וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא אשתתף בטקס לציון ה-7 באוקטובר של מירי רגב"

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 21:30

"הטקס היחיד שממשלת נתניהו והקיצונים יכולה וצריכה לעשות זו התפטרות והודעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית", מסר ראש האופוזיציה. לדבריו במקום לקחת חלק בטקס, "אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם"

רגב ביקרה בעוטף: "לא מבינה למה המפגינים מפריעים לנו לעשות את העבודה פה"/אבי רוקח

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר הערב (שני) כי לא ישתתף "בטקס לציון ה-7 באוקטובר של מירי רגב". לדבריו, "אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם. הטקס היחיד שממשלת נתניהו והקיצונים יכולה וצריכה לעשות זו התפטרות והודעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

ראש אופוזיציה הוא סמל שלטון שאמור להשתתף באירועים ממלכתיים אך מאז הקמת הממשלה בשנה שעברה לפיד אינו נוהג להשתתף ברוב הטקסים המשותפים לצד ראש הממשלה כמו ביום הזיכרון, יום השואה, ויום העצמאות. בשנה שעברה הוא החרים את טקס הדלקת המשואות ואמר כי מדובר ב"משדר תעמולה ממשלתי".

מירי רגב במהלך נאומה במליאה הכנסת 20 באוקטובר 2021

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 1 ביולי 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת; יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
מירי רגב במהלך נאומה במליאה הכנסת 20 באוקטובר 2021 יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 1 ביולי 2024/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת; יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר פורסם כי משפחות שכולות וקרובי חטופים זועמים על הטקס הממלכתי המתוכנן לציון 7 באוקטובר בהובלת השרה רגב, ונערכים לקיים אירוע אלטרנטיבי. בימים האחרונים, סביב ההכרזה על הטקס עליו תהיה אמונה שרת התחבורה, גורמים שונים החליטו להחרים אותו ולתכנן חלופות, בדומה למה שנעשה סביב הדלקת המשואות - כך נודע לוואלה.

בקרב נפגעי 7 באוקטובר שורר אי-נחת מהתוכנית הצפויה. "אין מקום לטקסים", קובע יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן. "הממשלה אמורה לשחרר שבויים ולא לעשות להם טקסים, לפעול למען העם ולא עצמה. להתעסק בתיקון המצב שהיא אחראית לו. היא צריכה להיעלם מחיינו, אבל ממשיכה את המלחמה על חשבון אזרחי ישראל כדי לשמר מקומו של העומד בראשה. אם היא כבר ממשיכה לשמור על קיומה, לפחות שתשקם את מה שאפשר - וזה להחזיר את החטופים, בעיקר את החיים, שיכולים למות שם וסובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully