וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נתניהו הציע ויתורים במו"מ בשיחה עם ביידן; גורם מדיני: רה"מ לא שינה את עמדתו

ביידן ונתניהו שוחחו בטלפון במשך דקות על הסעיפים שמונעים את התקדמות העסקה להפסקת אש והשבת החטופים. למרות שדווח ב"וושינגטון פוסט" כי לאחר השיחה ישנה התקדמות והתקבלו ויתורים מצד נתניהו, גורם מדיני מיהר להכחיש כי נוכחות ישראליות הינה הכרחית בציר פילדלפי

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

פקידים אמריקנים שיבחו הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה נתניהו על שהציע כמה ויתורים בשיחת הטלפון עם ביידן, כך דווח ב"וושינגטון פוסט", בפרשנותו של דייוויד איגנטיוס, במסגררת מפה שמראה היכן ישראל מציעה לפרוס כוחות בציר פילדלפי. גורם מדיני הגיב לדברים ואמר כי ראש הממשלה נתניהו לא שינה את עמדתו על הצורך בשליטה ונוכחות ישראלית באזור.

השיחה בין השניים התקיימה בלילה, בה אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש לסגור את העסקה לשחרור החטופים והפסקת האש בעזה "באופן דחוף". ביידן דן עם נתניהו בפסגת המשא ומתן המתוכננת בקהיר בסוף השבוע והדגיש כי היא נועדה להסיר את כל המכשולים שנותרו בפני הסכם.

פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הוסיף לאחרונה דרישה חדשה, לפיה, כוחות צה"ל יישארו פרוסים לאורך כל ציר פילדלפי בגבול מצרים-עזה כדי למנוע הברחות נשק לחמאס. הדרישה החדשה הזו הפכה למכשול משמעותי בדרג לעסקה אפשרית. ביידן רוצה שנתניהו ירכך את עמדתו בנושא זה.

שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון סבורים שאין צורך ביטחוני שמחייב הישארות של כוחות צה"ל באופן קבוע בציר פילדלפי. גלנט ואנשי צוות המשא ומתן אמרו לנתניהו ביום ראשון האחרון כי דחיית כל עסקה עד למילוי דרישתו החדשה לגבי ציר פילדלפי עלולה לסכן את החטופים שעדיין בשבי ולהגביר את הסיכון למלחמה אזורית.

ביום רביעי ביקר גלנט בציר פילדלפי והדגיש כי חטיבת רפיח של חמאס שנפרסה באזור הובסה. "הגענו למצב שהרסנו 150 מנהרות. ויש עוד מספר קטן שנשמיד. נתתי הנחיות מיידיות. הכי חשוב שנזכור שאחת ממטרות המלחמה היא שחרור החטופים", אמר גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully