וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נאפשר עוד מג'דל שמס, נחרים את הלימודים": המפגש הטעון של שר החינוך בצפון

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 12:44

יממה אחרי מתקפת המנע נגד חיזבאללה ומטח הרקטות הכבד שנורה בעקבותיה ליישובי הצפון, ראשי הרשויות בקו העימות איימו לא לפתוח את שנת הלימודים בפגישה טעונה במיוחד עם השר קיש ופרויקטור הצפון. "שרים התחננו בקבינט להמשיך ורה"מ עצר, אתם מפקירים וזורקים אותנו לכלבים"

בווידאו:פגישת שר החינוך יואב קיש עם משה דוידוביץ וחברי פורום קו העימות, מועצה אזורית מטה אשר, 26 באוגוסט 2024/אתר רשמי, דוברות השר

אחרי שאתמול איימו ראשי הרשויות בצפון כי לא ייפגשו עם נציגי הממשלה, ה"חרם" החזיק מעמד יום אחד וכבר הבוקר (שני) נפגשו ראשי הרשויות עם שר החינוך יואב קיש ופרויקטור הצפון אליעזר צ'ייני מרום. יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ הוביל את הפגישה, שבה נכחו גם ראש מועצת הגליל העליון גיורא זלץ, וראשי ראשויות אחרים, כמו רונן מרלי ובני בן מובחר, שנמנעו מלהצטרף להחרמה.

"אתמול היה אחד הימים הכי קשים בחיי הציבוריים", אמר דוידוביץ' בפתח הפגישה. "חשבתי שאני מתעורר מחלום ואח"כ גיליתי את שברו. לא יסולח לממשלה הזו לעולם ולעולמי עד. זה שאתם מפקירים אותנו ושורפים אותנו חיים יירשם לכם לדיראון עולם. אתם גורמים לנו נזק ויזכרו אתכם כמי שהפקירו את הצפון".

לדבריו, "שרים מתחננים אתמול לראש הממשלה בקבינט להמשיך, וראש הממשלה עוצר - אז אתם מפקירים וזורקים אותנו לכלבים. לא סופרים את התושבים אני החלטתי - לא מתקשר עם הממשלה. לא אאפשר פתיחה של שנת הלימודים. התרענו, צעקנו - וקיבלנו אפס, וזה בשם כל ראשי הרשויות. אם יש ראשי רשויות שהם מלחכי פנכה פודלים שצריכים את מרכז הליכוד זה לא מעניין אותי, ולא מעניין אותי כלום חוץ מהתושבים שלנו. הילדים שמרטיבים במיטה, התושבים שמתו במלחמה הזו. אני סיימתי עם ההצגה, לא פותח שנת לימודים במקום לא ממוגן, לא נאפשר עוד מג'דל שמס. התושבים יסבלו כי הם מצפים ומייחלים אבל אח"כ יכירו תודה כי איש לא ייפגע. אתמול הראתם לנו עד כמה אתם מזלזלים בחיים שלנו".

שר החינוך יואב קיש אמר לאחר מכן: "אני מבין את הזעם של משה. אתם לא תישארו לבד, ניקח את ההחלטה ביחד".

שר החינוך יואב קיש, המועצה האזורית מטה אשר, 26 באוגוסט 2024. יואב איתיאל
שר החינוך קיש במפגש עם ראשי הרשויות בצפון/יואב איתיאל

דבריו הקשים של דוידוביץ מגיעים כאמור לאחר הביקורת שהעבירו ראשי הרשויות בצפון אתמול על מתקפת המנע של צה"ל נגד חיזבאללה, כאשר התברר שהסיבה ליציאה למתקפה הייתה כדי לסכל שיגורים לעבר מרכז הארץ.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
משה דוידוביץ בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
"לא נאפשר עוד מג'דל שמס". משה דוידוביץ/ראובן קסטרו
זירת פגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. אלי אשכנזי
זירת פגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024/אלי אשכנזי

בהודעה שהוציאו אתמול משה דוידוביץ, דוד אזולאי וגיורא זלץ, הצהירו ראשי הרשויות כי הם "מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול הצפוני. פתרון הכולל ביטחון מלא להחזרת המפונים מבתיהם, הבטחת שלומם של כלל התושבים ואישור תוכנית כלכלית לשיקום הצפון".

לדבריהם, "'מבצע שלום תל אביב', שהתקיים מבלי להביא אחת ולתמיד פתרון בטחוני אמיתי לתושבי הצפון, הינו שיא של ניתוק השלטון בישראל ממאות אלפי אזרחים בישראל. ראש הממשלה, שרים, חברי קואליציה, פקידי ממשלה וכל עובדי הממשלה באשר הם - אנחנו לא מעניינים אתכם כבר עשרה חודשים וחצי, מעתה אתם לא מעניינים אותנו. אל תתקשרו, אל תבואו, אל תשלחו הודעות, הסתדרנו לבד עד כה, נסתדר לבד גם מעתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully