וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לא עוצרת: נתניהו יסיים כמו היטלר, לא תשמידו את הפלסטינים

29.7.2024 / 7:33

משרד החוץ הטורקי המשיך את הרטוריקה הקיצונית של ארדואן, שאיים בפלישה לישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה: האנושות תעמוד לצד הפלסטינים, לא תצליחו להשמיד אותם". בישראל הגיבו בחריפות לדבריו של ארדואן, ושר החוץ השווה אותו לסדאם חוסיין

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

משרד החוץ הטורקי המשיך הלילה (שני) את המתקפה של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן על ישראל, ואמר כי "סופו" של ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה כמו של אדולף היטלר.

"הסוף של רוצח העם נתניהו יהיה כמו הסוף של רוצח העם היטלר", נכתב בהודעה של משרד החוץ הטורקי ב-X. "בדיוק כמו שרוצחי העם הנאצים הועמדו לדין, כך יהיה עם אלה שמנסים להשמיד את הפלסטינים. האנושות תעמוד לצד הפלסטינים, לא תצליחו להשמיד אותם".

אתמול אמר ארדואן כי "כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, אנחנו עשויים לעשות את אותו הדבר לישראל", אמר ארדואן, בהתייחסו לסכסוכים במובלעת הארמנית באזרבייג'ן ובמדינה הצפון אפריקנית. אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת. אנחנו רק צריכים להיות חזקים".

עם זאת, טורקיה לא שלחה כוחות לנגורנו-קרבאך, אלא סייעה לבעלת בריתה אזרבייג'ן - המצוידת במיטב הנשק הישראלי - להשתלט על החבל מחדש בשנה שעברה. כוחות טורקיים אכן נשלחו ללוב לפני כמה שניים וסייעו לממשלה בטריפולי להדוף מתקפה של גנרל יריב.

נתניהו נפגש עם ארדואן בשולי עצרת האו"ם, 20 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
היחסים חזרו לשפל. ארדואן ונתניהו בשולי עצרת האו"ם, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בכירים בישראל הגיבו בזעם לדבריו של ארדואן. שר החוץ ישראל כ"ץ פרסם בתגובה בחשבון ה-X שלו תמונה של הנשיא הטורקי לצד השליט העיראקי לשעבר סדאם חוסיין, וכתב כי "ארדואן הולך בדרכו של חוסיין ומאיים לתקוף את ישראל, שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים". משטרו של סדאם הופל בפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003.

על האיום של ארדואן הגיב גם מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בהולנד, חירט וילדרס, הידוע כמבקר חריף של נשיא טורקיה ושל האסלאם. "ארדואן האיסלאמו-פשיסט מאיים לפלוש לישראל", כתב מנהיג מפלגת החירות, שמפלגתו היא הגדולה ביותר בקואליציה, בחשבון ה-X שלו. "האיש הזה משוגע לחלוטין. צריך לסלק את טורקיה מנאט"ו.

עוד בוואלה

אחרי המכה בבחירות, ארדואן התפנה להסיר את הכפפות מול ישראל

לכתבה המלאה

ארדואן, שארצו חברה בנאט"ו, איים בעבר על ישראל, כשאמר בין היתר שטורקיה תפעל "לשחרור" מסגד אל-אקצא. עם זאת, מדובר בעליית מדרגה גם עבור נשיא טורקיה, שהתבטא באופן קיצוני כלפי ישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר.

הוא האשים את ישראל ברצח עם והשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדולף היטלר, וסירב לראות בחמאס ארגון טרור - אלא כינה את אנשיו "לוחמי חופש". ארדואן אף הזהיר מוקדם יותר השנה את ישראל מפני ניסיונות לחסל בכירים בארגון הנמצאים בארצו, ואיים ב"השלכות חמורות" במקרה כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully