וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארבל קורא למנות ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר - בהקדם

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 21:37

שר הפנים הגיש ליועצת המשפטית לממשלה מכתב שבו הוא מבקש שתבדוק חשש לשיבוש הליכי המשפט על ידי ועדת החקירה האזרחית. לטענתו, על העדויות בוועדת החקירה חל חיסיון ועל כן הן משבשות הליכי משפט ועוברות עבירות ביטחון מידע

בווידאו:יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024/ועדת החקירה האזרחית, גדעון מרקוביץ' TPS

שר הפנים משה ארבל הגיש היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מכתב בו הוא מבקש שתבדוק חשש לשיבוש הליכי המשפט על ידי ועדת החקירה האזרחית. לטענתו, על העדויות בוועדת החקירה חל חיסיון ועל כן הן משבשות הליכי משפט ועוברות עבירות ביטחון מידע. השר הזכיר במכתבו את עדותו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, שנגבתה היום.

ארבל ביקש מהיועמ"שית לבדוק האם נעברו עברות פליליות ע"י ועדת החקירה האזרחית ולהחל בהליך שהוא שלב מקדים לפני חקירה פלילית. ארבל הדגיש גם כי מנכ"ל משרד הפנים פנה לגורמי האכיפה מכיוון שהועדה משתמשת בסמל המדינה ללא היתר.

ארבל ציין שלדעתו יש להקים ועדת חקירה ממלכתית.

חברי ועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר.18 ביולי 2024. אורי סלע
"11 חודשים מחכים לתשובות". חברי ועדת החקירה האזרחית/אורי סלע

מועדת החקירה האזרחית נמסר בתגובה: "כבר 11 חודשים שמשפחות הקורבנות וכלל אזרחי ישראל מחכים לתשובות. לצערינו, כמו בעוד תחומים רבים גם כאן נאלצו המשפחות והאזרחים לקחת את האחריות ולהקים את ועדת החקירה האזרחית, במקום ועדת החקירה הממלכתית שממשלת ישראל מתעקשת בתוקף להימנע מחובתה להקים. טוב תעשה ממשלת ישראל אם תקים ועדת חקירה ממלכתית, דבר שיביא לסיום פעילותנו. עד אז- אנו מזמינים את הציבור הרחב לתמוך בפעילותנו באמצעות קמפיין מימון המונים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully