וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בנאום בפרלמנט הטורקי: אבקר בעזה - גם אם במחיר חיי

15.8.2024 / 16:36

יו"ר הרשות הפלסטינית הצהיר שהוא מתכוון לבקר יחד עם ההנהגה הפלסטינית ברצועה, אף שספק רב אם ישראל - השולטת על המעברים אליה - תאשר זאת. "ללא הקמה של מדינה פלסטינית, האזור לא ייהנה מיציבות", אמר

נשיא טורקיה, ארדואן, עם בניו של הניה באיסטנבול מנחם על מות אביהם מנהיג חמאס/לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) בנאומו בפני הפרלמנט הטורקי שהוא מתכנן לבקר ברצועת עזה עם חברי ההנהגה הפלסטינית, גם אם הדבר "יעלה לו בחייו". מדובר בהצהרת כוונות בעיקר, משום שספק רב אם ישראל - השולטת על המעברים לרצועה - תאשר את ביקורו של אבו מאזן.

"עזה, הגדה המערבית וירושלים הן יחידה אחת שמהווה את המדינה הפלסטינית, וללא הקמתה והכרה בה, האזור לא ייהנה מביטחון ויציבות", אמר אבו מאזן, שעטה כפיה כמו רבים מהנוכחים בפרלמנט. הוא קרא למועצת הביטחון של האו"ם להבטיח את הגישה שלו ושל חברי ההנהגה לעזה.

אבו מאזן גם הביע כוונה לבקר בירושלים אחרי עזה. "ירושלים היא קו אדום עבורכם ועבורנו", אמר לחברי הפרלמנט הטורקי. כמה מהמחוקקים החזיקו בתמונתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, שחוסל בחודש שעבר בטהראן בפעולה שיוחסה לישראל, ושל מחליפו בראשות הלשכה המדינית, יחיא סינוואר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 15 באוגוסט 2024. רויטרס
טורקיה התייצבה לצד חמאס והפלסטינים מתחילת המלחמה. ארדואן ואבו מאזן בפרלמנט, היום/רויטרס

אבו מאזן, שנפגש מוקדם יותר עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, טען שהמטרה של ישראל היא "עקירה בכפייה של פלסטינים, שלעולם לא תושג". לדבריו, "העדיפות העליונה שלנו היא לעצור את התוקפנות הישראלית נגד עזה, בכל מחיר, ולהביא לנסיגה המידית של צבא הכיבוש ולמנוע את העקירה הכפויה של עמנו".

הוא תהה כיצד יכולה הקהילה הבינלאומית "לשמור על שתיקה בנוגע למעשי הטבח היומיומיים" בעזה, והוסיף: "רוצחים ופושעי מלחמה לא יימלטו מעונש".

אבו מאזן שיבח את טורקיה והעומד בראשה על עמדתם נגד ישראל, וציין שהפלסטינים "מצדיעים" לה על החלטתה לעצור את הסחר עם ישראל. הוא אף הודה למצרים ולירדן על התנגדותן למה שתיאר כ"תוכניות העקירה הישראליות".

"העם שלנו דבק בארצו, במולדתו ובמקומות הקדושים שלו, ולא ישאיר אותם לכובשים, ללא קשר לקורבנות", הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית. מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, שמניין ההרוגים ברצועה חצה את ה-40 אלף. הוא לא פירט כמה מבין ההרוגים הם חמושים.

עוד בוואלה

טורקיה לא עוצרת: נתניהו יסיים כמו היטלר, לא תשמידו את הפלסטינים

לכתבה המלאה
חבר מפלגת השלטון בטורקיה מציג את תמונתו של מנהיג חמאס הנייה בזמן נאום אבו מאזן בפרלמנט, 15 באוגוסט 2024. רויטרס
חבר מפלגת השלטון בטורקי מחזיק תמונה של הנייה, היום/רויטרס

יו"ר הרשות, שגם עומד בראש פתח, אמר ש"אחדות לאומית היא הדרך הקצרה ביותר לניצחון", והדגיש: "לא ננוח עד שנשיג אחדות לאומית".

הוא הודה לתמיכה של הקהילה הבינלאומית בסוגייה הפלסטינית. "מספר המדינות שמכירות בפלסטין גדול ממספר המדינות שמכירות בישראל", אמר.

טורקיה התייצבה לצד חמאס והפלסטינים מאז תחילת המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר, וסירבה להוקיע את ארגון הטרור. ארדואן תיאר את אנשי חמאס בתור "לוחמי חופש", והזהיר את ישראל לבל תנסה לחסל בכירים בארגון הנמצאים על אדמת טורקיה.

הוא השווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדולף היטלר, האשים את ישראל ברצח עם בעזה ולאחרונה אף איים בהתערבות קרקעית של טורקיה במלחמה ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully