וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח כבד לקצרין: עשרות רקטות שוגרו, אדם נפצע באורח קל-בינוני

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 12:04

אזעקות רבות הופעלו בקצרין ובישובים נוספים בצפון הארץ עקב ירי רקטי כבד מלבנון. בקצרין דווח על פצוע אחד, ונזק שנגרם למבנים ולרכוש כתוצאה מפגיעות ישירות. אתמול שוגרו מטחים כבדים לגליל העליון ולרמת הגולן. צה"ל דיווח הבוקר כי תקף לאורך הלילה מחסני אמל"ח בלבנון

בווידאו:שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024/מיכאל גלעדי, פלאש 90

אזעקות רבות הופעלו הבוקר (רביעי) בגליל העליון בעקבות עשרות שיגורים מלבנון. מלבד פצוע אחד מפגיעת רסיסים באורח בינוני בקצרין לא דווחו על עוד נפגעים, אך נגרם נזק למבנים ולרכוש. לדברי צה"ל נורו כ-50 שיגורים הבוקר, כאשר חלקם יורטו על ידי מערך ההגנה האווירית.

עוד נמסר כי ההתרעה שהופעלה במרחב הגליל העליון על חדירת כלי טיס עוין בשעה 8:23 הייתה זיהוי שווא. המועצה המקומית של קצרין הנחתה תושבים להישאר במרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

טניה, תושבת קצרין, סיפרה על הרעש החזק של הנפילות באזור "היתה אזעקה ורצתי מהר לממד שבחצר", אמרה. "הנפילות נשמעו מיד אח"כ. היה רעש חזק מאד של פיצוצים, הנפילות היו בשכונה קרובה. הכל רעד מסביב, זה היה מפחיד. אני אשאר היום בבית, קרובה לממ"ד". ד"ר דורון טיומקין מקצרין אמר כי ידע שיתקפו את האזור בעקבות התקיפה אמש בלבנון. "כבר בלילה, כששמעתי על ההתקפה של חיל האויר בלבנון, הבנתי שהיום מצפה לנו 'חגיגה'", אמר. "יש לי בבית מקלט וכשנשמעה בבוקר האזעקה מיד נכנסתי אליו. הנפילות לא היו באיזור שבו אני גר, אבל הפיצוצים נשמעו חזק".

שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"האזור הזה היה נטול כל מטרה מלבד שכונה אזרחית". שריפה בבית שנפגע בקצרין, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צוותי מד"א שהוזעקו לזירות הנפילות דיווחו על גבר כבן 30 שנפצע באורח בינוני. הוא פונה לבית חולים זיו עם פציעות מרסיסים. בנוסף, במקום מטופלים שני נפגעי חרדה.

"הייתי בנסיעה לאחת מהתחנות שלנו באזור ושמעתי את האזעקות", סיפר מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן. "מיד לאחר קולות הרעש והנפילות יצאנו בכוחות גדולים לסרוק במספר זירות בהם ראינו עשן והתקבלו קריאות בקו החירום 101. באחת הזירות ראינו עשן סמיך בבית פרטי שעולה באש. בזירות הנוספות שסרקנו לא איתרנו פצועים נוספים, טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה. מדובר בנס גדול שארע כאן עם נזק כזה שנוצר האירוע יכל להסתיים אחרת לגמרי".

פראמדיק מד"א מוחמד חוסני הוסיף וסיפר על הפצוע מהרסיסים. "מתוך הבית יצא גבר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא הלך על הרגליים כשהוא סובל מפצעי רסיסים ככל הנראה של זכוכיות ופגיעת הדף", תיאר. "הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים. הוא סיפר שהוא היה לבד בבית ומיד לאחר הפגיעה הוא יצא החוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יירוט ונפילה, קצרין, 21 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מתוך הבית יצא גבר כשהוא סובל מפצעי רסיסים". יירוט ונפילה בקצרין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל דיווח כי מפקד האוגדה קיים הערכת מצב באזור, יחד עם מפקדים נוספים וראש מועצת קצרין. "מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי קיים הערכת מצב במרכז ההפעלה בקצרין, עם מפקד מרכז העורף של פיקוד הצפון, ראש מועצה איזורית גולן, ראש הרשות המקומית קצרין ומפקדים נוספים, בהמשך לפגיעה במרחב", דווח.

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, פרסם בחשבון ה-X שלו תמונה מזירת הפגיעה בקצרין, והצהיר כי ישראל תגיב על ההרס. "שובר! אלפי משפחות ובתים אזרחיים נפצעו מירי חיזבאללה", כתב בשפה הערבית. "זהו אחד מכמה בתים שנהרסו זה עתה במתקפה הברברית שפתח חיזבאללה על אזרחים ישראלים בעיר קצרין בצפון ישראל", כתב.

"האזור הזה היה נטול כל מטרה מלבד שכונה אזרחית וילדים המבלים את חופשת הקיץ שלהם", המשיך אדרעי. "כמו כל מדינה אחרת, אנו מגיבים בכל פעם שהאזרחים שלנו מותקפים".

גם אתמול הבוקר בצפון החל במטח כבד. שריפות נרחבות פרצו בשלושה מוקדים בצפון רמת הגולן ועמק החולה בעקבות נפילות מהמטחים הכבדים שנורו לעבר האזור. אתמול בערב הופעלו אזעקות צבע אדום מעל ל-70 פעמים ברמת הגולן ובגליל המערבי, כשחלק מהאזעקות היו לגבי חדירת כלי טייס. בשני המטחים הכבדים אמש לא דווח על נפגעים, אך פרצו שריפות ונגרם נזק לרכוש.

נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אנו מגיבים בכל פעם שהאזרחים שלנו מותקפים". הפגיעה הישירה בבית בקצרין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מחסני אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בקאע שבעומק לבנון. לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע והיווה איום על כלי טיס של חיל האוויר.

בנוסף, אמש בוצעו מספר תקיפות נוספות במרחב דרום לבנון: כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר באזור אבו שש ממנו זוהו שיגורים לעבר מרחב יערה אתמול. כלי טיס חיסל פעיל חיזבאללה באזור ואדי חמול שבדרום לבנון. כמו כן, הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את אחיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, רמיה ותלוסה שבדרום לבנון.

עוד מסר צה"ל כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האויר תקפו מחבל של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בית ליף שבדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully