וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון היאכטה: הצוללנים מצאו חמש גופות, בהן של המיליארדר הבריטי

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 17:28

מבצע החיפושים המאתגר מתקרב לסיומו, אחרי שהצוללנים איתרו את גופתו של מייק לינץ', יזם הטכנולוגיה הבריטי שחגג את זיכויו במשפט בארה"ב, עורך דינו האמריקני ובנקאי בינלאומי בכיר. גופת בתו בת ה-18 של לינץ' היא האחרונה שטרם נמצאה

גופה מחולצת מהיאכטה שטבעה לחופי סיציליה, 22 באוגוסט 2024. רויטרס
גופה שחולצה מהיאכטה הטבועה לחופי סיציליה, היום/רויטרס

מבצע החיפוש ביאכטה שטבעה מול חופי סיציליה נמשך היום (חמישי), וצוללנים מצאו את גופתו של המיליארדר הבריטי מייק לינץ', שהיאכטה הייתה בבעלות אשתו - כך אמר גורם בכיר במשרד הפנים האיטלקי. לדברי הבכיר, מאסימו מריאני, גופת בתו של לינץ', האנה בת ה-18, היא היחידה שטרם נמצאה. בסך הכול, נספו בתאונה שבעה אנשים.

אתמול אותרו גופותיהם של ארבעת הנעדרים הנוספים, שהועברו לבתי חולים בעיר פאלרמו. בין הנעדרים הנוספים היו יו"ר בנק מורגן סטנלי הבינלאומי, ג'ונתן בלום, והפרקליט האמריקני כריס מורבילו, שייצג את לינץ' במשפט הונאה בארצות הברית שבו זוכה לאחרונה, ונשותיהם. הם התכנסו לחגוג את הזיכוי של לינץ', איל טכנולוגיה שהושווה לא אחת לביל גייטס.

היאכטה Bayesian. X, צילום מסך
מומחים מנסים להבין מה גרם לטביעתה של היאכטה המפוארת/צילום מסך, X

היאכטה "בייסיאן", ששטה תחת דגל בריטניה, נשאה 22 נוסעים ואנשי צוות כשעגנה לחופי עיר הנמל פורטיצ'לו, הסמוכה לפאלרמו, בירת סיציליה. בתחילת השבוע היא התהפכה ושקעה בעקבות סופה עזה.

15 מהנוסעים, בהם אשתו של לינץ', הצליחו להימלט מכלי השיט, שאורכו 56 מטרים, לפני התהפכותה. שעות לאחר מכן, נמצאה גופתו של השף של הספינה, רקאלדו תומאס הקנדי.

לפי שירותי הכיבוי האיטלקיים, מאמצי החיפוש נתקלו באתגרים רבים בשל העומק - כ-50 מטר - שבה נחה היאכטה הטבועה, והחללים הצרים שבה צוללנים מומחים סורקים באטיות.

אלו הושוו למבצע החיפושים, שהיה רחב יותר בהיקפו, אחר ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה", שטבעה לחופי האי האיטלקי גיליו בינואר 2012. 32 איש נספו באסון ההוא.

מומחים תוהים כיצד היאכטה, שנבנתה על ידי החברה האיטלקית היוקרתית Perini ושנחשבה כמי שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבזור ובטיחות, לא עמדה בפני הסערה.

עוד בוואלה

גם בכיר במורגן סטנלי נעדר: מסיבת המיליארדר על היאכטה נגמרה באסון

לכתבה המלאה

"אחת הסירות הבטוחות ביותר בעולם"

התביעה בעיירה טרמיני הסמוכה פתחו בחקירה והרשויות החלו לתשאל נוסעים ועדי ראיה. קפטן הספינה והצוות לא מסרו תגובה רשמית לאסון. ג'ובאני קונסטנטינו, מנכ"ל חברת האם של Perini, אמר שהיאכטה שטבעה הייתה "אחת הסירות הבטוחות ביותר בעולם" ושלמעשה אינה יכולה לטבוע.

הוא הוסיף שהוא מאמין שהאסון נגרם כתוצאה משרשרת של טעויות אנוש. הסופה, שגרמה לטביעת היאכטה, הייתה צפויה. "הספינה טבעה משום שהיא עלתה על המים, משם החוקרים יצטרכו להמשיך", אמר אתמול בערב קוסטנטינו לתוכנית החדשות TG1.

הוא ציין שבהסתמך על נתונים ממערכת המעקב האוטומטי של היאכטה ובהתבסס על צילומים זמינים, חלפו 16 דקות מהרגע שבו הרוח החלה להכות ביאכטה והיא החלה לספוג מים עד שהיא שקעה. קוסטנטינו הוסיף שהנסחרת במילאנו סובלת מ"נזק עצום" למוניטין שלה, ומניותיה ירדו ב-2.5% מאז האסון.

לפי החוק הימי, לקפטן של הספינה יש אחריות מלאה עליה ועל הצוות, כמו גם לביטחונם של כל הנוסעים על הסיפון. הקפטן של קוסטה קונקורדיה מרצה 16 שנות מאסר על חלקו באסון, אחרי שהודה שהוא שט קרוב מדי לסלעים תת-מימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully