בעזה. מוטב היה למדינה ולאזרחיה אם שרים נוספים שנכחו בפגישה היו מגלים אחריות ואנושיות בסיסית כמו שר הביטחון. אנו דורשים מראש הממשלה לקיים הצהרה בה יודיע כי החליט לוותר על חיי החטופים והחזרת החללים והנרצחים לקבורה ראויה, עבור ציר שכל גורמי הביטחון קבעו כי ניתן לצאת ממנו לתקופה מסוימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully