וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר לשכת עו"ד עמית בכר על הצעת לוין לבג"ץ: "זאת לא פשרה, זה מה שהוא רצה מההתחלה"

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 19:56

"לוין אמר: 'עד שלא יהיה המועמד שאני רוצה, לא אכנס את הוועדה למינוי שופטים'. הדבר הזה בלתי חוקי." כך סיפר היום יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר בראיון ל-103FM. לוין הגיש את ההצעה לבג"ץ היום, לפיה השופט אלרון ימונה לתפקיד נשיא בית המשפט העליון לשנה

בווידאו:רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 23 ביוני 2024/עומר מירון לע"מ

יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר הגיב היום (שני) להצעת הפשרה שהעלה לוין בפני בג"ץ: "זאת לא הצעת פשרה, זו היתה עמדת השר מלכתחילה. זאת עמדה שלא מקובלת עלי בשום פנים ואופן, והיא הביאה את הצורך בבג"ץ". כך אמר בראיון ל-103FM.

בכר סבור כי השר לוין לא מסכים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים משום שהנשיא שעתיד להיבחר הוא השופט יצחק עמית: "הוא אומר: 'עד שלא יהיה המועמד שאני רוצה, לא אכנס את הוועדה'. הדבר הזה בלתי חוקי, ולכן הוגשה העתירה".

בכר הדגיש כי עצם העתירה היא לא על השימוש בשיטת הסניוריטי, אלא על הצורך הדחוף במינוי נשיא לבית המשפט העליון: "יש פה בלבול - יכול להיות שייכנסו את הוועדה ולא ייבחר מישהו על פי שיטת הסניוריטי. השופט אלרון הגיש מועמדות, ולכן מעצם העובדה שיהיו בחירות, זה כבר יהיה נגד השיטה. הרוב בוועדה צריך לבחור כדי שיהיה נשיא. בית המשפט לא יכול להתקיים ללא נשיא בית משפט קבוע".

אמבד:

יושב ראש לשכת עורכי הדין מתח ביקורת על שר המשפטים: "האם השר יכול או לא יכול להגיד: 'אני המחליט הבלעדי'? בסופו של דבר אין הסכמות, וצריך להביא להכרעה. זה המצב שלוקח אליו השר לוין: להפוך את סדרי החברה. ההרכב קבוע בחוק, יש בו שלושה שופטים. כשהשר לא מכנס אותה, הוא קובע שהוועדה לא תפעל. מי אתה מציע שיעשה את זה? השר בן גביר? בורר מהעולם התחתון? שופט כדורגל? הוא מי שהביא אותנו למצב הזה של סכסוך בתוך החברה".

לקראת סיום השיחה הדגיש בכר כי מדובר במחלוקת עקרונית, ולא פוליטית: "אילו בממשלה הבאה הרוב יהיה מהשמאל, והם יגידו שלא מתאים להם שתושב ההתנחלות כמו סולברג יהיה הנשיא הבא, מה יקרה אז?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully