וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות בצפון: מפסיקים לתקשר עם הממשלה עד לפתרון מלא לתושבים

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 14:19

לאחר מתקפת המנע של צה"ל בדרום לבנון, משה דוידוביץ, דוד אזולאי וגיורא זלץ הודיעו כי הם מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה: "'מבצע שלום ת"א' שהתקיים הבוקר הוא שיא של ניתוק השלטון ממאות אלפי אזרחים". עוד הוסיפו: "חייבים הכרעה, צריך לתת לאויב מכות קשות"

בור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן/דובר צה"ל

ראשי רשויות בצפון הגיבו הבוקר (ראשון) למתקפת המנע של צה"ל נגד תשתיות הטרור של חיזבאללה בדרום לבנון, ומתחו ביקורת על כך שהממשלה אישרה את הפעולה בעקבות האיום של המשגרים לעבר גוש דן. משה דוידוביץ, דוד אזולאי וגיורא זלץ הודיעו כי הם "מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול הצפוני. פתרון הכולל ביטחון מלא להחזרת המפונים מבתיהם, הבטחת שלומם של כלל התושבים ואישור תוכנית כלכלית לשיקום הצפון".

לדבריהם, "'מבצע שלום תל אביב' שהתקיים הבוקר, מבלי להביא אחת ולתמיד פתרון בטחוני אמיתי לתושבי הצפון, הינו שיא של ניתוק השלטון בישראל ממאות אלפי אזרחים בישראל. ראש הממשלה, שרים, חברי קואליציה, פקידי ממשלה וכל עובדי הממשלה באשר הם - אנחנו לא מעניינים אתכם כבר עשרה חודשים וחצי, מעתה אתם לא מעניינים אותנו. אל תתקשרו, אל תבואו, אל תשלחו הודעות, הסתדרנו לבד עד כה, נסתדר לבד גם מעתה".

נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024. רויטרס
נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024/רויטרס

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר: "מאה מטוסי קרב תקפו והשמידו אלפי קני ירי של חיזבאללה כפעולת מנע למתקפה העצימה שתוכננה ואני מברך על כך, אך אני שב ומדגיש: עבור תושבי הצפון שספגו היום מטח של יותר מ-300 רקטות, דין חניתה כדין תל אביב. ולא רק כשיש התראה ממוקדת על תל אביב ועל אזור המרכז. אני פונה לממשלת ישראל ולקבינט ומדגיש כי מטרת העל היא למצוא פתרון לצפון, ולהחזיר את התושבים העקורים שלנו הביתה".

"נשארנו באותו מקום. שמענו הבוקר כל צד עם המספרים שלו. בשורה התחתונה, לנו חשוב לחזור הביתה. נחזור רק כשיהיה בטחון מוחלט, ובשבילנו זה אומר שצה"ל תוקף את חיזבאללה ומפרק אותו מנשקו, ושלצה"ל יש נוכחות שנים רבות בדרום לבנון", אמר לוואלה גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי שעל גבול לבנון.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי. יואב איתיאל
גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי/יואב איתיאל

נעמן אמר שהתקיפה הבוקר אינה מפוגגת את אי הוודאות באשר לפתיחת שנת הלימודים, אולי אף ההיפך. "נשארנו באותו מקום. 1 בספטמבר שבוע מאיתנו וזו שאלה שתישאר איתנו לאורך כל השבוע". לדבריו, "כל המצב הזה בו צד אחד מכה והצד השני מחזיר אינו טוב ליישובים שלנו, ואינו טוב למדינת ישראל. הוא פוגע בצה"ל והוא פוגע במדינת ישראל. אני אומר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, צה"ל וממשלת ישראל חייבים לקחת החלטה, כי אנחנו חייבים להכריע את המערכה הזו. אנחנו לא נשאר פה עד שנת 2025".

עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל אמר: "ישראל יצאה הבוקר למתקפת מנע צודקת וחשובה, אנחנו צריכים לתת לאויב מכות קשות כדי להחזיר את ההרתעה וגם כדי לפגוע ביכולות שלו. אנחנו דורשים מהממשלה לדחוק כמה שאפשר את החיזבאללה אחורה, כדי שהתושבים יוכלו לחזור לקהילות שלהם וכדי שנשמור על הצפון צריך להחזיר לכאן את הביטחון, אנחנו צריכים להכתיב את קצב האש ולא החיזבאללה".
סופר הוסיף עוד כי "אנחנו שבוע לפתיחת שנת הלימודים ואי הוודאות כאן חוגגת, במצב ביטחוני שכזה אין לנו יכולת לפתוח את מסגרות החינוך בקו העימות".

נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024. רויטרס
נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024/רויטרס

בתוך כך, בתום הערכת מצב נוספת בחמ"ל חצור הגלילית הבהיר ראש המועצה מיכאל קבסה: "אנו ממשיכים להתנהל בשגרת חירום, מחדדים את ההנחיות לתושבים ומקפידים על ערנות מוגברת. אני מחזק את ידי צה"ל על הפעולה החשובה אך אל לנו לטעות - זו פעולה הגנתית-תגובתית ולא עקירה מהשורש כפי שנדרש לעשות מול חיזבאללה. אנו כאן בגליל מצפים ודורשים מהממשלה לעלות להתקפה מול חיזבאללה ולשנות את המציאות הבלתי נסבלת של חיינו כאן בגליל מזה 10 וחצי חודשים. נגבה ונחזק כל פעולה משמעותית שתשנה את המציאות הבלתי אפשרית כאן".

כזכור, המתיחות הביטחונית בצפון הגיעה הבוקר לשיא חדש עם מתקפת המנע שישראל ביצעה בדרום לבנון, במהלכה תקפה אלפי כני שיגור של חיזבאללה שכוונו ברובם לעבר מטרות בצפון הארץ, וחלקם אף היו מיועדים לאזור גוש דן. חיזבאללה התכוון לשגר מאות פריטים לא אלפים, ולמרות זאת בצה"ל החליטו לתקוף אלפי יעדים.

לאחר מתקפת המנע של ישראל פתח חיזבאללה במטח רקטות כבד, כאשר לדברי ארגון הטרור נורו יותר מ-320 רקטות לעבר יישובים ובסיסים בצפון הארץ, כולל היב"א במירון. כתוצאה משברי מיירט נגרם נזק למבנה בעכו וביישוב מנות ליד מצפה הילה, ולא היו פגיעות בבסיסים צבאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully