וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בלבנון: מכת המנע שהנחית צה"ל על ארגוני הטרור ביו"ש

29.8.2024 / 6:00

בזמן שישראל מנהלת לחימה עצימה בשתי חזיתות בדרום ובצפון, איראן וציר הרשע לוטשים עיניים לכיוון איו"ש ומנסים להבעיר גם שם את השטח. בתגובה יצא צה"ל למבצע משולש נגד גדודי הטרור, במהלכו הגביר את הלחץ על תשתיות הטרור שהרימו ראש בחודשים האחרונים

איתור חמל מבצעים ומעבדת מטענים בתוך מסגד על ידי רחפן. 28 באוגוסט 2024/דובר צהל

ציר הרשע הכולל את איראן, חיזבאללה, חמאס וג'יהאד אסלאמי סימנו כמטרה כבר לפני שנים את אזור יהודה ושומרון והבקעה כ"מגרש משחקים" שיהפוך לחזית נוספת נגד ישראל. בעת הנוכחית המטרה הפכה ליותר מובהקת כדי להקשות על צה"ל לנהל לחימה בזירה הצפונית והדרומית. כדי לגרור את צה"ל ללחימה באיו"ש ובבקעה, מזרימים האיראנים הרבה כסף, מבריחים אמל"ח בסיוע חיזבאללה ומכוונים טרור באמצעות מפקדים בחמאס מחוץ לשטחים.

המענה של צה"ל

בשנתיים האחרונות בוצעו סדרת מבצעים מוצלחים מאוד בלב מחנות הפליטים, ובשנה האחרונה שולבו כלי טיס תוקפים שהרחיבו את הכלים עבור פיקוד המרכז. חרף הלחימה העצימה ברצועת עזה והכוחות שעומדים בכוננות בגבול הצפון, הגביר מפקד פיקוד מרכז היוצא האלוף יהודה פוקס את הלחץ באמצעות סדרת מבצעים מבוססים על חטיבת כפיר וכוחות מילואים. האלוף פוקס התאמץ למנוע מהתשתיות להתעצם ולהתבסס.

פעילות כוחות סיירת חרוב בטול כרם , 28 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
האלוף פוקס התאמץ למנוע מהתשתיות להתעצם ולהתבסס. פעילות כוחות סיירת חרוב בטול כרם/דובר צה"ל
מסתערבי מג״ב חיסלו 4 מחבלים וניטרלו 10 מחבלים נוספים עם כוחות צה״ל בהכוונת שב״כ במסגרת מבצע חטיבתי במחנה הפליטים ג׳נין.6 באוגוסט 2024. דוברות משטרת ישראל
בשנתיים האחרונות בוצעו סדרת מבצעים מוצלחים מאוד בלב מחנות הפליטים. מסתערבים של צה"ל בג'נין (ארכיון)/דוברות משטרת ישראל

המבצע הדרמטי

אתמול הוחלט על יציאה לשלושה מבצעים במקביל נגד ה'גדודים' (שפתם של ארגוני הטרור) בשלושת מחנות פליטים: ג'נין, נור א-שמס בטול כרם, ופראעה בטובאס. לדברי גורמי ביטחון, "הפעולה המשולשת נועדה להגדיל את הלחץ על התשתיות שהרימו ראש". הפעילות כללה השמדת מטעני חבלה, פגיעה בחמ"לים, איתור אמל"ח, מעצרים, והרג מחבלים. המבצע המשולש כלל הרג של עשרה מחבלים לפחות.

האפקט של המבצע

ריכוז המאמץ המשולש ושיטת הפעולה של חטיבת כפיר וכוחות נוספים, מייצרים תחושת חדירות לאותן תשתיות שנהנות מכסף רב שמחדירה איראן לשטחים, ומגביר את חופש הפעולה של צה"ל שפועל באופן מוגבל בגלל סדר הכוחות שמושקע בגבול לבנון וברצועת עזה. חשוב לציין כי היקף הכוחות שרוכז ביעדים איפשר לכתר מבנים ולעבור מבית לבית במטרה לאתר מודיעין, ולהרוס תשתיות.

פעילות כוחות סיירת חרוב בטול כרם , 28 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
"הפעולה המשולשת נועדה להגדיל את הלחץ על התשתיות שהרימו ראש". פעילות כוחות סיירת חרוב בטול כרם/דובר צה"ל
פעילות כוחות סיירת חרוב בטול כרם , 28 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
היקף הכוחות שרוכז ביעדים איפשר לכתר מבנים ולעבור מבית לבית. פעילות כוחות סיירת חרוב בטול כרם/דובר צה"ל

אזהרות

פיקוד המרכז מנסה בסדר הכוחות הקיים לפעול נגד התשתיות. גורמי ביטחון הבהירו כי מדובר בעניין של זמן עד שיידרש מבצע אוגדתי במחנות הפליטים בג'נין, טול כרם, טובאס, ויריחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully