וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: מטרת המתקפה ברוסיה - ליצור רצועת ביטחון

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 18:47

נשיא אוקראינה הצהיר לראשונה על היעד המוגדר לפלישה למחוז קורסק, וטען שהצבא עומד ביעדיו. במקביל, הכוחות הרוסיים מתקדמים לעבר עיר אסטרטגית במזרח אוקראינה

הפצצת גשר במחוז קורסק על ידי צבא אוקראינה/צבא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שיבח היום (שני) את הצלחת כוחותיו במתקפת הפתע שלהם בשטחה של רוסיה, שמצדה הודיעה שלא תקיים שום שיחות עם קייב בעקבות הפלישה למחוז קורסק.

זלנסקי אמר שהפלישה משיגה את מטרותיה של קייב - יצירת "אזור חיץ" וקירוב המלחמה לסיום בתנאים "הוגנים". בכירים אוקראינים ציינו בימים האחרונים שמטרת המתקפה, שהחלה ב-6 באוגוסט, היא גם התשת הכוחות הרוסיים והסטתם משדות הקרב במדינה - אף שאלו ממשכים להתקדם במזרחה.

"בשלב הנוכחי, בהתחשב בהרפתקה הזו, לא ננהל שיחות", אמר יורי אושקוב, אחד מיועציו הבכירים של פוטין, על האפשרות למשא ומתן עם אוקראינה. לדבריו, זה "לחלוטין לא הולם" את המצב הנוכחי. הוא הוסיף ששיחות עתידיות "תלויות במצב בשדה הקרב, כולל במחוז קורסק".

תמונת לוויין של גשר שהופצץ על ידי אוקראינה במחוז קורסק, רוסיה, 18 באוגוסט 2024. רויטרס
תמונת לוויין של גשר שהופצץ על ידי אוקראינה במחוז קורסק, רוסיה, 18 באוגוסט 2024/רויטרס

רוסיה, שגם הכחישה דיווח שפורסם בסוף השבוע ולפיו היא ואוקראינה היו על סף הסכם הפסקת אש חלקי לפני הפלישה לקורסק, טענה היום שכוחותיה כבשו כפר נוסף בדונייצק. לאור התקדמותם, הרשויות האוקראיניות הורו על פינוי משפחות מפוקרובסק, עיר אסטרטגית במחוז, שעל סיפוחו הכריזה מוסקבה כבר לפני שנתיים אף שלא השתלטה על כולו.

בקורסק, הכוחות האוקראיניים כבר הקימו משרדים מנהליים ופרסמו תיעודים שלהם מפטרלים ברחובות של רוסיה - תרחיש דמיוני עד לימים האחרונים. הם הצליחו להרוס או לפגוע בשלושה גשרים חשובים במחוז, כך שמוסקבה תתקשה לתגבר את כוחותיה המנסים לבלום את התקדמות הצבא האוקראיני.

"אנחנו משיגים את המטרות שלנו. הבוקר רעננו את הקרן לחילופי שבויים עבור ארצנו", אמר זלנסקי, בהתייחסו לחיילים רוסים נוספים שנלקחו בשבי לטענתו. אתמול הוא אמר לראשונה שהכניסה הקרקעית לשטח רוסיה, השולטת על כ-20% מהטריטוריה האוקראינית, נועדה ליצור "אזור חיץ" שימנע מתקפות על המחוזות האוקראיניים הסמוכים לגבול.

במקביל, גם משרד ההגנה הרוסי דיווח היום על שביית חיילים אוקראינים בקורסק. שני הצדדים לא נוהגים להודות באבידות שלהם ולעתים מנפחים את אבידות הצד השני, כך שקשה לאמת את טענותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully