וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולץ מבטיח אחרי הפיגוע: "מי שלא מורשה להישאר בגרמניה - יגורש"

27.8.2024 / 9:30

קנצלר גרמניה הבטיח להקשיח את חוקי בקשת המקלט ולהגביל נשיאת סכינים בפומבי, אחרי שאזרח סורי תומך דאעש רצח שלושה בני אדם בפסטיבל: "לעשות הכל כדי להבטיח שדברים כאלה לעולם לא יקרו". הפיגוע אירע ימים לפני בחירות במזרח המדינה, שם הימין הקיצוני זוכה לתמיכה רבה

גרמניה: הרוגים במסע דקירות בפסטיבל במערב המדינה/סעיף 27

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הבטיח אתמול (שני) להקשיח את החוקים המגבילים נשיאת סכינים ולהגביר את גירושם של מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה, בעת שביקר בזירת הפיגוע שבה נרצחו בסוף השבוע שלושה בני אדם על ידי חבר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

שולץ הצטרף לבכירים מקומיים בהנחת ורד לבן באנדרטה מאולתרת בעיר זולינגן שבמערב המדינה. הוא אמר שהוא "זועם וכועס" על המתקפה, שבה נפצעו שמונה בני אדם נוספים.

המחבל, אזרח סוריה בן 26, הסגיר את עצמו למשטרה ביום שבת בערב, ימה לאחר הפיגוע בפסטיבל לציון 650 שנה להיווסדות העיר. התביעה הפדרלית אמרה שהו אהיה שותף לאידיאולוגיה הקיצונית של דאעש, שאליו הצטרף בשלב שעדיין לא ברור ושעל פיה פעל כשדקר את קורבנותיו שוב ושוב מאחור, בצווארם ובפלג גופם העליון.

בקשת המקלט שלו נדחתה והוא היה אמור להיות מגורש לבולגריה בשנה שעברה, משום שזו המדינה הראשונה באיחוד האירופי שאליה נכנס. עם זאת, התקשורת הגרמנית דיווחה שהוא חמק מידי הרשויות במשך זמן מה, ולכן לא גורש מגרמניה.

שוטרים מלווים את המחבל הסורי שרצח שלושה בני אדם בפסטיבל בעיר זולינגן מחוץ לבית משפט, גרמניה, 25 באוגוסט 2024. רויטרס
שוטרים מלווים את המחבל הסורי שביצע את פיגוע הדקירה, ראשון/רויטרס

הדבר עורר מחדש את הביקורת על הממשלה בסוגיית ההגירה, שפגעה משמעותית בתמיכה. היא נקטה שורת בנושא, למשל באמצעות חקיקה שנועדה להקל על גירושם של מבקשי מקלט שבקשתם נדחתה ואושרה בינואר. היא גם קידמה חקיקה להקלה על גירוש זרים המביעים תמיכה פומבית בפעולות טרור.

"עלינו לעשות הכל כדי להבטיח שדברים כאלה לעולם לא יקרו במדינה שלנו, אם הדבר אפשרי", אמר שולץ על המתקפה. הקנצלר הדגיש שההגבלות על נשיאת סכינים בפומבי הן אחת מהן, מה שלדבריו "צריך לקרות ויקרה מהר מאוד".

שרת הפנים ננסי פייזר הציעה מוקדם יותר החודש להגביל נשיאת סכינים עם להב של עד שישה סנטימטרים, במקום 12 סנטימטרים המותרים כיום.

"נצטרך לעשות הכול כדי שמי שלא מורשה להישאר בגרמניה יישלח בחזרה ויגורש", אמר שולץ. הוא הוסיף: "הרחבנו משמעותית את האפשרויות לבצע גירושים כאלה".

שולץ אמר כי כבר השנה חלה עלייה של 30% במספר הגירושים, אך "נבחן מקרוב כיצד נוכל להעלות את הנתונים הללו עוד יותר". לדבריו, צעדים הכוללים בדיקות גבולות בגבולותיה המזרחיים של גרמניה הפחיתו את מספר המהגרים המגיעים "באופן לא סדיר", אך הודה שגם שם יש מקום לשיפור.

עוד בוואלה

גרמניה: הרוגים במסע דקירות בפסטיבל במערב המדינה, ארגון דאעש לקח אחריות

לכתבה המלאה
קנצלר גרמניה אולף שולץ (באמצע) מניח פרחים לזכר קורבנות הפיגוע בעיר זולינגן, 26 באוגוסט 2024. רויטרס
סוגיית ההגירה החלישה את התמיכה בממשלתו. שולץ (באמצע) בהנחת זרים בזולינגן, אתמול/רויטרס

בעקבות מתקפת דקירות של מהגר אפגני במנהיים בסוף מאי, שבה נהרג שוטר אחד וארבעה בני אדם נוספים נפצעו, הבטיח שולץ כי גרמניה תתחיל שוב לגרש פושעים מאפגניסטן ומסוריה. אך גרמניה אינה מבצעת כיום גירושים למדינות אלה.

לגרמניה אין יחסים דיפלומטיים עם משטר טליבאן בקאבול, והיא סבורה שהמצב הביטחוני בסוריה לא מאפשר לגרש בחזרה את אזרחיה לשם. עם זאת, שולץ אמר ביוני כי ממשלתו עובדת על פתרונות שיאפשרו את גירושם של אפגנים מורשעים למדינות השכנות לאפגניסטן, ומתנהל דיון על התרת גירושים לסוריה.

מבקרי הממשלה טוענים שמאז לא נרשמה תזוזה רבה. דוברת משרד הפנים, סוניה קוק, אמרה ביום ראשון שהממשלה עדיין עובדת "באופן אינטנסיבי" על כך.

שולץ דיבר לצד הנדריק ווסט, מושל מדינת נורדריין-וסטפאליה, מהמפלגה השמרנית שבאופוזיציה, המובילה קו ביקורתי כלפי הממשלה בנושא ההגירה. הוא אמר שהוא "אסיר תודה" על כך שהוכרזו פעולות נוספות, אך "הכרזות לבדן לא יספיקו".

"זה צריך להיות מגובה במעשים", אמר ווסט.

Far-right protesters hold a banner as they march through the streets of Solingen, following a stabbing rampage in the western German city in which several individuals were killed and injured, in Solingen, Germany, August 26, 2024. A 26-year-old Syrian suspect is currently in German police custody. REUTERS/Wolfgang Rattay. רויטרס
הפגנת פעילי ימין קיצוני בזולינגן, אתמול/רויטרס

פרידריך מרץ, מנהיג מפלגת האיחוד הנוצרי-דמוקרטי של ווסט, התלונן ביום ראשון ש"אנחנו דנים בהשלכות של המתקפה במנהיים כבר שלושה חודשים, זה מספיק. עכשיו אנחנו חייבים לעשות משהו ביחד".

"יש לנו אנשים בגרמניה שאנחנו לא רוצים שיהיו כאן, ואנחנו חייבים להבטיח שלא יגיעו אלינו עוד אנשים", אמר מרץ. לדבריו, יש למנוע את כניסתם למדינה כבר בגבולותיה.

הפיגוע בזולינגן התרחש לפני הבחירות שייערכו בסוף השבוע בשני מדינות מחוז מזרחיות, סקסוניה ותורינגיה, שבהן מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" זוכה לתמיכה רבה, בעוד שחברות הקואליציה של שולץ, המורכבת משלוש מפלגות, צפויות לנחול מפלה.

אתמול צעדו מפגיני ימין קיצוני ברחובות זולינגן, והמשטרה ניסתה לחצוץ בינם לבין פעילי שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully