וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של חטוף: המשפחות שמתנגדות לעסקה - שליחים של משרד רה"מ

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 9:29

יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן, טען כי פורום תקווה ופורום גבורה התומכות בהגברת הלחץ הצבאי על חמאס הוקמו ביוזמה משותפת עם נתניהו. "משענת נגד המטה האזרחי שהוקם בתל אביב", אמר. "איך משפחות שרוצות את יקיריהן בבית תומכות בדבר הזה?"

המשפחות הביעו התנגדות חריפה לעסקה המסתמנת ודורשות מהממשלה למנוע ולהתנגד לעסקה/פורום תקווה

נמרוד כהן, לוחם שריון בן 20 מרחובות שלחם בטנק בקיבוץ נירים בבוקר השבת השחורה, נחטף לרצועת עזה ומאז הוא מצוי בשבי חמאס. יהודה כהן, אביו של נמרוד, שוחח היום (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ותקף את פורום תקווה ופורום גבורה המתנגדים לעסקת חטופים, ואמר כי הם "הוקם על ידי משרד רה"מ כמשענת נגד המטה האזרחי שהוקם בתל אביב". בנוסף, סיפר על הגעגוע העמוק לבנו ותקף את התנהלות ראש הממשלה נתניהו עם העסקה.

"יותר מ־100 איש שוחררו חיים, כל האמרה הזו זה רק פורום תקווה", אמר כהן. "זה גוף שהוקם על ידי משרד רה"מ ביחד עם פורום גבורה ויחד עם כל מיני פורומים אחרים, זו הייתה משענת נגד המטה האזרחי שהוקם בתל אביב. זו אמירה שבעיקר תובעים אנשים בצד של רה"מ, זה נותן הצדקה למשפחות חטופים לומר שהם מעדיפים להקריב את הבן שלהם למען זה שלא תהיה עסקה או הניצחון המוחלט".

כהן תקף את המשפחות שמסרבות לעסקה להחזרת החטופים. "הם יישבו עם רה"מ שנפגש איתם, ומאחוריו ישבו כשהוא אמר שיותר חשוב לו ציר פילדלפי מהחטופים", אמר. "איך משפחות שרוצות את יקיריהם בבית תומכים בדבר הזה? זה עלה תאנה. לגבי המילה תבוסתן, אני שלחתי את הבן שלי לצבא, במקביל הבן שלי הגדול כקצין בשריון נלחם בתוך עזה, הבת שלי, אחותו התאומה של נמרוד, משרתת בצה"ל".

פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נציגי פורום "הגבורה" ופורום "תקווה" 30 באפריל 2024. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"גוף שהוקם על ידי משרד רה"מ". פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נציגי פורום "הגבורה" ופורום "תקווה"/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

כהן דיבר על התסכול מעסקת החטופים שכרגע לא מתקדמת. "המטוטלת יותר בכיוון של הייאוש, אנחנו לא רואים שום התמקדות או ויתורים מצד נתניהו, הוא עדיין מתעקש על ציר פילדלפי", אמר. "חייל בשריון, סך הכל היה חודשיים בגדוד, באזור של עזה, שגרה מבצעית כמו שקראו לזה, אווירה של קייטנה, גם כלים שהיו מובילים במקום לנסוע, גם חוסר תרגול, והתוצאה הייתה בהתאם".

"בבוקר 7 באוקטובר הם הוקפצו, הטנק הפסיק לתפקד אחרי 6 ק"מ, אז הם נטרלו את הטנק", אמר כהן. "הנהג נפצע אנושות או נהרג אז ממטען, הוציאו את שלושת חברי הצוות, אחד מהם רצחו במקום, המפקד ונמרוד נלקחו. קיבלנו ידיעות מחטופים שחזרו, סיפור ישן כבר, ראו את נמרוד שם בריא ושלם ומדי פעם אנחנו מקבלים אותות חיים מהצבא, אני יודע שהוא חי, הוא הגיע לשם ללא פגע, הוא בין הראשונים שהגיעו, הם ראו בו נכס וישר לקחו אותו לאזור מוגן".

נמרוד כהן, חטוף בשבי חמאס. באדיבות המצולמים
"בבוקר 7 באוקטובר הם הוקפצו, הטנק הפסיק לתפקד אחרי 6 ק"מ". נמרוד כהן, חטוף בשבי חמאס/באדיבות המצולמים

לכהן יש ביקורת קשה על נתניהו, והסביר איך לדעתו אמור להראות מתווה העסקה. "נמרוד שם מאז, ואנחנו מחכים לעסקה סוף סוף שנתניהו מחפש את כל התירוצים לדחות אותה", ביקר כהן. "העסקה היא בשלבים, זה נכון, כי חמאס רוצה להבטיח שתהיה הפסקת אש. למה הוא חטף אותם? בשביל לשחרר אסירים ולשמור על ביטחונו, סינוואר רוצה לשמור על חייו ולכן יהיה לכם אינטרס לעשות עסקה כשהם מקבלים ביטחונות. עסקה אחת, 11 חודשים, אף אחד לא ישתחרר. אני לא מסתכל רק על הבן שלי, יש שם חטופים זקנים שחלקם היו בחיים ובגלל האמירה על עסקה אחת הם הובאו בשקים, עסקה בשלבים עכשיו או עסקה אחת בעוד מי יודע כמה. האמירה של 'אני לא אראה את הבן שלי יותר' נכונה גם לעסקה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully