וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכינו להיות איתך": סמ"ר עמית פרידמן, שנפל בדרום הרצועה, הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 22:44

סמ"ר פרידמן, בן 19 בנופלו, תושב אור יהודה, שירת בחטיבת הנח"ל בגדוד 932. הוא נטמן בבית העלמין ביישובו. "הייתה לך רוח טובה שלא התלוננה אף פעם. לא משנה כמה היה קשה. לא קיבלת כלום כמובן מאליו", אביו נפרד ממנו

פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

סמ"ר עמית פרידמן, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, מובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין באור יהודה. דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר כי סמ"ר עמית פרידמן מאור יהודה, לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. פרידמן הוא בן דוד שני של החייל החטוף רון שרמן, שנרצח בשבי החמאס. אביו של פרידמן הוא מנהל ועדת חוץ וביטחון בכנסת.

רועי, אחיו, נפרד בבכי. "אחי הקטן, רק לפני שבוע עמדנו אחד ליד השני והקראנו ליוביק ברכה לבר מצווה. עכשיו אני עומד ואתה שוכב, אני מקריא ואתה שותק. אתה הגאווה שלי. אני מבטיח שאנציח אותך בכל דרך אפשרית. כשנכנסת בפעם ראשונה לעזה, דיברנו כל המשפחה בטלפון. שיחקתי אותה חזק, אבל בשנייה שניתקנו את הטלפון התפרקתי. בלי שאף אחד יראה, כמו בטקס סיום של קורס מ"כים, כמו בסיום ההכשרה. כי אני רגיש כלפיך מאוד, כי פחדתי שלא תחזור. הפחד הכי גדול בעולם דפק לי בדלת".

אביו ספד לו: "זכינו להיות איתך, להרגיש את האהבה שלך, את החום שהבאת לכל מקום. ילד יקר. כמה שכולם אהבו אותך, את החיוך, ההומור הייחודי שלך, האופטימיות. רוח טובה שלא התלוננה אף פעם. לא משנה כמה היה קשה. לא קיבלת כלום כמובן מאליו. תמיד שאלת למה. הפעם אין לנו הסבר אמיתי. אהבת את החיים הטובים, תכננת להרוויח הרבה כדי שתוכל ליהנות ולהתפנק. תמיד היה לך פומו, פחד לפספס, מסיבות, חברים, רצית להתגייס מוקדם כדי להספיק הכול".

סמ״ר עמית פרידמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"דווקא בך זה פגע, דווקא אתה הלכת". סמ"ר עמית פרידמן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הראל, המפקד של עמית, דיבר גם הוא: "עמית, נכנסת לפני חודש לפקד על המחלקה הפיקודית. כבר ביום הראשון שהגעת, בלי לשבת איתך אפילו לחפיפה, ידעתי שהגיע אליי מפקד שהחיילים יתחברו אליו בשנייה - וכך היה. בשבוע שעבר ישבתי איתך לשמוע איך התחיל התפקיד, ואמרת שלא חשבת שתתחבר כל כך מהר לחיילים, ושטוב לך. היית עבורם דמות להערצה. גם ברגעים האחרונים שלך, למדנו מהו מפקד אמיץ שחותר למגע. נישאר פה כמה שנידרש כדי לסיים את המשימה, זו המחויבות שלנו למדינת ישראל, אבל בעיקר אליך עמית. נעשה כל שביכולתנו להשיב את השקט והביטחון".

חבריו של עמית, יהנתן אבן צור וגיא פורת, "רק דיברנו על כמה מטורף שכל עשרות החברים הלוחמים שלנו יוצאים ונכנסים ואין שריטה. והנה הנורא מכל קרה. האיש הכי לבבי שיצא לכולנו להכיר, דווקא בך זה פגע, דווקא אתה הלכת. כולם הכירו את החיוך שלך, כמה שהוא היה מדבק, כמה טוב עשית. אוהבים אותך בכל נשימה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סמ״ר עמית פרידמן. דובר צה"ל
סמ״ר עמית פרידמן/דובר צה"ל

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה ספד לעמית: "עמית גדל בבית ציוני, ערכי, על ערכי הצלחה ומימוש עצמי. אביו בחר בשירות הציבורי, וזכיתי להכיר אותו כאיש חם ומסור. אסף מנהל את וועדת החוץ והביטחון של הכנסת בימים הלא פשוטים האלה."

"עמית היה תלמיד מצטיין, ששילב ספורט כימיה וקולנוע בהצטיינות. הוא היה חברותי, מדריך בצופים בצופים לבני נוער רבים. צופיפניק אמיתי שהפך ללוחם אמיץ. עמית לא הגשים את חלומו להיות קצין בצה"ל. הכאב הוא גם הכאב על מי שיכל היה להיות, מי שכבר לא יהיה. לעד נהיה חייבים לך את חיינו. עמית היה מלח הארץ, והארץ תוקיר את זכרו."

אמיר אוחנה בהלוויתו של עמית פרידמן, יהוד, 28 באוגוסט 2024. יותם רונן, צילום מסך
לוחמים בעזה/צילום מסך, יותם רונן

חבר הכנסת ניסים ואטורי פרסם בפייסבוק כי "הלב נשבר לרסיסים. בנו של אסף חברי ורעי מנהל ועדת חוץ ובטחון, נפל בדרום הרצועה. גיבור ישראל סמ"ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל. יהי זכרו ברוך.

יו"ר הימין הממלכתי, חבר הכנסת גדעון סער כתב כי "הלב דואב על נפילתו בקרב בדרום רצועת עזה של גיבור ישראל סמ"ר עמית פרידמן, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל. ‏יהי זכרו ברוך. ‏תנחומי לאסף, ליאת והמשפחה כולה. משתתף בכאבכם שאין לו שיעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully