וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה התייחסו לסערת מאיר סויסה: "המפכ"ל מחויב לחוק - וייקיים דיון ייעודי בסוגיה"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 11:34

במשטרה הבהירו כי קידומו של קצין המשטרה ייבחן בדיון ייעודי שיקיים המפכ"ל שנכנס זה עתה לתפקיד. בנוסף, התייחסו לטור שכתב העיתונאי בן כספית ובו טען שהמפכ"ל "זה עתה נכנס לתפקידו וכבר בחזקת עבריין" - ותקפו: "הצגה מניפולטיבית של הסוגיה שחוטאת לאמת"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

במשטרת ישראל התייחסו הבוקר (שלישי) לסערת קידומו של של רפ"ק מאיר סויסה, שתועד משליך רימוני הלם על מפגינים בתל אביב, לדרגת סגן ניצב - והבהירו: "מפכ"ל המשטרה, דני לוי, מחוייב לציית ולפעול על פי החוק והדבר אינו משתמע לשתי פנים". עוד הוסיפו במשטרה כי "המפכ"ל יקיים דיון ייעודי בסוגייתו של הקצין".

מוקדם יותר, כתב העיתונאי בן כספית טור שבו התייחס לסוגיה ובה טען: "מפכ"ל המשטרה זה עתה נכנס לתפקידו וכבר הוא בחזקת עבריין שמסרב למלא את הוראות הדין" - זאת לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה הורתה לבטל את קידום הקצין.

במשטרה זעמו על הדברים: "הצגת סוגייתו של קצין המשטרה, מאיר סויסה, בצורה מניפולטיבית על ידי מספר כתבים, חוטאת לאמת ובעיקר מביאה לציבור מידע שגוי", כתבו. לדבריהם, "דברים שיוחסו למפכ"ל, במספר כלי תקשורת, אינם נכונים בלשון המעטה".

השר לבטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מעניק דרגת רב ניצב לדניאל לוי, המפכ"ל ה- 20 של משטרת ישראל.. דוברות משטרת ישראל
"מפכ"ל המשטרה, דני לוי, מחוייב לציית ולפעול על פי החוק״/דוברות משטרת ישראל

ביום ראשון האחרון כאמור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ביטלה את הקידום של מאיר סויסה לדרגת סגן ניצב. זאת לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה על קידומו, למרות שאין המלצה של המפכ"ל לקדם אותו.

סויסה, שמואשם בהשלכת רימון הלם לעבר מפגינים נגד המהפכה המשטרית בשנה שעברה, קיבל את הדרגות באופן מפתיע בשבוע שעבר בתום טקס של המכללה לפיקוד.

בן גביר הגיב להודעת היוע"משית: "המינוי של סנ"צ מאיר סוויסה לא יבוטל. אם היועמ"שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג"צ. נעשו כלל הצעדים הנדרשים על פי חוק ובהתאם לסמכות השר לביטחון לאומי כדי למנותו. היועמ"שית היא גורם ממליץ ולא גורם מחליט ולכן סוויסה הוא סגן ניצב ומפקד תחנת תל אביב - דרום. המכתב של אנשי היועצת רצוף באי דיוקים ועובדות לא נכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
השוטר רפ"ק מאיר סויסה, איתמר בן גביר. צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
במוקד הפרשה: רפ״ק מאיר סויסה והשר לביטחון לאומי/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90

עוד כתב בן כספית על המהלך של בן גביר: "מפכ"ל ראוי לתפקידו היה אומר לשר שלו את הדבר הזה: 'מכובדי, אני המפקח הכללי של משטרת ישראל, אני מחוייב לציית להוראות החוק כפי שמפרשת אותו היועצת המשפטית לממשלה, שהיא הפרשנית המוסמכת היחידה של החוק במדינה. עם כל הכבוד, אני לא יכול שלא לבטל את המינוי לאלתר'".

"אלא שדני לוי לא עשה את זה. היה לו, כנראה, דיל עם בן-גביר. דיל אפל, רקוב ומושחת. רציתי לכתוב 'דיל של גנבי סוסים', אבל מה שקורה כאן חמור הרבה יותר מגניבת סוסים. זוהי גניבה של מדינה שלמה".

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully