וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקני: איראן אחראית לפריצה לקמפיין של טראמפ

סוכנויות המודיעין בארה"ב קבעו שאיראן אכן אחראית לגניבת המידע מהקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ולניסיון לפרוץ גם לזה של יריבתו הדמוקרטית קמלה האריס. בטהראן מכחישים

קויק: טראמפ חזר לטוויטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

איראן עומדת מאחורי הפריצה לקמפיין של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ וניסיון הפריצה לקמפיין של המפלגה הדמוקרטית - כך הודיעו הלילה (שני) ה-FBI וקהילת המודיעין האמריקנית.

ה-FBI תדרך בימים האחרונים את אנשי הנשיא לשעבר על ממצאי החקירה הראשונים, שנפתחה אחרי שכלי תקשורת שונים דיווחו על קבלת מסמכים שהם האמינו שמקורם אצל בכיר בקמפיין של טראמפ. הקמפיין פנה בתחילת החודש ל-FBI, שפתחה בחקירה. טראמפ אמר אז שהאיראנים הצליחו להשיג רק מידע שהיה זמין בפומבי.

"קהילת המודיעין בטוחה שהאיראנים חיפשו, באמצעות הנדסה חברתית ואמצעים אחרים, גישה לאנשים עם גישה ישירה לקמפיינים הנשיאותיים של שתי המפלגות. פעילות כזו, כולל גניבות וחשיפות, נועדו להשפיע על תהליך הבחירות בארה"ב", נמסר בהצהרה המשותפת. "חשוב לציין שגישה זו אינה חדשה. איראן ורוסיה השתמשו בטקטיקות אלה לא רק בארצות הברית במהלך מערכת הבחירות הפדרלית הנוכחית והקודמת, אלא גם במדינות אחרות ברחבי העולם".

קמפיין הבחירות של סגנית הנשיאה קמלה האריס דיווח שהאקרים ניסו ללא הצלחה להשיג מידע ממנו.
גורמים אמריקניים סבורים שהחקירה היא הסימן הברור ביותר למאמציה של איראן, ושל מדינות אחרות, להשפיע על הבחירות הקרובות, שייערכו בנובמבר.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, ארצות הברית, 17 באוגוסט 2024. רויטרס
בארה"ב מזהים מאמצים גדולים של איראן להשפיע על הבחירות. טראמפ/רויטרס

משלחת איראן באו"ם דחתה את הטענות "הלא מבוססות" כלשונה, שלפיהן ממשלתה עומדת מאחורי מבצע הפריצה וההדלפה מהקמפיינים הנשיאותיים בארצות הברית.

"האשמות כאלה אינן מבוססות וחסרות כל יסוד", מסרה המשלחת האיראנית. "לרפובליקה האסלאמית של איראן אין כוונה או מניע להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית. אם ממשלת ארצות הברית מאמינה באמת ובתמים בתקפות טענותיה, עליה לספק לנו את הראיות הרלוונטיות - אם יש כאלו בכלל - שאליהן נגיב בהתאם".

איראן הצליחה להפתיע את חלק מהגורמים האמריקניים באגרסיביות של מאמציה להתערב בבחירות 2020, כולל על ידי איומים על נציגי בחירות רשמיים. אף שוושינגטון כבר ערוכה לכך יותר כיום, ארבע שנים מאוחר יותר, בכירים אמריקנים אמרו שנראה שאיראן עדיין מוכנה לא פחות לנסות לגרום לכאוס במהלך הבחירות הקרובות.

עוד בוואלה

טראמפ: איראן פרצה למיילים של הקמפיין

לכתבה המלאה
סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת לנשיאות, קמלה האריס, בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, היום הראשון, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
ההאקרים האיראנים ניסו לפרוץ גם לקמפיין הדמוקרטי. האריס בוועידת המפלגה, הלילה/רויטרס

לפי הערכות החוקרים האמריקנים, האקרים איראנים פרצו ביוני לחשבון המייל של מקורבו הוותיק של טראמפ, הפעיל הפוליטי רוג'ר סטון, ולאחר מכן השתמשו בו כדי לנסות ולפרוץ לחשבון של בכיר בקמפיין של המועמד הרפובליקני. המטרה שלהם הייתה, לפי דיווח ב-CNN, להשיג גישה לרשתות של הקמפיין.

בנוסף לפריצה, חשבון AOL שהשתמש בשם הבדוי "רוברט" הדליף מסמכים פנימיים של קמפיין טראמפ לכלי תקשורת בארצות הברית. לפי דיווח באתר פוליטיקו, אחד המסמכים הללו היה תיק מידע על סגנו המועד של טראמפ, ג'יי די ואנס. השיטות של ההאקרים היו מוכרות לחוקרים, שלכן ידעו לזהות במהרה שמאחורי הפריצה עומדת קבוצה הקשורה למשמרות המהפכה.

אדם המכיר את חילופי המיילים בין אותו "רוברט" לכתבים סיפר שמי שעומד מאחורי החשבון דיבר באנגלית רצוצה ולחץ על כתב לפרסם עוד מהמסמכים.

חוקרים בגוגל אמרו בשבוע שעבר שההאקרים האיראנים תקפו גם חשבונות מייל של בכירים אמריקנים ושל אנשים הקשורים לקמלה האריס ולנשיא ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully