וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "ישנם סימנים המעידים על ירי בגופות ששת החטופים שחולצו"

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 17:39

הפציעות נמצאו על גופותיהם של יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר, שהוחזרו מעזה במבצע צבאי מוקדם יותר השבוע. בתוך כך, נמסר כי על גופות המחבלים שלידם לא נמצאו סימני ירי

הפגנת משפחות חטופים 20 באוגוסט/אורי סלע

מצה"ל נמסר הבוקר (חמישי) כי "התקבלו ממצאים ראשוניים מתוך בדיקת המכון לרפואה משפטית, אשר בחנה את גופותיהם של ששת החללים החטופים שחולצו במבצע מוקדם יותר השבוע".

נציגי צה"ל מסרו את הממצאים למשפחותיהם של יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר זכרונם לברכה. על פי הדו"ח, על גופותיהם של ששת החטופים נמצאו סימנים המעידים על ירי. בנוסף, נבדקו ארבע גופות שנמצאו לצד גופות החטופים, תחת זהות משוערת של מחבלים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי. מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים. תחקיר נסיבות מותם נמשך, ועם השלמתו הוא יוצג למשפחות ולאחר מכן לציבור.

מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר: "הימצאות הקליעים בגופותיהם של אברהם מונדר, אלכס דנציג, חיים פרי, יגב בוכשטב, יורם מצגר ונדב פופלוול, היא הוכחה נוספת לאכזריות המחבלים שמחזיקים ב109 החטופות והחטופים כבר 321 ימים.

בכל דקה בה העסקה עוד לא הושלמה, חטוף נוסף יכול למצוא את מותו ולאחר 10.5 חודשי מלחמה בהם החטופים סובלים, מתים ומופקרים, ידוע לכל כי השבת כלל החטופים תיתכן אך ורק באמצעות עסקה.

חילוץ שש הגופות הוא לא תמונת ניצחון, הוא תמונת הכישלון המוחלט של הנהגת המדינה, כששישה חטופים שהיו אמורים לחזור בחיים חזרו בארון".

השישה חולצו במבצע חילוץ שכלל לוחמים מחטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי שב"כ. לפי הודעת משפחת מונדר, גופתו נמצאה במנהרה בחאן יונס.

"בצער רב ובכאב עצום אנו מאמצים אל ליבנו את משפחותיהם, אוהביהם וחבריהם של ששת החטופים שגופותיהם הושבו הלילה מחאן-יונס במבצע צבאי - יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול וחיים פרי. תנחומינו הכנים. יהי זכרם ברוך", מסר נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אסור לנו לחדול לרגע מלפעול בכל דרך ובכל צורה להשבת כל החטופים לנוף מולדתם - החיים לחיק משפחותיהם והחללים לקבר ישראל. זו חובה מוסרית עליונה של מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדינת ישראל "תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".

"הלילה השיבו כוחותינו את גופותיהם של שישה מחטופינו שהוחזקו בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס", מסר נתניהו. "לב כולנו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של צה"ל והשב"כ על גבורתם ופעולתם הנחושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully