וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד הבכיר בפרשת שדה תימן הורשה לצאת ממעצר על מנת לעבוד

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 23:18

הקצין, הבכיר מבין חמשת החשודים בהתעללות בעציר ביטחוני, הורשה לצאת לעבודה במשך 5 שעות בכל ימי השבוע - בליווי מפקח. "מבסס את העמדה שמעצרו לא היה נחוץ בכלל", מסרו עורכי דינו. בימים הקרובים תגבש הפרקליטות הצבאית החלטה האם להעמיד לדין את חמשת החשודים

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

בית הדין הצבאי בבית ליד התיר בהסכמת התביעה הצבאית למפקד צוות הלוחמים מכוח 100, הקצין הבכיר ביותר מבין חמשת החשודים בהתעללות בעציר הביטחוני במתקן שדה תימן, לצאת לעבודה למשך חמש שעות מדי יום בכל ימי השבוע - בליווי מפקח. הקצין יעסוק בעבודות תחזוקה ולוגיסטיקה.

הקצין שהה במעצר במשך 16 יום, ו-10 ימים נוספים במעצר בית מלא מאז פרוץ הפרשה לפני כמעט חודש. 4 החשודים הנוספים צפויים להציג בימים הקרובים מפקחים מטעמם ובית הדין יבחן אותם.

עורכי הדין אל"מ מיל' אבי עמירם וסרן ליאור פורת, המייצגים את הקצין מטעם הסנגוריה הצבאית, אמרו לוואלה: "אנו שמחים על כך שבית הדין ראה עין בעין אתנו את החשיבות ביציאת הלוחם לעבוד דבר שישקם במידת מה את מטה לחמו…בד בבד עם כך הדבר מבסס את עמדתנו המקורית כי המעצר לא היה נחוץ כלל ועיקר וזו עוד לבנה משמעותית שהוסרה מחומת החשדות".

בימים הקרובים תגבש הפרקליטות הצבאית החלטה האם להעמיד לדין את 5 החשודים ובאיזו אשמה.

שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024. יניר יגנה
שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024/יניר יגנה
סרן ליאור פורת. 26 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
סרן ליאור פורת. 26 באוגוסט 2024/באדיבות המצולמים

לפני חודש, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוח'בה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

לוחם בכח 100 שנחקר בפרשה אמר הערב לוואלה:"כל יום שחולף רק מראה כמה מיותר היה כל ההליך הזה. אנחנו רק שואלים למה הלוחמים היו צריכים לעבור את כל הסבל הזה כדי שכולם יבינו שאין פה כלום ובסך הכל מדובר בעוד אירוע של עציר בעייתי שהפר סדר ונוטרל. נקווה רק שהמערכת לא ברמה נזק בלתי הפיך לעשרת הלוחמים שהיו עצורים בפרשה בכדי שיוכלו לשקם את חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully