וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בכיר במורגן סטנלי נעדר: מסיבת המיליארדר על היאכטה נגמרה באסון

צוללנים ירדו לעומק של 50 מטר לחופי סיציליה בחיפושים אחר שישה מנוסעי "בייסיאן", בהם יזם הטכנולוגיה הבריטי מייק לינץ' שחגג זיכוי במשפט בארה"ב, בתו ופרקליטו האמריקני, אך הם מתקשים לפעול בחללים הצרים שלה. נוסעת שניצלה עם בתה התינוקת: "זה היה נורא, אנשים צרחו"

היאכטה Bayesian. X, צילום מסך
התורן המפורסם נשבר. היאכטה "בייסיאן"/צילום מסך, X

צוללנים מומחים המשיכו היום (שלישי) בחיפושים אחר שישה מנוסעי היאכטה שהתהפכה אתמול לחופי האי סיציליה. בין הנעדרים טייקון הטכנולוגיה הבריטי מייק לינץ' ויו"ר בנק מורגן סטנלי אינטרנשיונל.

היאכטה "בייסיאן", שאורכה 56 מטרים, עגנה במרחק של כ-700 מטרים מהנמל כשעל סיפונה היו עשרה אנשי צוות ו-12 נוסעים. היא נפגעה מסערה שפרצה בשעות המוקדמות אתמול בבוקר, והתהפכה.
15 אנשים שהיו על הסיפון, בהם אם והתינוקת שלה, חולצו ונלקחו למקום מבטחים, אך גופתו של אדם אחד, שדווח שהיה השף היאכטה, נמצאה כמה שעות לאחר מכן.

ביום שלישי, צוללנים שחיפשו אחר ששת הנעדרים חגרו בלוני חמצן והחלו בירידה בים סוער אל הספינה הטרופה, ששוכבת בעומק של כ-50 מטרים. לדברי לוקה קארי, דובר שירותי הכבאות, בגלל העומק, כל צלילה מוגבלת ל-12 דקות כל אחת, כולל שתי דקות לירידה ועלייה.

הנוסעים היו אורחיו של לינץ' - יזם טכנולוגיה ומשקיע מפורסם המתואר לעתים כגרסה הבריטית של ביל גייטס - שחגג את זיכויו בתיק הונאת ענק בארצות הברית. אשתו של לינץ', אנג'לה בקארס, הייתה בין 15 המחולצים. אך סאלבו קוצ'ינה, ראש הסוכנות להגנה אזרחית בסיציליה, אמר שאיש העסקים ובתו בת ה-18 האנה עדיין נעדרים.

המיליארדר הבריטי מייק לינץ'. רויטרס
חגג את זיכויו במשפט הונאת ענק בארה"ב. היזם הבריטי מייק לינץ'/רויטרס
צוותי הצלה באזור טביעה של יאכטה עם תיירים לחופי סיציליה, איטליה, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
סירה המשתתפת במבצע החיפושים בסמוך לחופי סיציליה, היום/רויטרס

לפי חברת הביטוח הבריטית היסקוקס, יו"ר מורגן סטנלי אינטרנשיונל, ג'ונתן בלומר, שהעיד עבור לינץ' בתיק בארצות הברית, נעדר גם הוא לצד אשתו, ג'ודי. בלומר הוא גם יו"ר היסקוקס, שפרסמה הודעה שבה אמרה שהיא "המומה ועצובה מאוד" מהאירוע.

לפי הדיווחים, על הסיפון היו גם עורך הדין האמריקני כריסטופר מורווילו, שייצג את לינץ', יחד עם אשתו.

לינץ', בן 59, זוכה מכל האישומים בבית משפט בסן פרנסיסקו בתחילת יוני, לאחר שהואשם בהונאה של 11 מיליארד דולר הקשורה למכירת חברת התוכנה שלו.

צוללנים שהוכשרו לעבוד בחללים צפופים הוטסו מרומא ומסרדיניה אתמול הערב, אך בשל העובדה שהיאכטה נותרה שלמה ברובה, החיפושים הם קשים יותר.

מרקו טילוטה, מיחידת הצוללנים של שירותי הכבאות בפאלרמו, סיפר שחלק מהצוללנים עבדו על שרידי ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה, שטבעה מול טוסקנה ב-2012 באסון שבו נספו 32 איש.

טילוטה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית שמאמצי החיפוש התמקדו בכניסה לאזורי השינה והמגורים של היאכטה, ששקעה על צדה. חיפושים שנעשו בגשר של היאכטה לא העלו דבר.

"החללים בתוך הסירה צרים מאוד ואם נתקלים במכשול קשה מאוד להתקדם, בדיוק כפי שקשה מאוד למצוא דרכים חלופיות", אמר קארי, משירותי הכבאות.

צוותי הצלה באזור טביעה של יאכטה עם תיירים לחופי סיציליה, איטליה, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
צוותי צילום בסמוך למוקד החיפושים/רויטרס

ספינת הפאר עגנה ליד פורטיצ'לו, מזרחית לפאלרמו, כשרוחות וגשמים עזים שטפו לפתע את החוף וגרמו להתהפכותה.

"זה היה נורא. הסירה נפגעה מרוח חזקה מאוד וזמן קצר לאחר מכן היא שקעה", סיפרה אחת הנוסעות שניצלו, שרלוט גולונסקי, לסוכנות הידיעות האיטלקית. גולונסקי, מנהלת בחברה שייסד לינץ', סיפרה שהיא איבדה את אחיזתה בבתה בת השנה בגלים "למשך שתי שניות", לפני שהצליחה לתפוס אותה "בזמן שהים השתולל". "הרבה אנשים צרחו", סיפרה גולונסקי, שהצליחה לעלות על סירת הצלה עם בתה.

היאכטה נבנתה על ידי חברת הספנות האיטלקית Perini Navi בשנת 2008, והיא התגאתה בתורן בגובה 75 מטר - תורן מפרש האלומיניום הגבוה ביותר בעולם. הספינה, שבעבר נקראה "סאלוטה" ("בריאות" באיטלקית) עברה לפי הדיווחים לבעלות משפחת לינץ'. היא קרויה על שם התאוריה הסטטיסטית הבייסיאנית, המעריכה הסתברויות.

נד מים הוא עמוד היורד מענן ויוצר תערובת מסתובבת של רוח ומים מעל גוף מים, לעתים קרובות במהלך סופות רעמים קשות.

קרסטן בורנר, קפטן יאכטה אחרת שעגנה בקרבת מקום בזמן הסופה, סיפר שהיה "משב הוריקן חזק מאוד" והוא נאלץ להיאבק כדי לשמור על כלי השיט שלו יציב על פני המים הסוערים. לדבריו, הוא ראה את התורן של היאכטה "מתכופף ואז נשבר".

הרשויות באיטליה פתחו בחקירת האירוע, כשבמקביל שלחה בריטניה ארבעה פקחים לפאלרמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully