וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופים עתרו לבג"ץ: "לאסור על נתניהו לעסוק לבדו באישור העסקה"

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 21:12

חברי פורום חיים דרשו מבית המשפט לחייב את רה"מ להעביר את ההחלטה לממשלה. "משמעות דחיית העסקה היא הפקרתם של חטופים שמוחזקים ברצועת עזה, שנשקפת סכנה מיידית לחייהם", כתבו. בג"ץ הורה לנתניהו להשיב לעתירה בתוך שבוע

קויק: משפחות חטופים רצים לכיוון עזה/דוברות מטה החטופים

משפחות חטופים מ"פורום חיים" עתרו הבוקר (חמישי) לבג"ץ על מנת לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לממשלה את הדיון וההכרעה בעסקת שחרור חטופים. העתירה הוגשה בעקבות פניית פורום המרצות והמרצים למשפטים ליועצת המשפטית לממשלה, ביחס ל"התנהלותו הבלעדית והבעייתית של נתניהו בנושא, בניגוד לחוק". בתגובה, בית המשפט הורה לנתניהו, לממשלה וליועמ"שית להשיב לעתירה עד 5 בספטמבר, אך לא הוציא צו ביניים.

לעתירה חברות 25 משפחות חטופים, והיא מוגשת באמצעות עו"ד ד"ר מורן סבוראי. "העותרות דורשות כי רה"מ ינמק מדוע לא תובא הצעת העסקה בעניין השבת החטופים והפסקת האש במלחמה, שכוללת כחלק אינטגרלי ממנה שחרור אסירים, לדיון והחלטה בפני הממשלה, וזאת בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד: הממשלה. העתירה מבקשת שגם שאלת מדיניות ישראל במשא ומתן, לרבות הצבת תנאים ו/או תנאים חדשים לעסקה בעניין השבת החטופים והפסקת האש ושחרור אסירים, יובאו לדיון והחלטה מהירים ומיידיים בפני הממשלה שתחוייב לשמוע את עמדת ראשי מערכת הביטחון ואת עמדת ראשי צוות המו"מ בנושא."

משפחות החטופים זועקות ליקיריהן מגבול עזה- פרצו את גדר הקיבוץ ורצו לכיוון עזה, 29 באוגוסט 2024. אדר איל, אתר רשמי
משפחות החטופים סמוך לעזה, 29 באוגוסט/אתר רשמי, אדר איל

העתירה מפרטת את אחריותו של רה"מ נתניהו לטרפוד הצעות לשחרור החטופים בזו אחר זו החל מינואר 2024, כשהחליט להקשיח את עמדת ישראל בניגוד לעמדת קבינט המלחמה.

בני משפחות החטופים העותרים מדגישים בפני שופטי בג"ץ כי "משמעות דחיית עסקה כיום היא הפקרתם של החטופים שמוחזקים ברצועת עזה, בהם ילדים, נשים, גברים וקשישים שנשקפת סכנה ברורה ומיידית לחייהם". הם מדגישים כי "על השולחן" הונחה זה מכבר הצעה לעסקה, שזוכה לתמיכה נרחבת של גורמי המקצוע במערכת הביטחון, אשר לפי שיקול דעתם דחייתה משמעותה הרחבה ניכרת של המלחמה גם לחזיתות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully