וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העקורים בעזה נדחקים לחוף: "בכל יום עוד משפחות נמחקות בהפצצה ישראלית"

27.8.2024 / 19:22

צה"ל מצמצם עוד ועוד את האזור ההומניטרי ברצועה, ופלסטינים רבים נאלצים ללון באוהלים בסמוך לים. "אולי הם צריכים להביא ספינות, כך שבפעם הבאה שהם יורו לאנשים לעזוב נוכל לקפוץ לשם"

תיעוד פרחאן קאדי חולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה״ל/דובר צה"ל

עקורים מרצועת עזה מצטופפים יותר ויותר באזורי החוף ,עם צמצום המרחב ההומניטרי על ידי צה"ל. בימים האחרונים הורה צה"ל על שורת פינויים ברחבי הרצועה - המספר הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר - שגונו על ידי הפלסטינים, האו"ם וארגוני סיוע לאור המחסור באזורים בטוחים לאזרחים.
תושבים ומשפחות עקורים מחאן יונס שבדרום ומדיר אל-בלאח, שבמרכז, היכן שרוב האוכלוסייה הפלסטינית מתרכזת כיום, אמרו שהן נדחקו להצטופף באוהלים בחופים.

"אולי הם צריכים להביא ספינות, כך שבפעם הבאה שהם יורו לאנשים לעזוב נוכל לקפוץ לשם, אנשים נמצאים עכשיו בחוף ליד מי הים", סיפרה איה, בת 30 מהעיר עזה, שחיה כעת עם משפחתה במערב דיר אל-בלאח.

היא הביעה תסכול מהעדר התקדמות ממשית בשיחות להפסקת אש ושחרור חטופים, התקועות, בין השאר, סביב התעקשות ישראל לשמור על נוכחותה בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים בכל הסדר עם חמאס.

"בכל יום הם אומרים שיש התקדמות, שההסכם קרוב, ואז הכול מתפוגג כמו אבק. האם אנשי המשא ומתן יודעים שבכל יום עוד משפחות נמחקות בהפצצה ישראלית? האם העולם מבין שכל יום עולה לנו בעוד חיי אדם?", היא אמרה לרויטרס דרך אפליקציה להחלפת מסרים.

אוהלי עקורים פלסטינים בדיר אל-בלח, מרכז רצועת עזה, 27 באוגוסט 2024. רויטרס
אוהלי עקורים פלסטינים בדיר אל-בלח, מרכז רצועת עזה, 27 באוגוסט 2024/רויטרס

גורמי רפואה ברצועה דיווחו היום על לפחות 18 הרוגים בתקיפות של צה"ל. מאז 7 באוקטובר, משרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, דיווח על יותר מ-40 אלף פלסטינים הרוגים. עם זאת, הוא אינו מפרט מי מהם שייך לארגוני הטרור ומי מהם אזרח. הרצועה, שבה חיים 2.3 מיליון איש, הפכה לעיי חורבות במהלך המלחמה והיא סובלת ממחסור חמור של מזון ותרופות, לפי ארגוני סיוע.

ישראל מבהירה שהיא תסיים את המלחמה רק כשחמאס, שטבח בכ-1,200 אזרחים ב-7 באוקטובר, יושמד וכשכל החטופים ישוחררו מהשבי. מתוך 250 איש שנחטפו חיים או מתים במתקפה של חמאס, נותרו 108 בעזה - אחרי שהיום חולץ קאיד פרחאן אלקאדי.

עוד בוואלה

אבו מאזן בנאום בפרלמנט הטורקי: אבקר בעזה - גם אם במחיר חיי

לכתבה המלאה
תושבים בחאן יונס אחרי תקיפה ישראלית, 27 באוגוסט 2024. רויטרס
תושבים בחאן יונס אחרי תקיפה ישראלית, 27 באוגוסט 2024/רויטרס

אתמול אמר בכיר באו"ם שפעילות הסיוע של הארגון בעזה נעצרה אחרי הוראות הפינוי החדשות של צה"ל לתושבי דיר אל-בלאח, שם שוכן מרכז הפעילות של האו"ם. זאת בזמן שהוא נערך למבצע חיסונים של כ-640 אלף ילדים נגד פוליו, אחרי שזוהה לפחות מקרה אחד של המחלה ברצועה.

ארגוני רפואה וזכויות אדם מזהירים מפני התפשטות מחלות ברצועה בשל זיהום מקורות המים והפגיעה במתקנים רפואיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully