וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השירות בצה"ל היה משמעותי עבורו": הגשש מחמוד עמרייה נהרג מפגיעת כטב"ם

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 20:30

"הוא תמיד אמר שגם הבנים שלו ילכו בעקבותיו וישרתו", סיפר קרוב משפחתו של עמרייה. "החינוך של הילדים היה מאד חשוב עבורו, ואת זמנו הפנוי תמיד השקיע בהם". מוניר זבידאת, ראש פורום ראשי הרשויות הבדואיות בצפון, ספד לו: "מדובר באדם ערכי ממשפחה ערכית"

אזעקות בגליל, 12 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

רנ"ג מחמוד עמאריה, בן 45 מאבטין, גשש בעוצבת ברעם, נפל הבוקר בעת שלחם בגבול הצפון - ונפגע מרסיסי כלי טיס שנפלו ביערה והובילו לשריפה במקום. עמאריה היה איש קבע מזה יותר משני עשורים, שירת בעבר באוגדת עזה ועבר לחטמ"ר 300 לפני כשנה, ממש לפני המלחמה. אשתו לובנה היא מנהלת הגיל הרך והגנים ברחבי המועצה האזורית זבולון, שהכפר הבדואי אבטין הוא חלק ממנה.

"השירות בצה"ל היה מאד משמעותי עבורו. שירתנו יחד במבצע צוק איתן בגזרת עזה ואני זוכר שהוא תמיד אמר שגם הבנים שלו ילכו בעקבותיו וישרתו", סיפר עליו לוואלה קרוב משפחתו, מוראד עמאריה, גשש לשעבר. "בכלל, החינוך של הילדים היה מאד חשוב עבורו, ואת זמנו הפנוי תמיד השקיע במשפחה ובילדים. הוא הקפיד לקחת את הילדים לחוגי העשרה, דאג שילמדו רכיבה עם סוסים וכמובן דאג לכל מחסורם".

רנ"ג מחמוד עמרייה שנפל במתקפת הכטב"ם במושב יערה. 19 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
רנ"ג מחמוד עמרייה שנפל במתקפת הכטב"ם במושב יערה. 19 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

"מדובר באדם ערכי ממשפחה ערכית שמתגוררת בשכנות לישוב שלנו", ספד לו מוניר זבידאת, ראש פורום ראשי הרשויות הבדואיות בצפון - ובעצמו, ראש המועצה של הישוב השכן בסמת טבעון, "צר לנו מאד על המקרה הטראגי שאירע הבוקר, משתתפים בצער המשפחה ומקווים לימים הרבה יותר טובים. הישובים הבדואים בצפון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הבדואים בצפון משרתים בצה"ל ובכל זרועות הבטחון כאזרחי מדינת ישראל ולצערנו גם שכלה 237 חללים המונצחים כאן באזור באתר הלוחם הבדואי".

האירוע החמור ביערה מגיע כחלק מתקיפה נרחבת על הצפון, שבמהלכה חמישה כטב"מי נפץ שוגרו לעבר הצפון. שלושה מתוכם יורטו. אחד נפל סמוך למושב יערה, אירוע שבמהלכו נפל רנ"ג עמרייה; אחר נפל ליד גשר הזיו.

"לא ייאמן שעשרה חדשים לתוך האירוע, ואנחנו עוד סובלים פגיעות קשות כאלה עם נפגעים ועם נזק", אומר ל"וואלה" תושב שתולה אבנר אליהו, שהבוקר שהה בנהריה, "זו התוצאה כשמנהלים מדיניות מגננתית של תגובה ולא התקפית". לדבריו, "ללבנון יש אינספור נקודות תורפה, יש לנו צבא חזק, ואנחנו יושבים כמו ברווזים במטווח, חוטפים, לא יוזמים שום פעולה נגד תשתיות לבנוניות. יש בנק מטרות אדיר ולא עושים בו שימוש. אני בטוח שהריסת גשר אחד כבר היתה משנה את התמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully