וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פתח במבצע נרחב לסיכול טרור ביו"ש, הפלסטינים מדווחים על 10 הרוגים

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 8:48

דחפורים של צה"ל הרסו תשתיות וכבישים בטול כרם, על רקע החשש שחמאס טמן בהם מטעני חבלה. חילופי אש התנהלו במחנות הפליטים. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על 10 הרוגים בסך הכל בפעילות צה"ל בג'נין ובטובאס

חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. 28.08.2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל החל הלילה (בין שלישי לרביעי) במבצע רחב היקף בשומרון במספר מרחבים במקביל ביניהם טול כרם ובג'נין. בשניהם כבר דווח על תקיפות אוויריות ונפגעים, כאשר משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על 10 הרוגים בסך הכל בפעילות צה"ל בג'נין ובטובאס. ארבעה גדודים של משמר הגבול יחד עם מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו את המחבלים ועוצרים מבוקשים. בתוך כך, תפסו אמצעי לחימה רבים.

דחפורים של צה"ל הרסו תשתיות וכבישים בטול כרם, על רקע החשש שחמאס טמן בהם מטעני חבלה. במסגרת המבצע כיתרו לוחמי צה"ל בתי חולים ליד מחנות הפליטים, בין השאר את בית החולים אבן סינא בג'נין, כדי למנוע הגעת מחבלים אליהם, ומסנן את המטופלים שנכנסים. המבצע כאמור כולל ליווי אווירי, מאות לוחמים ובהם מסתערבים, ואפשרות לפינוי אוכלוסייה מוסדר של הפלסטינים בהתאם למוקדי הלחימה הצפויים.

תפיסת אמצעי לחימה בטול כרם ע"י לוחמי מג"ב .28 באוגוסט 2024. דוברות משטרת ישראל
תפיסת אמצעי לחימה בטול כרם ע"י לוחמי מג"ב .28 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל
תפיסת אמצעי לחימה בטול כרם ע"י לוחמי מג"ב .28 באוגוסט 2024. דוברות משטרת ישראל
תפיסת אמצעי לחימה בטול כרם ע"י לוחמי מג"ב .28 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב ברשת X בנושא ואמר כי "צה"ל פועל הלילה בעוצמה במחנות הפליטים ג'נין וטול כרם לסיכול תשתיות טרור איסלמיות-אירניות שהוקמו במקום. איראן פועלת להקים חזית טרור מזרחית נגד ישראל ביו"ש, לפי מודל עזה ולבנון, באמצעות מימון וחימוש מחבלים והברחת נשק מתקדם מירדן".

פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, 9 במרץ 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות כוחות צה"ל בג'נין (ארכיון)/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

באירוע אחר, צה"ל פרסם הבוקר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל שלשום חמישה מחבלים שפעלו בחדר מבצעים במרחב נור א-שמס שבחטיבת מנשה. המתחם שימש את המחבלים לניהול פעילות הטרור במרחב ולפגיעה בכוחותינו הפועלים בשטח. בין המחבלים שחוסלו, גבריל גסאן אסמאעיל גבריל, מחבל שהיה מעורב בפעילות טרור במרחב טול כרם וקלקיליה. המחבל שוחרר מהכלא במסגרת עסקה בנובמבר 2023. חוסלו גם המחבלים מהנד קרעאוי ומחמד יוסף, אשר היו מעורבים בפעילות טרור במרחב נור א-שמס. בנוסף חוסל המחבל עדנאן גאבר, אשר היה מעורב בפעילות טרור ופעל בתחום הכנת מטענים שנועדו לפגוע בכוחות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully