וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מפונים מהצפון והדרום יוכלו לשהות במלונות עד סוף ספטמבר

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 17:57

הממשלה הודיעה כי תושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם, ואינם יכולים לשוב מסיבות ביטחוניות, יוכלו להאריך את שהותם במלונות בכפוף להמלצת מערכת הביטחון עד ל-30 בספטמבר 2024. ההחלטה נאמדת בהיקף תקציבי של כ-3.3 מיליארד שקלים

להב 433 עצרו חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים.20 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר התיירות חיים כץ, הקובעת כי תוארך תקופת הסיוע, הרענון ומשך הפינוי לאוכלוסיית יישובי הדרום והצפון וכן חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם; וזאת עד 30 בספטמבר 2024.

ההחלטה נאמדת בהיקף תקציבי של כ-3.3 מיליארד שקלים ועל שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, לאשרר אותו במסגרת תיקון חוק מסגרות התקציב שיובא להצבעת הכנסת. במסגרת ההחלטה, יימשך מתן מענקי אכלוס עצמאי, מענקי סיוע לתושבים בלתי-מועסקים מפונים או מיישובים שתושביהם הוצאו להתרעננות במסגרת מלחמת חרבות ברזל, וכן מענקי עידוד תעסוקה לאוכלוסיות אלו.

הפגנת תושבי שלומי שמפונים מבתיהם, ירושלים, 16 במאי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנת מפונים מהצפון בירושלים/פלאש 90, חיים גולדברג

ההחלטה כוללת תקציב של כחצי מיליארד ש"ח לטובת מימון הארכת סיוע המדינה בהמשך אירוח בדיור זמני, קרי בתי הארחה ומלונות, לתושבי יישובי חבל התקומה שאינם חזרו לבתיהם עקב מניעה ביטחונית, וכן לתושבי יישובי הצפון בטווח של עד 5 ק"מ מגבול לבנון וזאת עד ה-30 בספטמבר 2024.

עוד לטובת כך, ההחלטה קובעת כי יוגדל תקציב משרד התיירות בסך של 894 מיליון ש"ח שיוקצה לתשלום המלונות המארחים את האוכלוסייה המפונה. כמו כן, ההחלטה כוללת את הגדלת התקציב המיועד למעטפת הניתנת למשרתי המילואים המערך הלוחם ובני משפחותיהם בשנת 2024 וזאת בהיקף של 200 מיליון ש"ח ובהתאם לתוכניות שיוגשו ע"י שרי הביטחון והאוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully