וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "המטרה שלנו - בסיס מודיעין בגלילות. על פי מידע שברשותנו הצלחנו להגיע לשם"

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 21:14

דבריו נאמרו לאחר השיגורים שביצע הארגון לעבר ישראל, כנקמה על חיסול רמט"כל חיזבאללה פואד שוכר: "המתנו עם התגובה כדי לתת הזדמנות למו"מ. כיוונו את המטרות שלנו לסביבת ת"א. הכטב"מים מצאו את דרכם אל המטרה - אך האויב שותק. אם התוצאה משביעת רצון - תגובתנו הסתיימה"

מנהיג ארגון הטרור השיעי חיזבאללה חסן נסראללה נואם היום (ראשון) לאחר המתקפה שביצע לעבר ישראל, כנקמה על חיסולו של רמטכ"ל הארגון פואד שוכר לפני כחודש. חיזבאללה מסר מוקדם יותר כי מדובר בשלב הראשון בתגובה שלו על חיסול שוכר, וכי שוגרו יותר מ-320 רקטות אל עבר 11 יעדים צבאיים בישראל.

הוא פתח את דבריו ומסר כי התגובה התעכבה בגלל אילוצים שונים, בין היתר גיוס המוני של ארה"ב וישראל. בתוך כך, הוסיף כי הארגון "החליט שלא להגיב על חיסול ההמפקד הבכיר באמצעות פגיעה באזורים אזרחיים". עוד אמר כי הארגון המתין עם התגובה על מנת לתת הזדמנות למשא ומתן בין ישראל לחמאס, וכי "רצה לתקוף יעדים צבאיים בסביבת תל אביב".

על פי דבריו, המטרה המרכזית הייתה שני בסיסי מודיעים במרכז. "כיוונו את השיגור בין היתר לבסיס מודיעין הנמצא כ-1.5 קילומטר מתל אביב, וכי שיגרו רקטות מסוג קטיושה כדי להסיח את הדעת של כיפת ברזל, ושאר מערכות ההגנה כדי שרחפנים יחדרו למרחב האווירי של ישראל. על פי המידע שיש ברשותינו, הכטב"מים הגיעו ליעד. אנחנו עוקבים אחרי שתיקת האויב בנוגע למה שקרה שם. אם התוצאה תהיה משביעת רצון והשיגה את המטרה הרי שהתגובה שלנו הסתיימה, אם לא - שומרים לעצמנו את זכות התגובה", מסר נסראללה.

"לארגון לא הייתה מטרה לתקוף מטרות בתוך תל אביב - כולל נתב"ג ומשרד הביטחון של ישראל". עוד הוסיף כי לראשונה, הארגון "שיגר מל"טים מאזור 'בקאע', שנמצא במזרח המדינה. המטרה המרכזית של התקיפה הייתה לשני בסיסי מודיעין".

נסראללה טען כי על אף מה שאומרים בישראל, "משגרי הרקטות עבדו כולם ללא יוצא מן הכלל, ואף אחד מהם לא נפגע לפני תחילת התגובה - למרות שתקיפות חיל האוויר התחילו חצי שעה לפני. הכטב"מים חצו את הגבול לעבר המטרות", והוסיף: "האויב מדבר על מאות תקיפות אך פגע רק בשני משגרים".

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
"המטרה המרכזית - בסיסי מודיעין סמוך לתל אביב". נסראללה/ShutterStock

נסראללה אמר כי הארגון שיגר כטב"מים מצפון ומדרום לנהר הליטאני במדינה, והוסיך כי לאחר התגובה נהרג פעיל אמל - תנועה שיעית בלבנון, ושני פעילי חיזבאללה. הוא הוסיף לדבר על הצלחת הארגון במבצע שתכנן, ואמר כי "מדובר בכישלון מודיעיני - לא חשפו את הכטב"מים והרקטות שלנו. הפעולה הצבאית בוצעה כפי שתוכננה. זו פעולה אדירה שבוצעה בהיעדר מפקד גדול (שוכר). בישראל פתחו מקלטים בצפון, בגוש דן סגרו את פעילות נתב"ג. כולם ירדו למקלטים - כולל ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל".

"אמרנו בהודעות שלנו שזו תגובה ראשונית בת שני שלבים, התגובה היום היתה 340 רקטות, השלב השני הוא עשרות כטב"מים שעברו לעבר מטרות צבאיות", אמר נסראללה.

מוקדם יותר נמסר מגורם בכיר בחיזבאללה כי העיכוב בתגובה על החיסול נגרם מ"אילוצים פוליטיים", בהם השיחות למשא ומתן בין ישראל וחמאס לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. הגורם מסר כי הארגון עבד על מנת לוודא שהתגובה לחיסולו של שוכר תהיה כזו שלא תדרדר למלחמה בקנה מידה גדול באזור. לפני המתקפה, נסראללה מסר כי חלק מהעונש ל"אויב הציוני" הוא ההמתנה לתגובה, וכי מדובר בגורם פסיכולוגי משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully