וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"7 באוקטובר היה תוצאה של ממשלה מושחתת, מופקרת וחלשה" | אלפים מפגינים בתל אביב

עודכן לאחרונה: 24.8.2024 / 22:21

בזמן שיש דווחים כי מצטמצמים הפערים בנוגע לעסקת החטופים, נציגי המשפחות בקריאה לראש הממשלה לא לטרפד את המגעים העסקה. "לעולם לא היו לי ציפיות מסינוואר או מחמאס שישמרו עלינו, הציפיות הופנו תמיד לממשלה", אמרה אילה מצגר, שגופתו של חמה יורם חולצה השבוע מעזה

שידור ישיר: עצרת משפחות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב

LIVE

מטה משפחות החטופים ערך הערב (מוצאי שבת) עצרת בקריאה לשחרור יקירהם שמוחזקים בשבי חמאס כבר 323 ימים. אלפים הגיעו להפגין בצומת קפלן בתל אביב, המוקד המרכזי, בקריאה להקדמת הבחירות ולהשבת החטופים. המוחים הניפו שלטים שעליהם נכתב, בין השאר, "A deal is the only hope" ו"רק ממשלה בלי עם עושה טקסים בלי קהל". הצומת נחסמה והמפגינים הדליקו אבוקות. גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיע להפגנות הערב בכיכר החטופים ובשער בגין.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "מתן שלי נחטף בחיים, ואפשר עדיין להציל אותו ולהחזיר את כולם. אנחנו ערב מפגש פסגה בקהיר, ונראה שזו ההזדמנות האחרונה: או שתהיה עסקה או שנידרדר להסלמה. שמענו גם שיש איזה "צמצום פערים" או "התגמשות" מצד נתניהו. חשוב להדגיש: יש מתחילת יולי עסקה שמוכנה לחתימה, אבל התנאים החדשים שדחף נתניהו, ובראשם ציר פילדלפי, מסכלים אותה".

הצהרת משפחות החטופים ליד קריית הממשלה בתל אביב 24 באוגוסט 2024. אבי רוקח
הצהרת משפחות החטופים ליד קריית הממשלה בתל אביב 24 באוגוסט 2024/אבי רוקח

"פתאום, חיי אומה שלמה תלויים בציר פילדלפי. אבל מערכת הביטחון שתומכת בעסקה אומרת שתמיד נוכל לחזור לפילדלפי. זה לא ציר פילדלפי, זה ספין פילדלפי. אנחנו רוצים לומר הערב לנשיא ביידן: נתניהו מטרפד באופן שיטתי את העסקה. אל תאמין לנתניהו. הוא שוב ישקר לכם וירמה אתכם מתוך שיקולים פוליטיים אישיים פושעים. הוא יציג לכם גרגר התקדמות ותקווה, ימשוך זמן, ובסוף כמו תמיד הוא יטרפד. ביידן, אנחנו זקוקים לעזרה שלך".

יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן: בני החייל נמרוד נחטף מהטנק שלו לגיהנום של עזה כשהוא חי. זו ההזדמנות האחרונה לעסקה שתציל אותו. מערכת הביטחון תומכת בעסקה, הוסרו המכשולים הביטחוניים. אבל נתניהו מטרפד את העסקה עם ציר פילדלפי. אותו ציר שצה"ל יכול להשתלט עליו מחדש תוך יומיים".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנה בשער בגין. מדליקים אבוקה להזדהות עם דברי עינב צנקאוגר שבנה חטוף בעזה 24 באוגוסט 2024. נעמה זאבי רבלין, אתר רשמי
הפגנה בשער בגין. מדליקים אבוקה להזדהות עם דברי עינב צנקאוגר שבנה חטוף בעזה 24 באוגוסט 2024/אתר רשמי, נעמה זאבי רבלין

אילה מצגר, כלתו של יואל מצגר שנרצח בשבי: יורם מצגר, נחטף מביתו בניר עוז כשהוא חי. את יורם לא הצלחנו להציל ובצער רב נאלצנו לקבור את גופתו שהוחזרה השבוע. אסור להפקיר את אלה שעדיין בשבי, ואם נצטרך, נחזור לפילדלפי או נצרים, אבל קודם עסקה".

"נתניהו, נדהמנו לשמוע אמש, שאתמול שאלת את שורדות השבי, "איזו עסקה יש על הפרק. "איזו עסקה" אתה שואל. העסקה שאתה תוקע ומטרפד. מי שבאמת רוצה להחזיר את החטופים, לא היה שואל "איזו עסקה", הוא היה רץ להביא אותה. 20 אזרחים וחיילים שנחטפו בחיים מתו בשבי בגללך. הדם שלהם על הידיים שלך. ראש ממשלה שדואג לכסא שלו על גב חטופים שמתים בשבי, הוא פושע נגד עמו!

איציק הורן, אביהם של יאיר ואיתן הורן: הבנים האהובים שלי, נחטפו בחיים. אפשר עוד להציל אותם. עשו עסקה, והחזירו את כולם. תמיד נוכל לחזור לציר פילדלפי או לכל מקום שנצטרך. אנחנו פונים שוב לחברי צוות המשא ומתן: החטופים זקוקים שתילחמו על חייהם. אל תפחדו להתעמת עם נתניהו".

הצהרת משפחות החטופים ליד קריית הממשלה בתל אביב 24 באוגוסט 2024. אבי רוקח
הצהרת משפחות החטופים ליד קריית הממשלה בתל אביב 24 באוגוסט 2024/אבי רוקח

בהמשך הערב, התקיימה העצרת המרכזית בכיכר החטופים בתל אביב. "אפשר היה להציל את יורם ואת שאר החבורה", אמרה על רקע חילוץ שש גופות החטופים השבוע, אילה מצגר. "יורם מת בגלל שהיה בן ערובה, במצב שבו לחייו אין ערך ושוביו יכולים בכל רגע נתון לפגוע בו".

"מצאו לו בכיס כדורים נגד כאבים. זה אומר ששוביו ניסו להקל עליו, אבל אחד מבין שבתנאי מלחמה הסיכוי לשרוד כשאתה בנקודת פתיחה כזו הוא נמוך מאוד והתרחיש שמישהו מהשובים שלך ילחץ וירצח אותך הוא סביר ביותר".

"קשה להסביר את תחושת העלבון והבגידה. לעולם לא היו לי ציפיות מסינוואר או מחמאס שישמרו עלינו, שיקשיבו לתחינות שלנו או ישמרו על האינטרסים שלנו. הציפיות שלי הופנו תמיד לממשלה שלי. כי זה תפקידה וזו אחריותה".

"אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולפנות לשרים ולחברי הקואליציה השפויים: נתניהו כשל ב-7 באוקטובר וגם בהחזרת החטופים. הזיזו אותו מתפקידו ומנו אדם שמסוגל להחזירם. מה שקורה עכשיו הוא פשע וכל עוד אתם יושבים מהצד אתם שותפים לפשע. דמם יהיה על הידיים שלכם. יורם, סליחה שלא הצלחנו!".

המונים בכיכר החטופים 24 באוגוסט 2024. אורי סלע
המונים בכיכר החטופים 24 באוגוסט 2024/אורי סלע

אייל מור, אחיינו של אברהם מונדר שגופתו הוחזרה השבוע מהשבי אמר: "כשמונדר השתחרר מהצבא, הוא נענה לקריאתו של בן גוריון והתיישב בקיבוץ ניר עוז שרק הוקם - היה למונדר ברור לגמרי שהמדינה ששולחת אותו לשם, היא גם ערבה לבטחונו האישי"

"ב-15 השנים האחרונות, ה"סבבים" והטפטופים שביניהם, שינו את המציאות להיות בלתי נסבלת ותלויה בחסדי "השכנים". אלה מצידם המטירו על ניר עוז קסאמים, פצמ"רים, עפיפוני נפץ ובלוני תבערה כל מתי שהתחשק להם, יחד עם זאת לרגע לא חלפה המחשבה לעזוב את הבית. כשהביעו התושבים את חששם, הרגיעו אותם אנשי הצבא שיש גדר ויש מכשול, ויש טכנולוגיה, ויש מצלמות ויחידות ועתודות ומה לא".

"המוות, כך מסרו הקצינים התרחש בחודש מרץ, כלומר למעלה מ-5 חודשים יושבים דוד שלי וחבריו המבוגרים במנהרה, בתנאים בלתי אנושיים, ומצליחים לשרוד. בלי אוויר נקי, בלי אור יום, בלי תרופות, בלי תנאים סניטרים, בלי קשר לעולם החיצון ועם מעט מזון ומים. התשובה היא בזכות החוסן הפנימי של אותו זן מיוחד של מלח הארץ, ואותו כוח הביחד שנובע מערך הרעות שטבוע בהם כל כך חזק".

עצרת בכיכר החטופים להחזרת 109 החטופים שעדיין בשבי החמאס 24 באוגוסט 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
"התעללו בך כל כך, שלא הוצאת מילה 3 ימים"/אתר רשמי, פאולינה פטימר

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט: "7 באוקטובר היה תוצאה של ממשלה מושחתת, מופקרת וחלשה. תוצאה של ראש ממשלה שבנה את החמאס במשך שנים, מושחת עם כתבי אישום, שעשה את העסקה הכי מופקרת ומינה את בן גביר לשר לביטחון לאומי. ראש ממשלה שמאמין שאנחנו לא מדינה שיש לה ראש ממשלה, אלא הוא ראש ממשלה שיש לו מדינה. לא, לא היתה הפתעה, היתה הפקרה! ביבי הוא 'מר הפקרה'!

"אם לא מחזירים את החטופים חיים, זה יהיה הסוף של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני קורא מכאן להכריז על ה-7 באוקטובר יום אבל לאומי, לקיים יום של סליחות ולקרוא את הספר 'מר הפקרה'. מי שהביא עלינו את האסון הזה לא יארגן שום משדר או טקס, מי שהביא עלינו את האסון הזה יכול לעשות רק דבר אחד,לחתום על העסקה, ולהחזיר את כל מי שהוא הפקיר, עכשיו".

אביבה סיגל, אשתו של קית' סיגל שעדיין חטוף בעזה אמרה גם כן: "איך זה הגיוני שעבר כל כך הרבה זמן מהרגע הנוראי הזה שהפרידו בנינו. שהסתכלנו אחד לשנייה בעיניים ואתה לא הצלחת להגיד כלום, ואני נשארתי עם העיניים העצובות שלך והן מלוות אותי לכל מקום ובכל רגע. אתה בטח חושב איך יכול להיות שהמנהיגים שלנו שמעו איך הרעיבו אותנו ואתה עדיין שם. אתה בטח חושב איך יכול להיות שסיפרתי על הפעם הזו שהתעללו בך כל כך עד שלא הצלחת להוציא מילה שלושה ימים ואתה עדיין שם".

"קית', הלוואי שאתה רואה אותי עכשיו, שבמקרה אתה שומע אותי ומסתכל לי בעיניים כמו שהסתכלת לפני תשעה חודשים ושומע שאני לא מוותרת, ולא אוותר עד שאוכל לחבק אותך, יש לך פה עם שלם של אנשים עם הלב הכי טוב בעולם ואנחנו לא מוותרים עליך. אתה חוזר הביתה ואני מבטיחה לך ולכל החטופים והחטופות שנמצאים כרגע בסיוט הכי גדול שאפשר לדמיין, אתם חוזרים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully