וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרחים שמאוימים בתביעה מצד קצין המשטרה הבכיר לא מתקפלים: "יתברר בבית המשפט"

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 20:18

מפקד תחנת חדרה סנ"צ עמית פולק איים לתבוע חמישה אזרחים בגין פרסומים נגדו בפייסבוק. כעת החמישה מגיבים ובמכתבים שהגיעו לוואלה הם דוחים את הטענות: "מטרתו - להשתיק את הביקורת הציבורית". עורך הדין המייצג את פולק: "הוא לא נרתע ממערך משומן"

"יש לנו צו": במח״ש הגיעו לבצע חיפוש בבית של סנ"צ עמית פולק/מערכת וואלה

האזרחים שמפקד תחנת חדרה איים לתבוע - לא נסוגים מאמירותיהם. במכתב מטעמו של סגן ניצב עמית פולק לחמישה אזרחים בעקבות שלל תגובות בוטות לפוסט של השר איתמר בן גביר בפייסבוק, לו מצורפת תמונת השר עם קצין המשטרה וברכה לרגל מינויו לתפקיד מפקד התחנה, הוא דרש מהם למחוק את התגובות, לפרסם התנצלות בנוסח שהכתיב ולשלוח לו מאה אלף שקלים, עשרים אלף כל אחד. איש מהחמישה אינו מכחיש את הפרסום, ומסתמן כי הם עומדים מאחורי הדברים ועומדים על זכותם לבטא אותם.

עו"ד גונן בן יצחק, אחד מהחמישה ומי שבעצמו מייצג מפגינים הנעצרים בהפגנות, דוחה ומכחיש את הנטען במכתב האיום שקיבל "אשר במחילה, הינו על גבול המגוחך", כלשון מכתב התגובה ששיגר בשמו מערך עצורי המחאה, באמצעות עו"ד תומר בן חמו. בן חמו טוען כי "אין בפרסום משום לשון הרע, ואף אם היה, הפרסום חוסה בבירור, לכל הפחות, תחת הגנות האמת בפרסום, הבעת הדעה וזוטי דברים".

עמית פולק. שלומי גבאי
מפקד תחנת חדרה סגן ניצב עמית פולק/שלומי גבאי

שמו של פולק, שלמפגינים בקיסריה ביקורת קשה נגדו, עלה לאחרונה שוב לכותרות במסגרת חקירה של המחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפת מפגינים, שימוש לרעה בכוח המשרה ושיבוש הליכי חקירה.
החמישה מציינים כי התנהלותו של פולק, הן בהפגנות והן בהקשרים אחרים, "ידועה ומתועדת היטב משלל מקורות לרבות רשמיים. לא בכדי נפתחה בדיקה של התנהלות זו, בין היתר, על ידי המחלקה לחקירות שוטרים" ומציינים כי לאור פרסומים בתקשורת, מתעוררות למצער שאלות אף לגבי התנהלותו בחקירה עצמה. הם מאיימים כי "ככל שיגיש תביעה, בניגוד גמור לאינטרס שלו, הדברים יוצגו ויתבררו בפני בית המשפט במלואם".

"עולה כי מרשך אינו נהנה משם טוב", ציין עו"ד תומר בן חמו השולל את הטענה שלקצין נגרם נזק ושבמכתבי מענה לעו"ד יוני ג'ורנו המייצג את סנ"צ פולק ציין בציניות כי "בנסיבות הקיימות נראה כי הפרסומים בעניינו אף עשויים לחזק את שמו הטוב בקרב החוגים הרלוונטיים ובוודאי שאת מעמדו המקצועי, ועל פי פרסומים בתקשורת, כך אמנם כבר אירע".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיון בתביעת לשון הרע של קריים מיניסטר נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א 29 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
גונן בן יצחק/ראובן קסטרו
עו"ד תומר בן חמו. באדיבות המצולמים
עו"ד תומר בן חמו/באדיבות המצולמים

לטענת מערך עצורי המחאה, המטרה הברורה שביסוד מכתבי האיום הינה "להשתיק את הביקורת הציבורית על האלימות הפיזית והמילולית, המוכוונת מגבוה, של חלק משוטרי משטרת ישראל, ולהלך אימים על מי שמבטא אותה". בן חמו מציין כי "כל תביעה שתוגש, ככל שתוגש, תהא אפוא תביעת השתקה ותהווה בין היתר שימוש חמור לרעה בהליכי משפט".

מערך עצורי מחאה מעלה תהיות באשר לאופן איתורם של הפרסומים נגד פולק בפייסבוק ושל המגיבים המדוברים, ולמימון הטיפול בעניינו. סנגורו של סנ"צ פולק, עו"ד יוני ג'ורנו השיב למכתבי התגובה של הנתבעים: "אני לא נוהג לנהל הליכים משפטיים בתקשורת, הכרעות ניתנות אך ורק בבתי משפט, עד כה הוכח כי בתי המשפט מתעלמים 'מרעשי הרקע', ופוסקים לגופו של עניין, התגובות מטעמם של הנתבעים מעידות בעיקר על אופיים של הנתבעים, היה מצופה בשלב זה כשהנתבעים מבינים כי פגעו בסנ"צ פולק, לקבל לפחות התנצלות, לא רק שאינם מתנצלים, אלא שהם ממשיכים בהכפשות, אין אלא להצר על התנהלותם. כנראה ככה זה כשלא משלמים שכר טרחה באופן אישי ומקבלים מימון ממערך ההפגנות. סנ"צ פולק לא נרתע ממערך משומן זה, ויפעל עד תום בכל הערכאות המשפטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully