וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של יורם מצגר על חילוץ גופת אביו: "אמא חזרה בעסקה, אבא חזר מת"

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 9:25

רן מצגר הספיד את אביו בראיון ל-103FM, וסיפר על השגרה שהוא ואימו ניהלו במנהרות עם יתר החטופים. אילו הייתה עסקה, אביו היה נותר בחיים, כך אמר. "בעסקה הקודמת שילמנו מחירים, ובכל זאת עשינו אותה. לרגע היינו בטוחים שמדינת ישראל ממשיכה לדאוג לאזרחיה".

איילה מצגר בצעדה: "נתניהו אנחנו לא נפסיק"/שב״פ ויאיר פלטי

רן מצגר, בנו של יורם מצגר שגופתו חולצה מעזה במבצע של כוחות הביטחון, תיאר היום (שלישי) את רגשותיו לגבי החילוץ בראיון ל-103FM. "אנחנו ידענו שאבא לא בחיים, לא ידענו את נסיבות המוות שלו אבל המדינה קבעה את מותו כבר ביוני. קיווינו שיהיה לנו קבר בסופו של דבר, והנה, זה התממש. אבא נורה, הוא לא נפגע בפעולה של צה"ל. הוא נרצח. מי שרצח את אבא שלי זה חמאס. לא הייתה לנו שום האשמה כלפי צה"ל לא בנושא הזה"

*לשים עם קיר זכוכית* אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, אלכס דנציג, יגב בוכשטב, חיים פרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
""אמא מספרת שהם קיימו שגרה עד הרגע האחרון". החטופים שגופותיהם חולצו במבצע כוחות הביטחון/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בהמשך השיחה מצגר ספד לאביו: "נביא אותו למנוחות בקיבוץ ניר עוז, בקיבוץ הוא חי והתגורר. אבא היה מלח הארץ. הוא נלחם בארבעה מלחמות. אבא שלי היה איש שיחה מדהים, תוך דקות הוא היה מתחבר לאנשים ומנהל איתם שיחות על כל נושא שבעולם, ועם חיוך תמידי על הפנים".

לדבריו, "אבא האמין בהיפרדות מהם אבל אנחנו לרגע לא גדלנו נאיביים. אנחנו יודעים שגם אם יהיה הסכם שלום לא יהיה שלום. אבא חשב שהפתרון הוא מחויב מהמציאות, זה לא חייב להיות שתי מדינות לשני עמים, אבל זה לא יכול להיות מדינת כל אזרחיה או מדינה דו לאומית", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
יורם מצגר. מטה משפחות חטופים, אתר רשמי
"נלחם בארבע מלחמות, היה איש שיחה מדהים". יורם מצגר/אתר רשמי, מטה משפחות חטופים

מצגר תיאר את פגישת אביו ואימו בשבי: "הם נפגשו במנהרות של חמאס. היא מספרת שילדים בני 15 לקחו, הכו וגררו אותה בדרך לטנדר, ואז הורידו אותה למטה למנהרות. אבא זיהה אותה ולקח אותה אליו. היא הייתה חבולה ופצועה ולא לגמרי בהכרה מלאה. מהרגע הזה ועד ששוחררה הם היו ביחד", אמר.

הוא תיאר את זכרונותיה מחטופים אחרים שגופותיהם חולצו במבצע: "אמא מספרת שהם קיימו שגרה עד הרגע האחרון. אלכס דנציג נתן הרצאות בנושא היסטוריה, הוא היה איש צנוע מאוד עם ידע עצום. חיים פרי היה נותן להם הרצאות על קולנוע. אבא שלי היה מעביר חידונים, כי כל החיים שלו הוא היה פותר תשבצי היגיון".

הפגנה בדרישה לקיום עסקה להשבת חטופים, כרכור, 17 באוגוסט 2024. ללא, אתר רשמי
"אם היו עושים עסקה בפברואר, אבא שלי היה פה". הפגנה בדרישה לקיום עסקת חטופים/אתר רשמי, ללא

בסיום השיחה העביר ביקורת על הממשלה בחוסר ההתקדמות בנושא עסקת החטופים: "אמא שלי חזרה בעסקה, אבא שלי חזר מת בפעולה צבאית. אם היו עושים עסקה, אבא שלי היה חוזר. אם היו עושים בתחילת פברואר, אבא שלי היה חוזר, אם היו עושים עסקה באמצע פברואר, אבא שלי היה פה. בעסקה הקודמת שילמנו מחירים נוראיים, ובכל זאת עשו עסקה. לרגע היינו בטוחים שאנחנו מוסרית במקום הנכון, שמדינת ישראל ממשיכה לדאוג לאזרחיה, שלא משאירים יהודי בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully