וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת כטב"מים נרחבת על מוסקבה: "לא יהיה מו"מ עד להשמדת אוקראינה"

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 15:58

הבירה הרוסית הייתה נתונה לאחת ההתקפות הגדולות ביותר מאז פרוץ המלחמה, ולפי משרד ההגנה כל 11 כלי הטיס שתקפו אותה הופלו. המתקפה התרחשה במקביל להמשך הלחימה במחוז קורסק, שלפי הנשיא לשעבר מדבדב שמה קץ לאפשרות של שיחות עם קייב: "כולם מבינים שזו המציאות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא מחוז צ'צ'ניה רמזן קדירוב בוחנים נשק שנתפס באוקראינה, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
פוטין ומנהיג צ'צ'ניה בוחנים כלי נשק שנתפסו בלחימה באוקראינה, אתמול/רויטרס

רוסיה אמרה היום (רביעי) כי היא סיכלה את אחת ממתקפות הכטב"מים הגדולות ביותר של אוקראינה על מוסקבה מאז פרוץ המלחמה, ולטענתה היא הפילה לפחות 11 כלי טיס בלתי-מאוישים שהיו בדרך לבירה.

"זה היה אחד הניסיונות הגדולים ביותר לתקוף את מוסקבה עם כטב"מים מאז ומעולם", כתב ראש העיר, סרגיי סוביאנין, בטלגרם. לדבריו, כמה מהם הופלו מעל העיר פודולסק, שנמצאת כ-38 ק"מ מדרום לקרמלין. "שכבת ההגנה של מוסקבה שהוקמה הפכה את סיכול כל ההתקפות של כטב"מי האויב לאפשרית".

לפי רשות התעופה הרוסית, נמלי התעופה של מוסקבה הגבילו את פעילות הטיסות שלהם במשך ארבע שעות אך אלו המשיכו כסדרן החל מהשעה 6:30.

בסך הכול, לפי משרד ההגנה במוסקבה, מערכות ההגנה האוויריות הפילו 45 כטב"מים ששיגרה אוקראינה לשטח רוסיה, בהם 23 במחוז הגבול בריאנסק, שישה במחוז הגבול בלגורוד, שלושה במחוז קלוגה ושניים במחוז קורסק - שאליו פלשו כוחותיה של קייב בתחילת החודש.

מתקפת הפתע של אוקראינה בקורסק, שהחלה ב-6 באוגוסט, הביאה להסלמה נוספת במלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. היא פתחה חזית נוספת, בנוסף לזו המרכזית במזרח אוקראינה, שם הכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם באטיות.

אוקראינה תוקפת במשך חודשים בעומק השטח הרוסי באמצעות נחילי כטב"מים, שהסבו נזקים לתעשיית הנפט של רוסיה ופגעו בשדות תעופה צבאיים. עם זאת, התקפות על מחוז מוסקבה - שבו חיים כ-21 מיליון איש - הן עדיין נדירות יחסית. במאי אשתקד, לפחות שמונה כטב"מים הופלו בשמי מוסקבה, כמה מהם בסמוך לקרמלין.

עוד בוואלה

זלנסקי: מטרת המתקפה ברוסיה - ליצור רצועת ביטחון

לכתבה המלאה

אוקראינה, שנשיאה וולודימיר זלנסקי אמר שהיא מתכננת להקים אזור חיץ בקורסק, הכריזה שהמתקפה שם נועדה לאלץ את רוסיה לשבת לשולחן המשא ומתן ולדון ב"שלום צודק". קייב טוענת שהיא כבשה יותר מ-90 ישובים בקורסק, ושהיא שולטת על יותר מאלף קמ"ר בתוך שטח המחוז.

ואולם, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובכירים אחרים במוסקבה לא הפגינו נכונות לפשרה למרות ההשפלה בכיבוש חלקים משטח המדינה, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה - אלא להיפך.

"הפטפוט המזדמן של מתווכים מטעם עצמם בנושא המוסרי של השלום פסק. גם אם הם לא יכולים להגיד את זה בקול רם, כולם מכירים במציאות של המצב", כתב דמיטרי מדבדב, סגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, בחשבון הטלגרם. "הם מבינים שלא יהיה משא ומתן עד שהאויב יושמד לחלוטין".

מדבדב, נשיא רוסיה לשעבר, הוא אחד הקולות הנציים והאנטי-מערביים ביותר בקרמלין. לדבריו, לשיחות "השלום המוקדמות והמיותרות" שהוצעו קודם לכן "היו סיכויים מעורפלים וללא תוצאות מוחשיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully