וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת מטולה: "נתניהו מתחמק מלפגוש את תושבי הצפון. אפס במעשים"

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 9:48

ארבעה ימים אחרי מכת המנע בלבנון, דוד אזולאי רותח: "למה תקפו רק אחרי עשרה חודשים?". בראיון ל-103FM קרא להרחיב את הלחימה בצפון: "נסראללה לא ייסוג על דעת עצמו. אם נפתח בבליץ על ביירות, המלחמה תהיה קצרה"

קויק: נפילה בקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

"נתניהו מתחמק מלפגוש את תושבי הצפון. אפס במעשים. למה תקפו רק אחרי עשרה חודשים?" - כך אמר היום (חמישי) ראש מועצת מטולה דויד אזולאי בראיון ל-103FM - וקרא להרחיב את הלחימה בצפון.

לדבריו, "נסראללה לא ייסוג על דעת עצמו. אם נפתח בבליץ אמיתי על לבנון, בטח אם נעשה את זה בביירות, ברובע דאחיה, בשדות התעופה".

במהלך הראיון תהה אזולאי רטורית: "איפה נתניהו ביקר? בכל פעם שהוא מגיע לצפון או לדרום, הוא לא בא לאזרחים. את מי הוא הזמין? מי מראשי הרשויות היה שם? הוא פוחד להגיע לעם שלו. למי הוא הולך? - או למשטרה או לצבא או למכבי אש שמשמשים לו כתפאורה עם המדים והציוד שיש עליהם".

"אנחנו מזמן אחרי המלחמה בדרום. אין מלחמה בדרום. אוגדה שנמצאת שם היא לא באמת מלחמה. בהתחלה היה נכון להפריד בין הדרום לצפון - הצפון בהגנה והדרום במלחמה. היום צריך להפריד, ולהגיד שאפשר גם בצפון וגם בדרום. אנחנו במלחמה בצפון, מי שלא מבין את זה פשוט מנותק".

"אני מדבר על מלחמה בעיקר של חיל האוויר ותותחנים. שבועיים-שלושה של בליץ. תראו מה שהיה עם החות'ים. הם מבינים רק כוח, הם לא מבינים שום דבר אחר".

דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024/ראובן קסטרו

אזולאי התייחס למצב התושבים בעירו: "ביום ראשון הייתי צריך לפתוח שנת לימודים בעורף. זאת פעם ראשונה בהיסטוריה של מטולה, אחרי 128 שנים, שלא ייפתח בית ספר - לא במטולה ולא בעורף. הקהילה של מטולה מפוזרת לחלוטין, כי הילדים לומדים בבתי ספר אחרים ברחבי הארץ. אין תיירות, ואין חקלאות. יש רצועת ביטחון בתוך שטח ישראל. מעולם זה לא קרה".

"למעלה מ-40% מבתי התושבים נפגעו בצורה זו או אחרת ויש לנו הרס תשתיות מטורפות. עם כל הצער על ההרס, את זה נשקם. את הקהילה, את הנפש של האדם לא נשקם. סביב 20% נכון להיום לא יחזרו, ותלוי איך זה יסתיים. אם זה יסתיים אחרי מכה קשה, שניתן להם אני מעריך שיחזרו יותר. אני אדם אופטימי מטבעי, מי שלא יחזור בסוף לא יהיה ואקום, אנשים אחרים יבואו".

"זאת הפקרות של ממשלת ישראל שלא עושה כלום כדי להחזיר אותנו הביתה. אוטוטו שנה, כולם מבטיחים אבל במעשים הם לא מחזירים אותנו. אנחנו חייבים לחזור הביתה בביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully