וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מעריכים: פוטין יתקשה להדוף את הכוחות האוקראיניים מרוסיה

29.8.2024 / 8:09

סגן ראש ה-CIA אמר שמוסקבה צפויה לפתוח במתקפת נגד במחוז קורסק, שחלקים ממנו נשלטים על ידי קייב, אך היא "תיתקל בקרב קשה". לדבריו, נראה שאוקראינה תנסה להחזיק בשטחים האלו לזמן מה. "ההצלחה שלה עשויה לשנות את הדינמיקה של הסכסוך"

הפצצת גשר במחוז קורסק על ידי צבא אוקראינה/צבא אוקראינה

המודיעין האמריקני מעריך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפתח במתקפת נגד בניסיון לכבוש מחדש שטחים במחוז קורסק שנכבשו על ידי הכוחות האוקראיניים, אך הכוחות הרוסיים צפויים להיתקל ב"קרב קשה".

ההערכה הזו הושמעה על ידי סגן ראש ה-CIA דיוויד כהן, שאמר את הדברים אמש (רביעי) בכנס ביטחוני בוושינגטון. הוא ציין שחשיבות הפלישה האוקראינית, שהשתלטה על כ-777 קמ"ר במחוז הרוסי, עדיין לא ברורה.

הכוחות האוקראיניים הסתערו דרך הגבול המערבי של רוסיה אל מחוז קורסק ב-6 באוגוסט, במתקפת פתע שעודנה נמשכת. בעוד שקייב מדגישה שאין בכוונתה לספח את השטחים שכבשה, סגן ראש ה-CIA אמר שהכוחות האוקראיניים בונים קווי הגנה ונראה שבכוונתם לשמור "על חלק מהשטח הזה לתקופה מסוימת".

"אנחנו יכולים להיות בטוחים שפוטין יפתח במתקפת נגד כדי לנסות לכבוש מחדש את השטח הזה", אמר כהן. "אני חושב שהציפייה שלנו היא שזה יהיה קרב קשה עבור הרוסים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכינוס ביטחוני על המצב במחוז קורסק, 12 באוגוסט 2024. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכינוס ביטחוני על המצב במחוז קורסק, 12 באוגוסט 2024/רויטרס

לדבריו, "פוטין לא רק יצטרך להתמודד עם העובדה שיש עכשיו קו חזית בתוך השטח הרוסי שהוא יצטרך להתמודד איתו, הוא צריך להתמודד עם הדים בחברה שלו על כך שהם איבדו טריטוריה רוסית".

כהן הוסיף, מבלי לפרט, שלהצלחה של אוקראינה בקורסק "יש פוטנציאל לשנות את הדינמיקה" של הסכסוך "קצת קדימה".

קייב טוענת שהיא כבר השתלטה על מאה יישובים בקורסק ועל יותר מ-1,200 קמ"ר של שטח, בעוד שהכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה.

כהן אמר שההתקדמות הרוסית עולה "במחיר אדיר" של חיילים וציוד. לדבריו, מוסקבה אמנם עשוי לכבוש את העיר פוקרובסק, מרכז לוגיסטי חשוב של הצבא האוקראיני באזור, אולם "בסופו של יום, שום דבר מזה לא משנה את כללי המשחק מבחינה אסטרטגית" עבורם.

עוד בוואלה

מתקפת ענק של רוסיה: יותר מ-200 טילים וכטב"מים שוגרו אל תשתיות אנרגיה באוקראינה

לכתבה המלאה
חייל אוקראיני בעיירה סודז'ה, קורסק, רוסיה, 17 באוגוסט 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
חייל אוקראיני בעיירה סודז'ה, קורסק, רוסיה, 17 באוגוסט 2024/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

ביום שלישי אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כיהמלחמה עם רוסיה תסתיים בסופו של דבר בדיאלוג, אך קייב חייבת להיות בעמדה חזקה. הוא אמר שהוא יציג את תוכניתו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולשני מחליפיו האפשריים - סגניתו, קמלה האריס, ויריבו הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

פוטין מתעקש שכל הסכם עם אוקראינה חייב לכלול השלמה של אוקראינה עם "המציאות בשטח", שתשאיר את רוסיה עם שליטה גדולה על ארבעה מחוזות אוקראיניים שאותם היא תובעת לעצמה, כמו גם על חצי האי קרים.

בקרמלין הבהירו ששיחות שלום שכאלו כלל אינן על הפרק בעקבות הפלישה של אוקראינה לשטח רוסיה, שלראשונה מאז מלחמת העולם השנייה נאבקת עם צבא זר בטריטוריה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully