וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטוף ששוחרר בהתבטאות ראשונה: "כשהחיילים הגיעו המחבלים ברחו"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 19:31

פרחאן אל-קאדי ששוחרר משבי חמאס סיפר למקורביו כי מחבלי חמאס ברחו בזמן שהיה שבוי במנהרה. "החיילים כרזו לי", אמר. "חששתי שהמנהרה ממולכדת במטענים, ולכן הלכתי לאט לאט". דיווח: פרחאן התגלה "במקרה", הכוחות הופתעו להיתקל בו

תיעוד פרחאן קאדי חולץ מרצועת עזה על ידי לוחמי צה״ל/דובר צה"ל

פרחאן אל-קאדי ששוחרר משבי חמאס סיפר היום (שלישי) למקורביו כי מחבלי חמאס ברחו בזמן שהיה שבוי במנהרה. "כשהחיילים הגיעו למנהרה - מחבלי החמאס ברחו", אמר. "החיילים כרזו לי. חששתי שהמנהרה ממולכדת במטענים, ולכן הלכתי לאט לאט". לוואלה נודע עוד כי כוחות צה"ל והשב"כ פעלו בימים האחרונים במרחב שבו אותר ושממנו חולץ פרחאן.

הכוחות, כך נודע לוואלה, פעלו מתחת לאדמה, בתווך התת-קרקעי, בסביבה מורכבת שהיה בה חשד להימצאות חטופים, מחבלים ומטענים. בהתאם לכך, פרחאן אותר על ידי הלוחמים כשהוא לבד וחולץ מתוך המנהרה. לקראת הפעילות הופקו לקחים מאירועים קודמים במפגש כוחות עם חטופים.

פרטים נוספים על המבצע נחשפו הערב ב"ניו יורק טיימס", שם דווח כי הכוחות מצאו את פראן "במקרה" במהלך מבצע באחת ממנהרות חמאס. לפי הדיווח, שהתבסס על שני מקורות ישראליים, צוות של לוחמי שייטת 13 סרק את המנהרות כדי לוודא שלא מסתתרים בהן מחבלים, וגילה שם, להפתעתו, את פרחאן - ללא שומרים, בחדר שגודלו כ-20 מטרים.

מוקדם יותר, דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה מיוחדת לתקשורת לכבוד שחרור אל-קאדי כי הכוחות עדיין פועלים בשטח - ולא ניתן לפרט פרטים נוספים על החילוץ. "לפני מספר שעות במבצע חילוץ מיוחד חילצו כוחות צהל ושב"כ את החטוף פרחאן אל-קאדי, בן 52 תושב רהט אב ל-11 ילדים", מסר. "פרחאן הגיע לבית החולים סורוקה שמצבו הרפואי תקין. הבוקר יחידת יהלום והשב"כ חילצו את פרחאן ממנהרה בדרום הרצועה. הלוחמים הגיעו למיקום אודות למודיעין מדויק", מסר.

רגעי המפגש המרגש של פרחאן קאדי שחולץ היום משבי חמאס בעזה, עם בני משפחתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. יוסי איפרגן / לע"מ, אתר רשמי
"כשהחיילים הגיעו למנהרה - מחבלי החמאס ברחו". פרחאן אל-קאדי/אתר רשמי, יוסי איפרגן / לע"מ
רגעי המפגש המרגש של פרחאן קאדי שחולץ היום משבי חמאס בעזה, עם בני משפחתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. יוסי איפרגן / לע"מ, אתר רשמי
"חששתי שהמנהרה ממולכדת במטענים, ולכן הלכתי לאט לאט". פרחאן אל-קאדי/אתר רשמי, יוסי איפרגן / לע"מ

כשנשאל על פרטי המבצע, שמר תא"ל הגרי על סודיות. "הכוחות עדיין פועלים בשטח ולכן לא נוכל לספר הכל", אמר. "מבקש לא להפיץ דברים ברשתות החברתיות. לא אפרט פרטים נוספים על המבצע, צריך לשמור על סודיות כדי לא לפגוע במאמצים נוספים. אנחנו תחקרנו את פרחאן בשטח כדי לקבל פרטים ראשוניים. הכי חשוב שמצבו הרפואי תקין, וכשיתאפשר נשתף את המשפחה והציבור בכל הפרטים. צריך לבדוק שזה לא מסכן את הכוחות בשטח".

פאיז, אחיו של פרחאן, סיפר על השיחה הראשונה שלהם באיחוד המרגש בבית החולים. "השאלה הראשונה שפרחאן שאל אותי אחרי שיצא הוא מה שלום אימא שלנו", אמר על מחלה של אימם, בה חלתה לפני שנחטף. "קשה להסביר תחושות כאלה, יותר טוב מילד שנולד מחדש", אמר. "אנחנו מקווים שהוא בריא, ואנחנו שמחים מאוד שאנחנו מקבלים את הבשורות האלה. אינשאללה יהיה לכל החטופים את השמחה הזאת".

רגעי נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה לאחר שחרור החטוף פרחאן קאדי. דובר צה"ל
בצה"ל עוד לא מוסרים פרטים חדשים על המבצע. רגע נחיתת מסוק החטוף בסורוקה/דובר צה"ל
תמונה של פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן רגעים אחרי החילוץ. דובר צה"ל
רגעים אחרי החילוץ: תיעוד פרחאן קאדי ומפקד אוגדה 162 תא״ל איציק כהן/דובר צה"ל

האחראית לחילוץ היא אוגדה 162. לוחמי שייטת 13 חילצו את אל-קאדי, בעוד חטיבה 401 אבטחה אותם. היא ממשיכה לפעול בשני מוקדים עיקריים - ציר פילדלפי והעיר רפיח, בדגש על שכונת תל א סולטאן. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully