וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הראש של נתניהו: משפחות חטופים שלחו מכתב ישיר למתווכות במו"מ

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 22:35

הפנייה נעשתה לראש ה-CIA, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר, על ידי "פורום חיים" - שגם הוציא את הספר "מר הפקרה" נגד נתניהו. במכתב, שלא נשלח לאף גורם ישראלי, המשפחות הדגישו כי הן מגבות את חתירתם לסיום המלחמה וכל צעד שנדרש להשבת החטופים

משפחות חטופים הדליקו מדורה בבגין כאזהרה מהסלמה אם לא תהיה עסקה/דנור אהרון

משפחות חטופים שלחו היום (שני) מכתב למתווכות במו"מ בקריאה להביא לעסקה. הפנייה שנעשתה על ידי "פורום חיים", והגיעה לידי וואלה, הועברה לראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, מבלי לכתב גורם ישראלי. המשפחות כתבו כי הן מגבות את חתירתם לסיום המלחמה וכל צעד שנדרש להשבת החטופים.

"בשם רוב אזרחי ישראל שתומכים בהסכם הפסקת האש ושחרור החטופים, אנו מבקשים להביע את תודתנו העמוקה על מאמצי התיווך הבלתי פוסקים שלכם ועל מחויבותכם להביא לסיום ההסכם במהירות האפשרית", כתבו חברי הפורום - שגם הוציא את הספר "מר הפקרה" שהאשים את ראש הממשלה נתניהו במחדלי 7 באוקטובר והחודשים שלאחר מכן. המהלך הנוכחי נעשה מעל ראשו.

"ברצוננו להפנות את תשומת ליבכם לקמפיין חסר תקדים שהתרחש בישראל בחודש שעבר, הממחיש את התמיכה הציבורית הרחבה להסכם. סקרי דעת קהל מראים בעקביות כי רוב עצום של הישראלים תומך בהסכם. תמיכה זו באה לידי ביטוי גם בהפגנות קבועות ברחבי ישראל ובאמירות של דמויות מפתח בחברה הישראלית".

מחאה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024. רוני כנפו
מחאה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024/רוני כנפו
מחאה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024. רוני כנפו
מחאה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024/רוני כנפו

"יתרה מזאת", הוסיפו, "בחודש יולי, פורום משפחות החטופים והנעדרים של ישראל השיק מאמץ ארצי לתרגם את התמיכה החיובית הזו לפעולה אישית. במסגרת תקופה של שבועיים, כ-250,000 ישראלים נתנו את חתימתם והתחייבותם האישית להסכם המוצע. אנו בטוחים שקמפיין ארוך יותר היה מניב מספרים גבוהים אף יותר. מאמציכם הדיפלומטיים הקודמים כבר הובילו להסכם שהביא לשחרורם של למעלה ממאה חטופים. זה נותן לציבור הישראלי סיבה לאופטימיות בימים קשים אלו. אנו מאמינים שהמשא ומתן הנוכחי, המתקיים בחסותכם, יכול וצריך גם הוא להצליח".

עוד כתבו כי "אנו מגבים את מאמציכם להחזיר את כל החטופים שנותרו, לסיים את המלחמה בעזה, למנוע הסלמה אזורית, ולסלול דרך דיפלומטית לריפוי ושלום. רק כך יושג ביטחון לכולם, יתאפשר שיקום רצועת עזה והקהילות הסמוכות לגבול, ומשפחות החטופים יתאחדו עם יקיריהן. חתימת ההסכם תהיה צעד מכריע קדימה, בדרך החוצה מהמצב הקשה הנוכחי ולקראת עתיד טוב יותר".

"אנו מפצירים בכם להמשיך בעבודה הטובה שאתם עושים, ולא להסס לנקוט בכל הצעדים הדרושים לשכנע את שני הצדדים להתגמש ולסגור את ההסכם. אם תעשו כן, תהיה לכם תמיכה רחבה מהציבור הישראלי, ורצינו שתדעו זאת", סיכמו.

הפגנה בדרישה לקיום עסקה להשבת חטופים, כרכור, 17 באוגוסט 2024. ללא, אתר רשמי
הפגנה בדרישה לקיום עסקה להשבת חטופים, כרכור, 17 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ללא
הצהרת משפחות חטופים בדרישה לאשר את העסקה להשבת בניהן, שער בגין, 17 באוגוסט 2024. רוני כנפו
הצהרת משפחות חטופים בדרישה לאשר את העסקה להשבת בניהן, שער בגין, 17 באוגוסט 2024/רוני כנפו

אחד ממובילי המהלך הוא פרופ' בועז אצילי, בן דודו של אביב אצילי שנרצח בקיבוץ ניר עוז וגופתו מוחזקת בעזה. "כש'גורמים מדיניים בכירים' עושים ככל יכולתם להכניס למו"מ תנאים שיביאו לכישלון העסקה, ימנעו את שחרור החטופים ויפגעו קשות בביטחון ישראל, רצינו להביא לידיעת המתווכות שזו אינה עמדתו של עם ישראל".

אפרת מצ'יקווה, אחייניתו החטוף של גדי מוזס, הייתה גם היא משולחות המכתב. "ישראל אינה יכולה לשרוד ללא מערכת יחסי חוץ תקינה יציבה וערכית. בעוד שמערך החוץ הישראלי מתפוגג בוחרים האזרחים להיות חוד החנית הדיפלומטית שיחזק את הקשרים של ארצנו ברחבי העולם, בגאווה, ביראת כבוד ועם חזון לעתיד שיחזיר את האור למחוזותינו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully