וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: איראן פרצה למיילים של הקמפיין

המועמד הרפובליקני אמר שמיקרוסופט עדכנה את הקמפיין שלו על הפריצה, ולדבריו נגנב רק מידע שהיה ידוע בפומבי. לפי דיווח ב"פוליטיקו", שחשף את הפריצה, נשלחו מסמכים פנימיים על ג'יי די ואנס, הסגן המיועד של טראמפ, מחשבון מייל בשם "רוברט". טהראן מכחישה

פגישת נתניהו-טראמפ/לע"מ, רועי אברהם

הקמפיין לנשיאות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיע אמש (שבת) כי הוא נפרץ ורמז כי גורמים איראניים היו מעורבים בגניבה ובהפצה של מסמכים פנימיים רגישים. טהראן מכחישה.

הקמפיין לא סיפק ראיות ספציפיות למעורבות האיראנית, אך הטענה מגיעה יום לאחר שמיקרוסופט פרסמה דוח המפרט את ניסיונותיהם של סוכנים זרים להתערב בקמפיין הבחירות. הדוח ציין מקרה שבו יחידת מודיעין צבאית איראנית שלחה ביוני "דואר פישינג ממוקד לפקיד בכיר בקמפיין נשיאותי מחשבון מייל פרוץ של יועץ בכיר לשעבר".

אתר פוליטיקו דיווח אתמול לראשונה על הפריצה לקמפיין של טראמפ. לפי האתר, הוא החל לקבל מיילים ב-22 ביולי מחשבון אנונימי. המקור - חשבון מייל של AOL שזוהה רק בשם "רוברט" - העביר את מה שנראה כמו תיק מחקר שהקמפיין עשה ככל הנראה על המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא, הסנאטור מאוהיו ג'יי די ואנס. המסמך מתוארך ל-23 בפברואר, כמעט חמישה חודשים לפני שטראמפ בחר בוואנס כעמיתו למרוץ.

בהמשך, טראמפ פרסם פוסט ברשת החברתית שלו ואמר שמיקרוסופט עדכנה את הקמפיין שלו שאיראן אחראית לפריצה. לדבריו, המידע היחיד שהצליחו לגנוב הוא כזה הזמין לכולם.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, 24 ביולי 2024. רויטרס
איראן הגבירה את מאמצי ההתערבות שלה בבחירות בארה"ב. טראמפ/רויטרס

דובר הקמפיין של טראמפ, סטיבן צ'אונג, האשים "מקורות זרים העוינים את ארצות הברית" בפריצה. "המסמכים האלה הושגו באופן בלתי חוקי" ו"נועדו להפריע לבחירות 2024 ולזרוע כאוס לאורך כל התהליך הדמוקרטי שלנו", אמר צ'אונג.

הוא הצביע על הדוח של מיקרוסופט שפורסם ביום שישי ומסקנותיו לפיהם "האקרים איראנים פרצו לחשבון של 'פקיד בכיר' במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב ביוני 2024, מה שעולה בקנה אחד עם העיתוי הקרוב לבחירת מועמד סגן הנשיא טראמפ על ידי הנשיא טראמפ".

"האיראנים יודעים שהנשיא טראמפ יפסיק את שלטון הטרור שלהם בדיוק כפי שעשה בארבע שנותיו הראשונות בבית הלבן", אמר צ'אונג. הוא הזהיר כי "כל כלי תקשורת או כלי תקשורת שמדפיסים מחדש מסמכים או תקשורת פנימית עושים כרצונם של אויבי אמריקה ועושים בדיוק מה שהם רוצים".

צ'אונג לא הגיב אם קמפיין טראמפ נמצא בקשר עם מיקרוסופט בנושא, והחברה מסרה שאין לה תגובה נוספת מעבר לדוח שפרסמה יום קודם לכן.

עוד בוואלה

טראמפ על הכוונת: פקיסטני הקשור לאיראן נאשם בארה"ב בתכנון התנקשויות פוליטיות

לכתבה המלאה
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, אסמאעיל קאאני, בטקס לזכרו של קודמו קאסם סולימאני בטהראן, 3 בינואר 2024. רויטרס
טהראן מבטיחה לנקום את חיסולו של קאסם סולימאני/רויטרס

דובר המועצה לביטחון לאומי מסר בהצהרה שהיא מתייחסת לכל דיווח על התערבות זרה בלתי הולמת "ברצינות רבה" ומגנה כל ממשלה או ישות שמנסה לערער את האמון במוסדות הדמוקרטיים בארצות הברית. הוא הוסיף שהוא מפנה את הנושא למשרד המשפטים.

נציגות איראן באו"ם, כשנשאלה על טענת קמפיין טראמפ, הכחישה את מעורבותה של איראן בפריצה או בניסיונות להתערב בבחירות בארצות הברית. ואולם, טהראן הואשמה לא אחת בהתקפות סייבר נגד אויבותיה, בהן ישראל וארצות הברית.

בנוסף לכך, איראן מאיימת לנקום בטראמפ על שהורה על חיסול הגנרל קאסם סלימאני ב-2020, ורק בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד פקיסטני שהיה קשור לטהראן, שתכנן התנקשויות פוליטיות בארצות הברית - ככל הנראה גם של טראמפ עצמו.

הקמפיין של סגנית הנשיא קמלה האריס לא הגיב לשאלות על הפריצה לקמפיין של טראמפ או על נהלי אבטחת הסייבר של המועמדת הדמוקרטית. ב-2016, נפרצו מיילים של בכירים במפלגה הדמוקרטית, במבצע שיוחס לרוסיה ושהסב נזק גדול למועמדת דאז הילרי קלינטון.

בדוח של מיקרוספט נכתב שלאחרונה חלה התעצמות בניסיונות ההשפעה הזרים על הבחירות בארצות הברית, ואלו נעשים לא רק על ידי הרוסים אלא גם על ידי האיראנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully