וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת טביעת היאכטה: הקפטן והמהנדס נחקרים בחשד להריגה

הרשויות באיטליה מנסות להבין כיצד שקעה במהירות כה רבה היאכטה "בייסיאן", ששישה מנוסעיה - בהם בעליה, המיליארדר הבריטי מייק לינץ' - טבעו למוות לחופי סיציליה. הן החלו לחקור את הקפטן, המהנדס ואחד המלחים

מבצעי חיפוש אחרי קורבנות של היאכטה שטבעה מול חופי סיציליה , 28.8.24/רויטרס

התביעה באיטליה חוקרת שלושה מאנשי צוות היאכטה, כולל הקפטן שלה, בעקבות טביעתה לחופי סיציליה בשבוע שעבר.

היאכטה המפוארת, "בייסיאן", הייתה שייכת למשפחתו של המיליארד הבריטי ואיל הטכנולוגיה מייק לינץ'. הוא טבע למוות יחד עם שישה נוסעים נוספים - בהם בתו בת ה-18 - זמן קצר לאחר שהספינה נפגעה מסערה לילית בעת שעגנה באי האיטלקי ושקעה.

הקפטן של הספינה, ג'יימס קאטפילד הניו זילנדי, נחקר ביום שני בחשד להריגה ולטביעת ספינה. הוא סירב להשיב לשאלות החוקרים אתמול.

"הקפטן מימש את זכות השתיקה שלו משתי סיבות בסיסיות", אמר עורך דינו ג'ובאני ריזוטי לכתבים. "ראשית, הוא מאוד שחוק. שנית, מינו אותנו רק ביום שני ולתיק הגנה יסודי ונכון אנחנו צריכים לקבל סט של נתונים שכרגע אין לנו אותו".

גופה מחולצת מהיאכטה שטבעה לחופי סיציליה, 22 באוגוסט 2024. רויטרס
החוקרים מנסים להבין כיצד היאכטה טבעה. חילוץ גופת אחד הנוסעים, בשבוע שעבר/רויטרס

בנוסף אליו, נחקרים על עבירות דומות מהנדס הספינה, טים פארקר איטון, והמלח מתיו גריפית'. מקור משפטי אמר שהמהנדס חשוד שלא הגן על חדר המכונות ומערכות ההפעלה של היאכטה, שאורכה 56 מטרים.

על אף שהרשויות חוקרות את השלושה, הן לא בהכרח יעמידו אותם לדין.

הטביעה הדהימה מומחים ימיים, שאמרו כי ספינה כמו זאת, שנבנתה על ידי יצרנית היאכטות היוקרתית "פריני" האיטלקית, הייתה צריכה לעמוד בסערה - ובכל מקרה לא לטבוע כל כך מהר.

התובעים בעיירה טרמיני אימרסה, הסמוכה לפאלרמו, בירת סיציליה, אמרו שחקירתם תיקח זמן ותחייב את חילוצה של היאכטה. הספינה נחה בקרקעית על צדה הימני, בעומק של כ-50 מטרים.

במקביל, משמר החופים האיטלקי מקיים פעולות לניטור האזור שבו טבעה היאכטה כדי לוודא שהיא לא גורמת נזק לסביבה. "נכון לעכשיו, לא זיהינו דליפות מהמכלים ואין עקבות לזיהום נפט", אמרו אתמול במשמר החופים.

עוד בוואלה

אסון היאכטה: הצוללנים מצאו חמש גופות, בהן של המיליארדר הבריטי

לכתבה המלאה
משתתפים באירוע זיכרון לקורבנות היאכטה שטבעה לחופי העיר פורטיצ'לו, סיציליה, איטליה, 25 באוגוסט 2024. רויטרס
אירוע זיכרון לקורבנות היאכטה בעיר פורטיצ'לו, בשבוע שעבר/רויטרס

לינץ', בן 59, היה אחד מיזמי הטכנולוגיה הידועים ביותר בבריטניה. הוא הזמין חברים להצטרף אליו ליאכטה כדי לחגוג את זיכויו ביוני במשפט הונאה בארצות הברית. יחד עמו טבעו עורך דינו האמריקני, כריס מורווילו, וג'ונתן בלומר, בנקאי ממורגן סטנלי שהופיע מטעם ההגנה כעד אופי בתיק.

קורבן נוסף היה השף של היאכטה, רקלדו תומאס, שהיה איש הצוות היחיד שנספה בתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully