וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל אישי: מפקד תחנת חדרה מאיים לתבוע עיתונאי ומפגינים. הם קוראים להדחתו המיידית

עודכן לאחרונה: 17.8.2024 / 21:31

פעיל המחאה גונן בן יצחק, בשם מערך העצורים והסיוע של מפגיני המחאות דורש את השעייתו המיידית של מפקד תחנת חדרה, סגן-ניצב עמית פולק, שאחראי גם על ההפגנות בקיסריה. מנגד, בכיר המשטרה מאיים שייתבע 100 אלף שקלים מבן יצחק ופעילים אחרים בגין פרסומים כנגדו בפייסבוק

יולנדה יבור מפגינה מול סנ"צ עמית פולק בקיסריה/מוקד קיסריה

מערך העצורים והסיוע של מפגיני המחאות דורש את השעייתו המיידית של מפקד תחנת חדרה, סגן-ניצב עמית פולק, שבתחום אחריותו, בין היתר, היישוב קיסריה, שם שוטריו חוצצים בין המפגינים לבין מעונה של משפחת נתניהו, באופן שנוי במחלוקת המסתיים במעצרים, תפיסת מגפונים, פלאפונים, מיצגים ואף כלי רכב.

פולק, ששוב הסתבך עם המחלקה לחקירות שוטרים, מצוי עכשיו בחקירה על רקע חשד לתקיפת שלושה "לוחמי כיפור 73" בני שבעים ומעלה, שימוש לרעה בכוח המשרה ושיבוש מהלכי חקירה. במעמד מביש לקצין משטרה התדפקו חוקרי מח"ש על דלת ביתו בניסיון לתפוס את הטלפון הנייד שלו הדרוש להם לחקירה הזו.

במקביל, בבית משפט השלום בחדרה הורה השבוע שופט להחזיר למפגינים את כול האבזרים התפוסים שעוד נותרו בידי התחנה שלו, ללא יוצא מן הכלל.

עמית פולק. שלומי גבאי
שוב מסתבך. סנ"צ פולק/שלומי גבאי

עו"ד גונן בן יצחק, בשם מערך העצורים, במכתב ששיגר אתמול (חמישי) לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מעלה שורה של נימוקים לדרישתו להשעות את סנ"צ פולק, מעבר לחקירה המתנהלת. הוא מזכיר את המשפט שניהלה מח"ש כנגדו פולק ואשתו, שבו זוכה קצין המשטרה מהחשדות נגדו, אולם בן יצחק טוען כי "במהלך ההליך עלו כנגד פולק עובדות קשות אשר מעמידות את כשירותו לשמש בתפקדי פיקוד במשטרה בספק גדול".

הוא מציין כי "במסגרת החקירה הפלילית שהתנהלה כנגד סנ"צ פולק הסתבר שבזמן שפולק ניהל רומן עם הגב' בוסקילה (היום אשתו, י.א.), הוא ניהל במקביל יחסים אינטימיים עם ארבע שוטרות הכפופות לו". לדבריו, "הוא אף לקח את כולן או את חלקן לצימרים". הוא מוסיף כי "אם בכך אין די, הרי שלאחרונה הסתבר כי סנ"צ פולק ממשיך בהתנהלותו העבריינית לכאורה, במספר אירועים שונים, אשר יחד מעלים חשש כבד כי סנ"צ פולק מזלזל באופן בוטה בחוקי מדינת ישראל", ומציין כי העיתונאי יוסי מזרחי חשף לאחרונה בחדשות 12, שסנ"צ פולק השתלט לכאורה על שטח ציבורי ובנה בו בריכת שחייה, וכן בנה תוספות בנייה בלתי חוקיות בביתו בקרית אתא. "מדובר במעשה שמעבר להיותו בלתי חוקי, הוא מעביר מסר פסול לפיו לקצין משטרה בכיר מותר לצפצף על חוקי הבנייה, ועל החלטות של ועדת הערר המחוזית", טוען עו"ד בן יצחק במכתבו לשר.

"בנסיבות אלה לא מתקבל על הדעת כי סנ"צ פולק ימשיך בתפקידי פיקוד במשטרה. הדעת נותנת כי לנוכח צבר האירועים המעידים על זלזול מוחלט של סנ"צ פולק בשלטון החוק יש להדיח אותו ממשטרת ישראל או לכל הפחות להשעות אותו מתפקידו לאלתר", דרש בן יצחק במכתבו לבן גביר, והודיע כי ככל שהדבר לא ייעשה באופן מידי, בכוונתו לעתור לבית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה ליד בית נתניהו בקיסריה, 23 ביוני 2024. יואב איתיאל
הפגנה ליד בית נתניהו בקיסריה, 23 ביוני 2024/יואב איתיאל

"במצב דברים נורמלי, שר לביטחון לאומי סביר היה עומד על הרגליים האחוריות כדי שקצין כזה לא יזהם את שורות המשטרה", צייץ גונן בן יצחק, "אבל השר שלנו זה איתמר בן גביר והוא מגבה התנהלות כזו ומעודד אותה בגיבוי שהוא נותן לשוטרים כאלה".

פולק מצידו אינו שוקט על השמרים גם במישור המשפטי. השבוע, באמצעות עו"ד יוני ג'ורנו המייצג אותו, שיגר איום בתביעה לחמישה אנשים שהגיבו לפוסט פייסבוק מחודש מאי של השר איתמר בן גביר, על רקע צילום שלו עם מפקד התחנה פולק ושבו הודיע כי אישר את מינויו לתפקיד מפקד תחנת חדרה, נימק את המינוי והביע בו תמיכה. לפוסט היו תגובות רבות, חלקן בוטות. לטענת עו"ד ג'ורנו, חמישה האנשים המדוברים "חצו את רף חופש הביטוי". בין המגיבים כנגדם הוא מאיים בתביעה, תושבת אור עקיבא יעל וקסמן, שלטענתו כתבה כנגד פולק, "עמית הוא קצין אלים מאד וקידומו ושכמוהו יהפוך את המשטרה ליותר ויותר אלימה".

טליה עוזיאל, ממושב יודפת כתבה לכאורה שהיא "מכירה אישית מישהי שבזכות הקצין הנחמד יושבת עכשיו בכיסא גלגלים ועם יד שבורה, אישה בת 50+ שעמדה עם שלט בהפגנה, לא התפרעה ולא תקפה אף אחד. אז אולי יש פה גיבורי מילים, אבל הקצין הזה מנצל את מעמדו, מתחנף לשר שכוחו בדיבורים בלבד". לטענת עו"ד ג'ורנו, שלמה בוקסרמן מהישוב עצמון כתב תחת הפוסט של בן גביר כי "התברר מה אתה מוצא בעמית פולק, אופס, מתברר שהוא עבריין כמוך, לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב" וכן בפוסט אחר, "מסתבר שמפקד תחנת חדרה הוא לא רק שוטר אלים שפועל בניגוד לפקודות, אלא גם עבריין".

יולנדה יבור. ללא קרדיט, אתר רשמי
"אין לך מה ללקק כאן". יולנדה יבור/אתר רשמי, ללא קרדיט

פעיל המחאה גדעון הריס מבית ינאי כתב לכאורה, "עמית גם זיין מצטיין עם שוטרות תחת פיקודו, אלים ביותר נגד מפגינים עוצר מפגינים לצורך ענישה בלבד", ועוד. עו"ד גונן בן יצחק עצמו הוא אחד מהחמישה אותם מאיים פולק לתבוע בגין תגובתו שלו לכאורה לפוסט המדובר, "לזרגג ארבע שוטרות במקביל נחשב 'פעילותו לאכיפת החור'".

עו"ד ג'ורנו, בשם פולק, דורש מכל אחד מהחמישה להסיר את הפרסום ולפרסם התנצלות בנוסח שהכתיב, ובמקביל לשלוח לו המחאה בסך 20 אלף שקלים ובסך הכול 100 אלף שקלים. במכתבו לבוקסרמן הוא טוען כי כתבתו של יוסי מזרחי היתה "כתבה מוזמנת של אנשי המחאה בקיסריה" וכי עליה מוגשת תביעה בימים אלו כנגד הכתב יוסי מזרחי והערוץ.

ובינתיים, ד"ר יולנדה יבור, שנעצרה ועוכבה כבר עשר פעמים במחאות קיסריה והאזור, התעמתה ישירות עם מפקד התחנה שהמפגינים מתעבים, כשהשניים מצאו עצמם שוב זה מול זו בשבת שעברה בקיסריה והיא קראה מולו במגפון: "איך אתה לא מתבייש להופיע כאן, עבריין במדים, מצאת כבר את הסמארטפון שלך? בושה וחרפה שאתה מגיע לכאן, בן גביר לא נמצא כאן, אין לך מה ללקק כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully