וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: מהפך - גנץ חוזר להוביל בהתאמה לראשות הממשלה מול נתניהו

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 13:26

תמונת המנדטים נותרת יציבה, עם 51 למפלגות הקואליציה, 59 לאופוזיציה ו-10 לחד"ש-תע"ל ורע"מ. מפלגה חדשה בראשות בנט צפויה לקבל 23 מנדטים, ויהיה בכוחה לערער את יציבות האופוזיציה - או להביא אותה לרוב מוחלט. רוב הישראלים תומכים בטקס המשפחות על פני הטקס הממלכתי

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו - פעם אחת, תהיה אמיץ"/הלשכה של גנץ

לפי סקר מעריב שמתפרסם היום (שישי), לראשונה מזה כמה שבועות חזר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להוביל על ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתאמה לרשות הממשלה, עם 40% תמיכה לעומת 39% לנתניהו. נתניהו עדיין מוביל מול לפיד, עם 46% לעומת 34%, אך מול ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נרשם פער משמעותי - 49% תומכים בבנט, מול 35% בלבד לנתניהו.

הסקר גם מראה שעל אף שתמונת המנדטים נותרת יציבה ביחס לשבועות הקרובים - 51 מנדטים לקואליציה, 59 לאופוזיציה ו-10 לחד"ש-תע"ל ורע"מ - מפלגה חדשה ברשות בנט עשויה לערער את התמונה לחלוטין. הסקר מראה כי מפלגה בראשותו של בנט צפויה להשיג 23 מנדטים, כאשר תשאב את רוב המצביעים מתומכי המחנה הממלכתי וישראל ביתנו וממצביעים מתלבטים. מפלגה כזו עשויה לפגוע משמעותית בכוחה של האופוזיציה ולהותיר אותה עם 40 מנדטים בלבד. אמנם, אם יחבור בנט לאופוזיציה, הוא ישיג עבורה רוב קואליציוני מוחלט של 63 מנדטים.

נפתלי בנט בוועידת החינוך של "ישראל היום״. 14 באוגוסט 2024. גדעון מרקוביץ-ישראל היום, אתר רשמי
נפתלי בנט. מערער את התמונה לחלוטין/אתר רשמי, גדעון מרקוביץ-ישראל היום

הסקר מצביע על ירידה בשיעור התמיכה בטקס הממלכתי בקרב הציבור הישראלי. הציבור נוטה בבירור לתמיכה בטקס המשפחות, עם 45% תמיכה, לעומת 16% תמיכה לטקס הממלכתי. מדובר בירידה בשיעור התמיכה בטקס הממלכתי, שבשבוע שעבר עמד על 38%. עוד 26% אומרים שעדיין לא הגיע הזמן לטקסים ו-13% חסרי דעה בנושא. קיימת חלוקה ברורה בין רוב מוחלט של מצביעי מפלגות האופוזיציה (68%) שתומך בטקס המשפחות לעומת 46% ממצביעי מפלגות הקואליציה שתומך בטקס הממשלתי.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

תמונת המנדטים

הליכוד - 21
המחנה הממלכתי - 21
יש עתיד - 14
ישראל ביתנו - 15
עוצמה יהודית - 9
ש"ס - 9
מפלגת הדמוקרטים - 9
יהדות התורה - 8
חד"ש-תע"ל - 6
רע"מ - 4
מפלגה דתית לאומית - הציונות הדתית - 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully