וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה מתמהמהת, ונתניהו שולח תנחומים: "לב כולנו דואב על האובדן הנורא"

בצל המגעים לעסקה, נתניהו הביע צער על מותם של החטופים שנלקחו לעזה בחיים - וגופותיהם חולצו הלילה מחאן יונס: "רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות". בן גביר: "חטופים מחזירים בלחץ צבאי, לא בעסקאות מופקרות". לפיד: "הם היו בחיים!"

משפחות חטופים הדליקו מדורה בבגין כאזהרה מהסלמה אם לא תהיה עסקה/דנור אהרון

ההודעה על חילוץ גופותיהם של שישה חטופים מחאן יונס עוררה, כצפוי, גל תגובות במערכת הפוליטית - בקואליציה ובאופוזיציה כאחד. התגובות הציפו מחדש את הדיון על עסקת החטופים, ועל השאלה אם היה אפשר להציל את ששת החטופים שנלקחו לעזה בעודם בחיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "לב כולנו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות". הוא ביקש "להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של צה"ל והשב"כ על גבורתם ופעולתם הנחושה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי ליבו עם המשפחות שיקיריהן הושבו מתים, אך הדגיש כי
"את החטופים החיים ואלו שאינם יש להשיב רק בלחץ צבאי עצים, ובהפסקת הדלק והסיוע ההומניטרי לטרור ולתומכיו - ולא בעסקאות מופקרות שיביאו לנו חלילה, חטופים ונרצחים נוספים בעתיד".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התבטא ברוח דומה ואמר כי "‏מדינת ישראל מחויבת להכריע את המלחמה הזו ולסיים אותה בניצחון מוחלט ובהשמדת חמאס, ולהשיב את החטופים כולם.
‏נמשיך לפעול בעזרת השם יחד, עד השגת היעדים כולם".

אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, אלכס דנציג, יגב בוכשטב, וחיים פרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
"לו רק פוליטיקאי אחד היה מסכן את עתידו הפוליטי כדי להחזירם בחיים". נדב פופלוול, יגב בוכשטב, אברהם מונדר, אלכס דנציג וחיים פרי/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוציא ב-X (לשעבר טוויטר) הודעת תנחומים למשפחות "ולכל בית ניר עוז ונירים. יהי זכרם ברוך". בהמשך הוציא ציוץ נוסף, בן שלוש מילים בלבד: "הם היו בחיים!"

יו"ר מפלגת הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן, אמר כי חילוץ הגופות הוא "מעשה נאצל, המעורר הערצה", ומייד תקף את נתניהו: "תארו לעצמכם שפוליטיקאי אחד היה מסכן את עתידו הפוליטי כדי להביא אותם בחיים. הוא לא עשה את זה, והוא אדם שפל, המרסק את התקווה וזורע ייאוש על סביבותיו. אנחנו לא נוותר. לישראל תהיה מנהיגות אמיצה ויישרת דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully