וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הכוונת: פקיסטני הקשור לאיראן נאשם בארה"ב בתכנון התנקשויות פוליטיות

6.8.2024 / 21:23

אסיף מרצ'אנט ניסה לגייס רוצחים שכירים לטובת פגיעה באישים פוליטיים, כשלפי ההערכות אחד מהם היה הנשיא לשעבר, שהורה על חיסול קאסם סולימאני. הוא נעצר יום קודם לניסיון ההתנקשות בטראמפ, אך הרשויות אמרו שלא נמצא קשר בין המקרים

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

אזרח פקיסטני הקשור לממשלת איראן נעצר בארצות הברית באשמת תכנון התנקשויות פוליטיות, כולל בנשיא לשעבר דונלד טראמפ - כך הודיע הערב (שלישי) משרד המשפטים האמריקני.

לפי כתב האישום, אסיף מרצ'אנט, בן 46, ניסה לגייס אנשים בתוך ארצות הברית לטובת מזימה איראנית לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, ב-2022. טראמפ, שהיה הנשיא אז והורה על התקיפה, הוזכר כמטרה פוטנציאלית, אך התכנית לא התמקדה בו באופן ספציפי, לפי מקור המעורה בנושא.

מרצ'אנט, שלפי התביעה שהה באיראן לפני שנסע לארצות הברית דרך פקיסטן, הואשם בהזמנת רצח בבית משפט פדרלי בברוקלין, ניו יורק. לפי רישומי בית המשפט, שופט פדרלי הורה על מעצרו ב-17 ביולי.

"במשך שנים, משרד המשפטים פועל באגרסיביות כדי להתמודד עם מאמציה החצופים והבלתי מתפשרים של איראן לנקום בפקידי ציבור אמריקנים על חיסול הגנרל האיראני סולימאני", מסר התובע הכללי מריק גרלנד בהצהרה.

אסיף מרצ'נט, אזרח פקיסטני הקשור לאיראן ונאשם בארה"ב בתכנון התנקשויות פוליטיות. רויטרס
ביקר באיראן לפני שהגיע לארה"ב. הנאשם אסיף מרצ'אנט/רויטרס

המסמכים שהוגשו לבית המשפט לא נקבו בשמות המטרות של המתנקש. לפיהם, מרצ'נט אמר למודיע של רשויות אכיפת החוק כי תהיה "אבטחה מסביב" למטרה מסוימת.

דובר משרד המשפטים סירב להגיב מעבר לכך. אברהם מוסקוביץ, עורך דינו של מרצ'נט, לא הגיב לבקשת תגובה.

"לא קיבלנו שום דיווח בנושא הזה מממשלת ארצות הברית. עם זאת, ברור כי דפוס הפעולה המדובר סותר את מדיניות ממשלת איראן להעמיד לדין משפטית את רוצח הגנרל סולימאני", נמסר בהודעה של המשלחת האיראנית לאו"ם בניו יורק.

למרות ההכחשה, וושינגטון חשפה בשנים האחרונות כמה מזימות להתנקשות בבכירים אמריקנים שהיו מעורבים בחיסולו של סולימאני בתקיפת כטב"ם בבגדאד.

עוד בוואלה

בעקבות הירי בטראמפ: ראש השירות החשאי התפטרה מתפקידה

לכתבה המלאה
דונאלד טראמפ לאחר שניצל מניסיון התנקשות, פנסילבניה, 14 ביולי 2024. רויטרס
טראמפ במחווה לתומכיו אחרי שנורה בעצרת בפנסילבניה, בחודש שעבר/רויטרס

טראמפ, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות, נפצע בניסיון התנקשות בעצרת בחירות בפנסילבניה בחודש שעבר. אך גרלנד אמר שהחוקרים לא מצאו ראיות לכך שלמרצ'נט היה קשר כלשהו לירי, שלדברי גורמים רשמיים בוצע על ידי חמוש בודד בן 20. האזרח הפקיסטני נעצר ב-12 ביולי, יום לפני ניסיון ההתנקשות בטראמפ.

עם זאת, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, מייק טרנר הרפובליקני, אמר שהעובדה שהמזימה של האזרח פקיסטני נחשפה יום קודם לניסיון ההתנקשות, הופכת את המחדל האבטחתי לבלתי מתקבל על הדעת עוד יותר.

"כישלון השירות החשאי בבאטלר, פנסילבניה, מקומם עוד יותר לאור החשד למתנקשים הנתמכים על ידי איראן נגד בכירים לשעבר בממשל טראמפ, כולל הנשיא טראמפ עצמו", אמר טרנר בהצהרה. "באותו יום, האיום בהתקפות צלפים היה אפילו גבוה מהרגיל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully