וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים במתקפה על שרי החינוך והאוצר: "מנצלים את המצב כדי להרוס את מערכת החינוך"

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 8:44

כשבועיים לפתיחת שנת הלימודים, ועדיין קיים סימן שאלה גדול בערים רבות בארץ אם אכן תיפתח כסדרה. "אנחנו נמצאים במלחמה על החינוך הציבורי והממלכתי", תקף רן ארז הבוקר בריאיון ל-103FM. "קיש וסמוטריץ' הופכים את המורים לעובדי קבלן, עם חוזים אישיים לטאלנטים"

ועידת החינוך של ישראל, של ישראל היום-רן ארז ראש ארגון המורים : "אין שום התקדמות מול משרד החינוך, שנה"ל הבאה לא תיפתח"/אורפאן;באדיבות כנס ישראל היום

על רקע האיומים להסלמה מצד איראן וחיזבאללה, ובזמן שאלפים עדיין מפונים מבתיהם בצפון ובדרום, יו"ר ארגון המורים רן ארז, חושש לגורלה של מערכת החינוך. "מנסים לנצל את המצב על מנת להרוס את החינוך הממלכתי ציבורי", אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל -103FM.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים בכנס לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, 20 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
"אתם מנצלים את המצב כדי להפריט את מערכת החינוך ולהפוך את המורים לעובדי קבלן?"/שלומי גבאי

"הייתי שואל את שר החינוך ואת שר האוצר, דווקא בזמן מלחמה אתם מנצלים את המצב כדי להפריט את מערכת החינוך ולהפוך את המורים לעובדי קבלן?", המשיך ארז. "אנחנו נמצאים במלחמה על החינוך הציבורי ועל החינוך הממלכתי אותו הם רוצים לפרק ולהפריט. אם הם רוצים לתת חוזים אישיים ל'טאלנטים'. מה יקרה עם המורים הטובים בקרית מלאכי או באשקלון?"

עוד אמר כי בהסכם העבודה הקיבוצי שנחתם בשנת 2011, הוכנס תגמול דיפרנציאלי, אבל הוא ניתן על סמך הצטיינות בית ספרית, ולא אישית: "אנחנו מציעים שעל הרובד הראשון יוכלו לתת את התגמולים למורים המצטיינים כרובד שני, אבל לא להפוך אותנו כעובדי קבלן".

קיש? "כל מה שהוא עושה הוא להכין סנדוויצ'ים וירקות חתוכים"

בהמשך השיחה תקף ארז בחריפות את שר החינוך: "קיש לא מבין שהוא אחראי על מערכת החינוך. כל מה שהוא עושה הוא להכין סנדוויצ'ים וירקות חתוכים. מי שבעצם עצר את ציוני הבגרות הוא שר החינוך. הוא רצה להאשים את המורים, אבל למעשה הציונים אצלו".

ארז התייחס גם למצב בבתי הספר התיכוניים, והביע אכזבה מכך שהשר שלא נלחם עבור המורים. "בישיבת המשא ומתן האחרונה הוא החליט שהוא לא רוצה להיות מתווך בינינו לבין שר האוצר. קיש היה צריך להפוך את השולחן של האוצר, ולהגיד לו שחינוך זה הביטחון שלנו, חינוך זה הכלכלה שלנו, חינוך זה המדע שלנו. היום במערכת העל יסודי יש 2600 מורים שאין להם תעודת הוראה".

עוד גילה כי השרים סמוטריץ' וקיש הצביעו בממשלה בעד החלטה להפקיע תקציב שיועד למערכת העל יסודית עבור הסכמים קואליציוניים: "הוא נלקח. לאן הועבר? אני לא יודע. זה כסף מקופת המדינה".

יואב קיש שר החינוך בכנס לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, 20 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
"קיש לא מבין שהוא אחראי על מערכת החינוך"/שלומי גבאי

לשאלה מדוע הוא מתמקד בביקורת על שר החינוך, ולא תוקף את שר האוצר ענה: "אם אתפזר יותר מדי, האנשים לא ירגישו את הלחץ. אנשים יגידו: זה לא רק אני זה גם הוא. זה כל הממשלה. אני פונה למי שקיבל את הסמכות, הוא צריך גם אחריות".

לקראת סיום השיחה הביע יושב ראש ארגון המורים צער על תגובות הורים המתנגדות לשביתה הצפויה: "ההורים שמרגישים ככה מסתכלים על קצה האף. הם לא מבינים שהדור הבא, לא יהיו לו מורים בשנה הבאה, ובעוד שנתיים הם יצטרכו לשלם המון כסף על מנת שיקבלו חינוך טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully