וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מזג אוויר סוער: יאכטת פאר עם תיירים זרים טבעה לחופי סיציליה

משמר החופים האיטלקי משה לפחות גופה אחת מהמים, ו-15 אנשים אחרים שהיו על כלי השיט חולצו בחיים. שישה מהנוסעים, שכללו אמריקנים, בריטים וקנדים, עדיין נעדרים. בין הנעדרים גם מיליארדר בריטי

היאכטה Bayesian. X, צילום מסך
היאכטה "בייסיאן"/צילום מסך, X

יאכטת פאר התהפכה וטבעה היום (שני) לחופי סיציליה בעקבות מזג אוויר סוער, ולפחות אחד מנוסעיה מת - כך הודיעו הרשויות. 15 אנשים נוספים חולצו בחיים ושישה אחרים עדיין מוגדרים נעדרים.

על סיפונה של היאכטה היו תיירים זרים, והיא התהפכה בסביב השעה 5:00, בסמוך לנמל פורטיצ'לו, שבו היא ככל הנראה עגנה. לפי משמר החופים האיטלקי, היו עליה 12 נוסעים, בהם בריטים, אמריקנים וקנדים, ועשרה אנשי צוות.

גורם המעורה בפעולות החילוץ אמר לרויטרס שבין הנעדרים גם יזם הטכנולוגיה והמיליארדר הבריטי מייק לינץ'. שמונה מהמחולצים הועברו לבתי חולים מקומיים, ולפי דיווחים בתקשורת האיטלקית, כולם במצב יציב.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו שסערה עזה ופתאומית, שבה אירעו סופות דמויות טורנדו, הכתה הלילה את האזור, אך השמיים התבהרו והמים היו שקטים בשעות הבוקר.

היאכטה "בייסיאן", שאורכה 56 מטרים, שטה תחת דגל בריטניה. היא הייתה מוכרת בזכות התורן הייחודי שלה, המתנשא לגובה של 75 מטרים - אחד מתרני האלומיניום הגבוהים ביותר בעולם. המחיר להשכרתה, לפי אתרים שונים, היה כ-195 אלף אירו לשבוע.

צוותי הצלה באזור טביעה של יאכטה עם תיירים לחופי סיציליה, איטליה, 19 באוגוסט 2024. רויטרס
מסוק וסירה במהלך החיפושים לחופי סיציליה, היום/רויטרס

צוותי ההצלה איתרו את היאכטה, שבעבר נקראה "סאלוט", בעומק של 50 מטרים לחופי האי האיטלקי. צוללנים של המשטרה מנסים להגיע לגוף הספינה, ובמאמצים משתתפים מסוקים וסירות חילוץ ממשמר החופים, שירות הכבאות ושירותי ההגנה האזרחיים.

היאכטה נבנתה ב-2008 על ידי חברה איטלקית, והיא יכולה להכיל 12 נוסעים בארבעה תאים מפוארים, בתוספת מגורי צוות.

בימים האחרונים פקד את איטליה מזג אוויר סוער, במיוחד בצפונה שם שיטפונות ומפולות בוץ גרמו לנזקים כבדים, אחרי שבועות ארוכים של חום כבד.

"הרוח הייתה חזקה מאוד. היה צפוי מזג אוויר גרוע, אבל לא בסדר גודל כזה", אמר גורם במשמר החופים בפלרמו לרויטרס.

קפטן של כלי שיט סמוך סיפר שבעת הסערה, הוא כיבה את המנוע כדי לשלוט על כלי השיט ולהימנע מהתנגשות עם היאכטה. "הצלנו לשמור את הספינה בעמדה ולאחר שהסערה חלפה, שמנו לב שהספינה מאחורינו נעלמה", סיפר הקפטן, קארסטן בורנר, לכתבים. לדבריו, היאכטה "הלכה ישר למים, ואז שקעה".

הוא הוסיף שהצוות שלו מצא כמה מנוסעי היאכטה על סירת הצלה - כולל שלושה פצועים קשה ותינוק קטן ואשתו של הבעלים - והעלה אותם לסיפון לפני שמשמר החופים אסף אותם.

  • עוד באותו נושא:
  • סיציליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully