וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: נתניהו אמר לי שהוא תומך בהצעה האמריקנית להפסקת אש, חמאס צריך לעשות זאת גם

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 20:57

שר החוץ האמריקני הוסיף בהצהרתו כי נתניהו הורה על יציאת צוות מומחים לקטאר או מצרים להשלמת התהליך. ראש הממשלה מסר בזמן הצהרת בלינקן כי מתקיימים "מאמצים לשחרור מקסימום חטופים חיים - כבר בשלב הראשון לעסקה"

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (שני) כי "נתניהו אמר לי שהוא תומך בהצעה האמריקנית להפסקת אש, חמאס צריך לעשות זאת גם". בהצהרה שנשא בירושלים, אמר כי בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נאמר לו כי הוא תומך בהצעה להפסקת אש בעזה והחזרת החטופים, שנועדה לגשר על פערים בין ישראל לחמאס. "נתניהו תמך בהצעה החדשה", אמר. "כעת מוטלת על החמאס החובה לקבל את ההצעה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר גם הוא כי הפגישה עם בלינקן הייתה טובה. "הייתה לי היום פגישה טובה וחשובה עם מזכיר המדינה בלינקן", אמר. "אני מאוד מעריך את המאמצים שארצות-הברית משקיעה בהגנה אזורית מול הציר האיראני. זה חשוב כמובן למדינת ישראל. אני גם מאוד מעריך את ההבנה שארצות-הברית גילתה לאינטרסים ביטחוניים חיוניים שלנו, תוך כדי המאמצים המשותפים שלנו להביא לשחרור חטופינו. ואני מבקש להדגיש: מאמצים לשחרור מקסימום מספר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את פגישתו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. דוברות רה״מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את פגישתו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/אתר רשמי, דוברות רה״מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.19 באוגוסט 2024. : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי
"כעת מוטלת על חמאס החובה לקבל את ההצעה". ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן./אתר רשמי, : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

גם שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם בלינקן בלשכתו בקריה. השניים קיימו פגישה אישית ופגישה מורחבת בה השתתף הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. בפגישתם, דנו השניים במתיחות הביטחונית במזרח התיכון ובמאמצים הנעשים להשבת החטופים ולפירוק חמאס.

גלנט ציין כי מערכת הביטחון על כלל גופיה מחויבת להמשך הלחימה בעזה עד להשגת מטרות המלחמה - השבת החטופים ומיטוט חמאס. בנוסף הדגיש כי כפי שישראל מובילה את הלחץ הצבאי על חמאס, על ארה"ב להוביל את הלחץ המדיני עד להגעה למתווה שיאפשר את השבתם החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully