וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות עתרה לבג"ץ נגד מינוי נציב שירות המדינה ע"י רה"מ

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 17:43

בשבוע שעבר, הממשלה אישרה כי רה"מ ימנה את נציב שירות המדינה ולאח"כ יועבר לאישור הוועדה המייעצת למינויים בכירים. לפי העתירה, שהוגשה על ידי ארגון העובדים, נטען כי הסכנה לפוליטיזציה של משרת הנציב משמעותה, בראש ובראשונה, פגיעה אנושה בציבור עובדי שירות המדינה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "חייבים לעצור את הכאוס"/קונטקט

ההסתדרות עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד החלטת הממשלה בעניין הליך מינוי נציב שירות המדינה בידי ראש הממשלה ודורשת לבטל את ההחלטה. בנוסף, דרשה ההסתדרות לקבוע מנגנון מינוי למשרת הנציב דרך ועדה בלתי תלויה בהתאם לעקרונות בחוות הדעת של היועצת המשפטית למשרד רה"מ והיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

בעתירה, שהוגשה על ידי היועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר ועו"ד רונן ברומר, נטען כי מתווה המינוי שהממשלה אישרה בשבוע שעבר, לפיו נציב שירות המדינה ימונה על ידי ראש הממשלה ויאושר בידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים - יוביל לפוליטיזציה של משרת נציב שירות המדינה ולהתגברות תופעת המינויים הפוליטיים. עוד נטען בעתירה כי המהלך "יפגע באופיו של שירות המדינה, יפגע אנושות בעובדים ויקנה עדיפות לקשרים במקום לכישורים".

ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג במשרדי הממשלה ובשירות המדינה והיא מייצגת מעל ל-80,000 עובדים בשירות הציבורי והממשלתי. בעתירה נטען כי נציב שירות המדינה הוא גורם בעל השפעה ניכרת על סביבת העסקתם של עובדי המדינה והוא מעורב כמעט בכל היבט הנוגע לאופן העסקתם של עובדי המדינה החל מקליטתם לעבודה, קביעת תנאי עבודתם וקידומם, נקיטה בהליכי משמעת ועד לפיטורים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי. נעמה גרינבאום/"הארץ", אתר רשמי
מינוי פוליטי בראש ההיררכיה יוביל להפיכת כל שדרת הניהול לפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, נעמה גרינבאום/"הארץ"

"הסכנה לפוליטיזציה של משרת נציב שירות המדינה משמעותה, בראש ובראשונה, פגיעה אנושה בציבור עובדי שירות המדינה", נטען בעתירה. "מינוי פוליטי בראש ההיררכיה יוביל להפיכת כל שדרת הניהול לפוליטית ותשנה בצורה ניכרת את אופיו של השירות".

לטענת ההסתדרות, ההחלטה אף פוגעת ביכולת למשוך כוח אדם איכותי וערכי לשורות שירות המדינה, בשל החשש של אזרחים כי לא יוערכו ולא יקודמו על בסיס טיב כישוריהם, אלא כאמור על בסיס עומק קשריהם הפוליטיים.

"לנציב שירות המדינה תפקיד קריטי כשומר סף שתפקידו למנוע מינויים פוליטיים אסורים בשירות המדינה, ולהבטיח שירות מדינה הפועל לטובת כל אזרחי המדינה, כך שעובדי שירות המדינה יוכלו להביע את עמדתם באופן מקצועי ולפעול כ'נאמני ציבור', ללא מורא וללא חשש כי יבולע להם בשל כך. מנציב שירות המדינה נדרש לעמוד בלחצים אדירים מצד הדרג הפוליטי, ולבלום ניסיונות לפוליטיזציה של שירות המדינה", סיכמו העותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully