וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר הקשה בקצרין: "עפנו מההדף של הפיצוץ - והסלון היה הרוס כולו"

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 11:54

עשרות רקטות נורו לעבר היישוב, אדם אחד נפגע בינוני ובתים ניזוקו. ביתו של דניאל, שהיה עם אשתו וילדיו, נהרס. "בעטתי בתריסים ורצנו למקלט הציבורי. אלוהים לא רצה שנהיה בסלון". ילנה שביתה נפגע גם כן חילצה עצמה ואת כלבתה: "32 שנה בקצרין והכול הלך, לא נשאר כלום"

בווידאו:יירוט ונפילה, קצרין, 21 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי בעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

תושבי קצרין התעוררו הבוקר (רביעי) למטח רקטות מסיבי של חיזבאללה. המראות במועצה המקומית בדרום רמת הגולן היו קשים: בתים ניזוקו ועלו באש, נזק נגרם לרכוש ויש גם פגיעה בנפש - אדם אחד שנפצע באורח בינוני מרסיסים ועוד נפגעי חרדה.

ביתו של דניאל בנט נהרס מפיצוץ רקטה. "היינו בבית יחד עם הילדים, אני ישנתי. אשתי העירה אותי. היינו כולנו במסדרון, רצינו לצאת החוצה דרך המסדרון, אבל אז ראיתי שהסלון כולו הרוס", סיפר בנט לוואלה. "עפנו מההדף, חזרנו אחורה. אין לנו ממ"ד בבית, יש מקלט ציבורי בחוץ. בעטתי בתריסים ורצנו החוצה".

עוד הוא סיפר: "כל הבית היה חושך, אש ועשן. אלוהים לא רצה שנהיה בסלון. אנחנו גרים פה שלוש שנים, לא האמנתי שזה יכול לקרות. אמרתי לעצמי שפה זה לא יקרה. היום הבנתי שזה יכול לקרות בכל מקום, בכל נקודה ובכל זמן. זה לא צחוק. בבית ליד בן אדם קפץ מהחלון וזרק את הכלבה שלו מהחלון. ראיתי שכן שרץ פצוע עם רסיסים בבטן".

צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן כיבו שריפות זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין, 21 באוגוסט 2024. כב"ה צפון, אתר רשמי
נזק כבד לבית בקצרין/אתר רשמי, כב"ה צפון

ילנה ליפשיץ, שגם ביתה נפגע, סיפרה כי התעוררה מהאזעקה כשהייתה לבדה ובעלה היה כבר בעבודה. גם בביתה של ליפשיץ אין ממ"ד. "יצאתי מחדר השינה ושמעתי בום חזק ליד הבית ואז בום עוד יותר חזק שפגע בבית. הגעתי לסלון והכול היה עם ריח של עשן. נפלתי והרגשתי שאני לא יכולה לזוז. אמרתי לעצמי - זהו, אני אשאר פה? החלטתי שאני חייבת לצאת. הלכתי על ארבע ואז הצלחתי לעמוד על הרגליים ולהסתכל מסביב מה קורה ומה הנזק".

עוד היא סיפרה כי "יצאתי החוצה ומסביב הכול היה עשן. פחדתי שבלוני הגז יפוצצו. החלטתי שאני חוזרת הביתה לחפש את הכלבה ואת החתולה שלנו. הכלבה הניה, כלבת צ'יוואווה בת 10 שאנחנו אוהבים, חיכתה לי ולקחתי אותה. הבת שלנו הביאה את הכלבה. את החתולה עדיין לא מצאתי ואני מקווה שעוד נמצא אותה. אנחנו גרים בקצרין כבר 32 שנים וברגע אחד כל מה שהיה לנו הלך. לא נשאר כלום".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ילנה ליפשיץ, ביתה נפגע מרסיסי רקטה, קצרין, 21 באוגוסט 2024. ללא, אתר רשמי
ליפשיץ והכלבה שלה/אתר רשמי, ללא
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט. טניה ביגון, אתר רשמי
נזקים לבתים בקצרין/אתר רשמי, טניה ביגון
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט. טניה ביגון, אתר רשמי
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט/אתר רשמי, טניה ביגון

עבור סמי בר-לב, ראש המועצה הראשון של היישוב בשנים 2013-1980 ומי שמכונה "אבי העיר קצרין", התקשה לעכל את המצב שהוא עצמו לא חשב מעולם שיחזה בו. "לא דמיינתי שקצרין תותקף, אבל זה משהו הרבה יותר גדול. יש פה שינוי סדרי עולם", אומר בר-לב לוואלה אחרי מתקפת הרקטות הבוקר. בר-לב עצמו היה במקלחת בזמן האזעקה ולא הספיק להגיע לממ"ד. "זה מצב נורא. חיזבאללה יורה על ישראל כבר כמעט שנה שלמה ואנחנו לא מונעים את זה. מי חשב על זה? חשבנו שאנחנו הכי חזקים והכי גדולים".

בר-לב היה מראשי המתיישבים היהודים ברמת הגולן אחרי מלחמת ששת הימים והתיישב בקוניטרה כבר ב-1968. אחרי מלחמת יום כיפור הוא היה בין חברי הגרעין שעמד להקים את קצרין, שעל הקמתה החליטה ממשלתה של גולדה מאיר. בינואר 1978 הוכרז על ייסוד העיר וכעבור זמן קצר היא הפכה למועצה מקומית. "אנחנו עדיין בתוך האירוע וקשה עדיין לדעת לאן המדינה תלך, אבל ברור שאנחנו הולכים לתקופה לא פשוטה שעשויה להימשך עוד שנים. אני לא חושב שזה יפגע בהמשך הצמיחה של ישובי רמת הגולן, אבל מוקדם עוד לדעת", הוא הוסיף.

ד"ר דורון טיומקין, תושב קצרין, הוסיף: "כבר בלילה, כששמעתי על ההתקפה של חיל האוויר בלבנון, הבנתי שמצפה לנו 'חגיגה'. יש לי מקלט בבית ונכנסתי מיד כשנשמעה האזעקה. הנפילות לא היו באזור שבו אני גר, אבל הפיצוצים היו חזקים".

סמי בר לב, אלי מלכה,  יו"ר ועד ישובי הגולן עם בנימין נתניהו, 1996. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
סמי בר-לב (מימין) עם נתניהו (ארכיון)/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן כיבו שריפות זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין, 21 באוגוסט 2024. כב"ה צפון, אתר רשמי
צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן כיבו שריפות זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין, 21 באוגוסט 2024/אתר רשמי, כב"ה צפון
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט. טניה ביגון, אתר רשמי
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט/אתר רשמי, טניה ביגון

טניה, תושבת קצרין, סיפרה: "הייתה אזעקה ורצתי מהר לממ"ד בחצר והנפילות הגיעו מיד אחר כך. היה רעש מאוד חזק של פיצוצים. הנפילות היו בשכונה קרובה והכול רעד מסביב וזה היה מפחיד. אני אשאר היום בבית קרובה לממ"ד. אין לי כוונה להתרחק מהבית".

ראש המועצה המקומית יהודה דואה הגיע לזירות הנפילות ואמר: "אנחנו בעיצומו של בוקר קשה עם מספר נפילות במספר מוקדים. כל כוחות הביטחון והגורמים הרלוונטיים נמצאים בשטח. נעדכן בכל התפתחות שלא תהיה. תמשיכו להישמע להוראות פיקוד העורף כי הן מצילות חיים. מוקד המועצה זמין עבור התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully