וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב קולות: מטה משפחות החטופים החליט להחריף את הצעדים נגד נתניהו

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 23:18

ההחלטה למקד את הקמפיין נגד ראש הממשלה התקבלה ברוב של 74% מחברי המטה, לעומת 20% שהצביעו בעד הישארות בקמפיין הנוכחי, ו-6% שנמנעו. הערב נאמו קרובי חטופים בקיבוץ בארי. אליה דנציג, נכדתו של אלכס דנציג: "ביבי, אני פונה אל ליבך, תהיה בן אדם"

בווידאו:מחאת הנשים להשבת החטופים, בית ז'בוטינסקי, 15 באוגוסט 2024/ליזי שאנן

במטה משפחות החטופים ערכו היום (רביעי) הצבעה על המשך כיווני הפעולה, בה הוחלט להחריף את המאבק נגד נתניהו ברוב של 74% לעומת 20% שהצביעו בעד הישארות בקמפיין הנוכחי ו-6% שנמנעו. 80 משפחות תמכו בהחלטה, מול 22 שהתנגדו.

משפחות החטופים הגיעו היום לקיבוץ בארי - לשם יצאו בשיירת ענק של מכוניות לגבול עזה, במחאה להחזרת יקיריהם מהשבי ותוך קריאה לעסקה. השיירה יצאה מכיכר החטופים בתל אביב, כשעם הגעתן לגבול צפויות המשפחות לזעוק לקרוביהן באמצעות מנוף ורמקולי ענק. בשיירה, משתתפים רכבים שנשרפו במהלך אירועי הטרור של 7 באוקטובר.

הפגנת משפחות חטופים 20 באוגוסט 2024. אורי סלע
"משפחות סובלות, כואבות, מבקשות חמלה. תחליט להחזיר אותם הביתה". הפגנת משפחות חטופים/אורי סלע

אליה דנציג, נכדתו של אלכס דנציג, נאמה בבארי: "הוא היה יכול לחזור בחיים בעסקה, אפילו כבר בעסקה הראשונה. אתם מבינים? יכולתי עוד להתחבק איתו אבל זה לא יקרה יותר לעולם".

בהמשך נאומה פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביבי אני פונה אלייך, אני פונה אל ליבך, תהיה בן אדם. אתה ראש הממשלה, אתה אחראי על כל אזרח ואזרח על כל חייל וכל חיילת. אל תפקיר בני אדם טהורים למוות אסור לך להמשיך להיות האדם הזה שהפכת להיות, הם כולם הבנים והבנות שלך, מי אחראי עליהם אם לא אתה, אתה חייב את כולם עכשיו, כולנו חייבים את כולם עכשיו תעשה הכל שתהיה עסקה כי אחרת אתה תהפוך למנהיג הכמעט מרושע ביותר בהיסטורייה של העם היהודי".

דניאל ליפשיץ, נכדם של עודד ויוכבד ליפשיץ, דיבר לאחר מכן: "מה יכול להיות יותר חשוב משהם יחזרו לדרוך על האדמה עליה הם גדלו? ציר פילדלפי? פילדלפי או ערך החיים שלנו כעם היהודי? פילדלפי או 108 חטופים? פילדלפי או פדיון שבויים? פילדלפי או מנהיגות אמיצה וראויה לעם?"

"יש כאן 108 משפחות הסובלות, הכואבות, המבקשות חמלה, המבקשות לראות את הסיכוי לפני שהתקווה אובדת פשוט לעד. ביבי, אתה ראש הממשלה, אתה הקובע! אתה המחליט! אתה האחראי! אז אנחנו אומרים לך כאן! תחליט. תחליט להחזיר אותם הביתה. למקום אליו הם שייכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully