וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינויו של ניצב דניאל לוי למפכ"ל

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 17:14

איוש התפקיד אושר בפה אחד. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על כך: "יום חשוב למדינת ישראל, בשורה נפלאה וחשובה מאוד למדינה. לוי מגיע עם אג'נדה ציונית ויהודית והוא יוביל את המשטרה לפי המטרות שהצבתי לו"

קויק: ניצב דני לוי/אורי סלע

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת המחליטים של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, למינויו של ניצב דניאל לוי למפקח הכללי של משטרת ישראל.

"יום חשוב למדינת ישראל, דני לוי הוא המפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל, זה בשורה נפלאה וחשובה מאד למדינה", מסר השר בן גביר. "צריך להגיד שבשנה וחצי האחרונות המשטרה שינתה פניה, הוספנו 9 מיליארד שקל למשרד לביטחון לאומי, ואח"כ הבאנו מיליארד נוסף, העלנו את משכורות השוטרים, עצרנו את גל ההתפטרויות במשטרה, העלנו את מספר המתגייסים - השנה אנחנו על למעלה מ-1,200 מתגייסים חדשים".

איתמר בן גביר, דני לוי. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, יואב איתיאל, עיבוד תמונה
"יוביל את המשטרה לפי המטרות שהצבתי לו". דני לוי ואיתמר בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, יואב איתיאל

עוד הוסיף בן גביר כי "ראינו ב-7 באוקטובר שהמשטרה הצילה את אזרחי ישראל ופעלה בצורה הכי ראויה שיש. והדבר החשוב הנוסף זה שהשוטרים מקבלים היום גב וגיבוי מלא. דני מגיע עם אג'נדה ציונית ויהודית והוא יוביל את המשטרה לפי המטרות שהצבתי לו, חיזוק תחנות המשטרה, הקמת המשמר הלאומי והפעלתו, ובעיקר להגביר את המשילות ואת הריבונות במדינת ישראל".

מינוי ניצב לוי הגיע לאחר שמ"מ המפכ"ל אבשלום פלד הסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. סגן המפכ"ל טען במכתב הסרת מועמדותו כי החלטתו הגיעה בטרם התקבלה החלטה של הועדה למינויי בכירים בעניינו ובעקבות ההופעות החוזרות והנישנות מול הוועדה המייעצת, דבר שלא הביא להחלטה למנות אותו. איתמר בן גביר ביקר בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואת הוועדה המייעצת וטען כי מדובר ב"סיכול ממוקד" שנועד להצר את צעדיו בתפקיד.

מתנועת "התאוררות" נמסר בתגובה למינוי של לוי כי "מדובר במסמר האחרון בהפיכת המשטרה למליציה פוליטית בשליטת שר. כשבן גביר אומר שהוא יוביל 'לפי מדיניות שהצבתי' הוא משאיר את החותמת הסופית לכך שמרגע שהמפכ"ל יתמנה המשטרה תהפוך לזרוע כהניסטית שתפעל נגד מתנגדי שלטון. אנחנו נלחם במינוי הזה ונבחן שימוש בכלים משפטיים כולל עתירה לבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully